mitä teen kohta 5-vuotiaan kanssa, joka kakkaa ja pissaa housuun..??
Järki meinaa lähteä, kun niin iso on jo ja tää on nyt taas ihan jatkuvaa..
Jollain tää nyt pitäs saada loppumaan, mutta mulla ei ole minkäänlaisia keinoja..
Kommentit (30)
perheneuvolassa käydään, lääkäri on tutkinut, toimintaterapia alkamassa... jne...
Nyt halusin lähinnä vinkkejä miten tämän sais loppumaan, kun tuolla neuvoloiden puolella asiaa vähätellään ja mitkään keinot ei oo nyt tehonneet, niin saman kokeneilta kaipaisin miten olette selvinneet??
Tässä pelkään omaa jaksamistani, kun tämän asian kanssa joutuu niin koville.
Ja tarkennetaan nyt vielä etten kuvittele mistään löytäväni jotain poppaskonstia, että tuhrimiset loppuis kuin seinään, vaan tosiaan jos joltain löytyis keino jota meillä ei ole vielä kokeiltu..
-ap
Ja miten siellä onnistuu vessa-asiat?
mitä peittelet ap, toi ei voi olla mitenkään totta.
Ennen ja jälkeen aterian kehoitus mennä pöntölle sekä samoin nukkumaan mentäessä.
Vahditko että käy vessassa? 5v on pieni muistamaan vessassa käynnin, jos on kivaa tekemistä. Välillä pitää muistuttaa, muuten ei aina ehdi vessaan.
Aloittaja kuulostaa hermoheikolta jolla psyykkisiä ongelmia ja kiukuttelee lapselle joka sit regressoituu psyykkisesti ja reagoi noin. Äiti hankkii nyt vaan lapselle vaipat ettei likayykkiä tule, nukkuu itse hyvin ja hakeutuu itse terapiaan, kiitos.
Minä pissasin ja kakkasin lapsena housuun, koska käytettiin seksuaalisesti hyväksi. Sain ihmettelyä ja toruja osakseni . Kotona tapahtuvaa hyväksikäyttöä kukaan ei epäillyt vuosikymmeniä sitten.
Aloitusviestistä on jo melkein 15v aikaa, joten AP:n lapsi on jo 20v, joten todennäköisesti ongelmaan on löytynyt ratkaisu jo aikapäiviä sitten, tavalla tai toisella.
Meillä oli n. 7 vuotta sitten 5 vuotiaan kanssa noita samoja ongelmia. Sitten lapsi sai päiväkotipaikan eskarilaisten kanssa samasta ryhmästä. Sanoin lapselleni, että sinne ei voi sitten vaipoissa mennä, koska se on isojen ryhmä. Siihen loppui vaippaan pissaaminen ja kakkaaminen. 1-2 vahinkoa hänelle tuli. Kovasti piti lohduttaa, että kun on ollut jo monta päivää onnistuneesti ilman vaippaa, ei yksi pissavahinko haittaa mitään.
Masentunut? Eroperhe? Kiusattu?