nyt apua.. lapsi yskii niin että oksentaa.. :((
Lapsi 1v todettu eilen aamulla korvatulehdus ja sai amorion comp antibiootti kuurin.. Nyt tilanne niin paha että yskii ja oksentaa useasti päivän aikana.. Viime yönä ei nukkunut kymmentä minuuttia putkeen.. Nyt sama tilanne, yskii, oksentaa ja itkee koko ajan.. Kuumetta ei ole.. Korvatulehduksia ollut muutama aiemmin mutta aina on saanut unta jo samana iltana kuurin aloituksesta:((
Kommentit (23)
Oletko kohottanut pinnasängyn päädyn? Laita raakaa sipulia pilkottuna kulhoon sängyn vierelle ja pyyhkeitä märkinä (ylimääräinen vesi kierretty pois) roikkumaan pinniksen laidoille. Nämä auttavat hengitystä kulkemaan. Itse olen myös välillä laittanut litteähkön tyynyn lapsen patjan alle niin, että patjan pääpuoli on koholla.
Päivystys voisi olla oikea suunta. Tai ainakin puhelu sinne.
Siis onko yskä päällä? Kaverin lapsi oksentaa usein yskiessä. Lima nousee ylös kurkkuun ja tulee limaoksennus....
Voi olla myös että antibiootista on vatsa sekaisin ja siksi oksentaa herkästi
Pinnasängyn pääty on jo reilusti kohotettu, sipulit pilkottuna sängyn viereen ja hunajaakin annoin vähän mutta oksensi taas reilusti sen jälkeen kun niin kova yskänpuuska.. Astmaa ei ole todettu..
Meillä aina yks lapsista oksentaa kans ku yskii..varsinkn kun korvatulehdus on.
Oksentelu on yleinen ko. lääkkeen haittavaikutus. Lääkkeen vaihtoa voisi kokeilla. Ainakin jos hunaja ei auta.
Tuota hunajaa kannatan minäkin. Mulle vinkkas lääkäri siitä, että siinä on joku kurkkua rauhoittava tekijä ja yskänlääkkeen ottojen välissä välillä hunajavettä.
Yskä alkoi viime yönä, ja on aivan järkyttävää!! Oksentaa isoja lammikoita aina yskänpuuskan päälle, ja siis yskii aivan koko ajan.. Pakko lähteä kai päivystykseen..
Ap
Kirjoittiko lääkäri mitään avaavaa lääkettä?
Sinuna ottaisin yhteyttä päivystykseen. Noin pienen yleiskunta laskee herkästi ja jos tilannetta voisi helpottaa jotenkin niin ei kannata odottaa.
Toi oksentaminen kuitenkin myös poistaa sitä limaa. Joillain on taipumusta tuollaiseen, eikä se sinänsä ole vaarallista mutta riskinä tietysti kun yskii ja oksentaa samaan aikaan on se, että vetää mahalaukun sisältöä henkeen ja tulee keuhkokuume.
Soita päivystykseen! Noin pieni myös kuivuu herkästi..
Meidän lapsilla on herkkä kurkku ja he kaikki oksentavat helposti jos tulee isompi yskänpuuska. En ole siitä lainkaan huolissani, jos yskä ei muuten ole kovin paha. Mutta tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät oksentaako hän yleensäkin herkästi. Jos hän ei yleensä oksenna herkästi, niin ehdottomasti kannattaa mennä päivystykseen.
Oksentaako myös antibiootit? Kuuristahan ei silloin ole mitään hyötyä. Lääkäriin veisin minäkin.
Hunaja on tosi hyvä, aikuisillakin. Mä nukuin poikani kanssa sohvalla hän sylissäni "pystyssä" kun oli niin paha yskä, tämä auttoi myös. Itse siinä ei kyllä paljoa nuku mutta parempi se kuin "aivot pihalle" yskivä pieni lapsi :/
Heti päivystykseen! Meillä vastaava tilanne, ja happisaturaatio oli tosi alhainen, kun lääkäriin päästiin!
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 22:30"]Heti päivystykseen! Meillä vastaava tilanne, ja happisaturaatio oli tosi alhainen, kun lääkäriin päästiin!
[/quote]
Juuri näin!! Voi olla keuhkokuume..
Astma? Äkkiä lääkäriin... Tsemppiä pienelle potilalle!
Hei meillä oli vastaava tilanne hetki sitten 10kk kanssa.Amorion compin sai korvatulehduksen hoitoon ja sen myötä alkoi öisin oksentaa ihan valtavasti yskänpuuskan päätteeksi.Päivisin ei ollut samaa.Kaksi yötä katsoin touhua ja sitten soitin lääkärille.Lääkäri käski lopettamaan kuurin kesken,kuulemma ei sovi meijän lapselle kun alkoi toi oksentelu.Liian tuju lääke sen klavulaanihapon takia.Lääkäri pyysi myös seuraavana päivänä näytille.Sinuna en siis antaisi enää lääkettä ja huomenna kävisin lääkärillä näytillä!
Onko astmaa? Kokeile antaa vähän hunajaa.