Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä päivä/elämä/PMS!!

Vierailija
23.06.2015 |

Olen näköjään reilusti yli kolmekymppisenä saanut riesakseni kammottavat PMS-oireet - tai sitten olen yksinkertaisesti sekoamassa.

Ainakin tämä päivä on ollut hirveä. Olin aamulla epätavallisen pirteä ja touhukas ja tein maanisena töitä lounaaseen saakka. Sitten tuli tosi levoton olo. Päätä alkoi särkeä ja joku ihme ahdistus valtasi mielen. Olen murehtinut iltapäivän aikana kaikki elämäni epäonnistumiset, surrut menneitä ja tulevia, itkenyt koko kotimatkan autossa ja karjunut kotiin päästyäni miehelle jonninjoutavista asioista.

Äsken poltin ajatuksissani ruoan pohjaan ja purskahdin sen jälkeen raivokkaaseen itkuun, kun en saanut heti mehupurkkia auki. Mieskin karkasi johonkin, väitti että autopesuun, mutta luulen että halusi vain pois kotoa. Please, kertokaa, että tämä on edes jollain tavoin normaalin rajoissa! Ahdistaa ja v*tuttaa niin paljon, että olin jo äsken varaamassa aikaa terapiaan. Ehkä tämä av:n vertaistuki kuitenkin tällä kertaa auttaisi. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you, sis. Täällä 27 v. yhtäkkiä järkyttävistä pms-kriiseistä kärsimään alkanut nainen. Jotain häikkää hormonitoiminnassa on muutenkin - kierto yli 50 päivää ja pms-oireet kestävät ilokseni kaksi viikkoa, siis ovulaatiosta vuodon alkuun asti. Argh!

Vierailija
2/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä. Olen aina ihan rikki PMS takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös rajuja oireita, kuitenkin vain välillä eli ehkä 3-5 krt vuodessa. Liittyiskö jotenkin epäsäännölliseen kiertoon, mullakin on sykli reilut 40 päivää?
Olen silloin ajatellut, että kestän pahan mielen, koska tiedän sen olevan väliaikaista. Miestäkin varoitan etukäteen.
Vinkkinä muuten, että pms:n aikaan EI kannata juoda alkoholia. Sitä känni-itkuilun määrää ei voi järki selittää. En todellakaan ole normaalisti sellainen.
Parhaiten olo menee ohi liikunnalla ja kohtuullisella herkkujen syömisellä, esim. tummaa suklaata syön ihan lääkkeeksi. :)

Vierailija
4/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkoholi ja pms ei mullakaan sovi kovin hyvin yhteen. Juuri toissaviikonloppuna nyyhkin dramaattisena kännissä, vaikkei sellainen ole lainkaan tapaistani. :D Pms taisi olla ainakin osasyyllinen. Lisäksi muutama päivä juomisen jälkeen oli vielä tavallistakin kamalampaa pms-kärvistelyä. T: 2

Vierailija
5/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin PMS-oireet tulivat vasta päälle parikymppisenä. Ja tuntuu, että pahenevat vuosi vuodelta...

Vierailija
6/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tänään itkenyt hysteerisesti ulkona olevan linnun kohtaloa- vettä sataa kaatamalla ja se raukka vaan värjöttelee siellä sateessa. Ja kyllä, pms-vaivat täälläkin riesana.

Vierailija
7/7 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helpottavaa kuulla muidenkin kokemuksia! Itselläni oli myös aika helppoa vielä parikymppisenä, enkä oikein edes ymmärtänyt, mitä ne PMS-oireet olivat, joista aina silloin tällöin kuuli. Sittemmin on kyllä tullut selväksi, valitettavasti.

Mies toi palatessaan suklaajäätelöä, jonka kanssa ajattelin nyt vetäytyä TV:n ääreen. Ehkä tämä olo jo sillä vähän helpottuu.

Tsemppiä myös muille (kaikenlaisia riesoja sitä naiset joutuvatkin kestämään)! 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme