Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
imetys ja raskaus
24.06.2015 |
Olen raskaana, viikkoja vasta 4+6. Esikoinen on yli vuoden ja imetän häntä edelleen muutamana kertana päivässä (max 4 krt/pv)
Onko imetyksestä jotain haittaa, raskautta ajatellen? Mitään kipuja tms ei ole ainakaan vielä tullut imetyksen aikana/jälkeen.
Toivon että poika vieroittaa itse itsensä raskauden aikana, mikäli näin ei käy niin tarkoitus olisi imetys lopettaa joka tapauksessa.
Kiitos vastauksesta.
Kommentit (2)
Kiitos vastauksesta. :) Riittää siis että pikkuhiljaa lopetellaan. Itse olen ihan valmis jo lopettamaan imetyksen, mutta poika on kovin tissitakiainen, ja on aina hakenut lohtua tissistä. Ei ole syönyt tuttia/tuttipulloa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Hei vierailija,
yli vuoden ikäisen imettäminen ei enää ole välttämätöntä, mutta ymmärrän, että imetyshetket ovat teille tärkeitä, eikä niitä automaattisesti tarvitse raskauden takia lopettaa.
Kohtuvauva ottaa elimistöstäsi sen mitä tarvitsee, joten imetys ei vaaranna raskautta tai sikiön terveyttä. Kyse on sinun jaksamisestasi ja sinun kehosi kestävyydestä ruokkia kahta lasta yhtäaikaa; toista rinnalla ja toista kohdussasi.
Jos alat väsymään, hb laskee, paino laskee tai ei nouse normaaliin tahtiin, pitää imetystä harkita uudelleen. Voit yrittää selittää yksivuotiaallesi, että vauva tarvitsee nyt mahassa tissimaitoa ja hänen on isosisaruksena aika syödä muuta ruokaa.
Onnea raskaudesta!
t. Mia, terveydenhoitaja