Mielipiteitä sukunimestä Kanakoski? Olen miettinyt sitä uudeksi sukunimeksi
Äänteellisesti kaunis, ulkomailla myös toimiva. Mitä mieltä olette Kanakoskesta?
Kommentit (21)
En muistuta kanaa. Suomessa on paljon eläinaiheisia sukunimia, Peura, Karhu, Mäyrä, Ahma, Kananen, Kanala jne.
ap
Kukkojoki, oletko miettinyt sitä?!
Eikö Kananperce kuitenkin olisi parempi?
Vierailija kirjoitti:
Nännimäinen on nätimpi sukunimi.
Jo käytössä
Broilerikoski on enemmän tätä päivää. Varsinkin, kun broileri ymmärretään poliittiseksi broileriksi. Mieleen tulisivat heti Jyrki Katainen ja Iiris Suomela ja Lima-Ilmari.
Vierailija kirjoitti:
Kukkojoki, oletko miettinyt sitä?!
Tämäkin voisi olla kiva.
ap
On hyvä ja äänteellisesti kaunis sukunimi. Sopii oikeastaan kaikkien keksimieni suomalaisten etunimien kanssa hyvin yhteen. Eleonoora Kanakoski, Timo Kanakoski, Niko Kanakoski, Aino Kanakoski, Mikael Kanakoski, Veeti Kanakoski... Sopii ihan mihin vaan.
Yhdessä hautakivessä näin sukunimen Aallonloiske. Vähän erikoisempi.
Osa ihmisistä ajattelee sitä ihmistä sitten eläimenä, joka on sukunimessä. Kana on hieno arvokas lintu, mutta sen nimi eri kielillä ei ole kaunis, enemmän vähättelevä.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä ja äänteellisesti kaunis sukunimi. Sopii oikeastaan kaikkien keksimieni suomalaisten etunimien kanssa hyvin yhteen. Eleonoora Kanakoski, Timo Kanakoski, Niko Kanakoski, Aino Kanakoski, Mikael Kanakoski, Veeti Kanakoski... Sopii ihan mihin vaan.
Sääliksi käy perhettäsi tai tulevaa sellaista...
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä hautakivessä näin sukunimen Aallonloiske. Vähän erikoisempi.
Mä näin siellä Pillunlätinän.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ajattelee sitä ihmistä sitten eläimenä, joka on sukunimessä. Kana on hieno arvokas lintu, mutta sen nimi eri kielillä ei ole kaunis, enemmän vähättelevä.
Ai että Chickenfalls?
Tykkäisin Koskikarasta, urhea kylmyyttä pelkäämätön sukeltaja, itse en tosin ole.
Kanakorpi olisi realistisempi, koska eihän ne kanat koskessa ui.
Kanakosky niin käyt USA:ssa puolalaisesta imigrantista.
Koskikana olisi paljon parempi.