Miksi nainen kaunistautuisi "itseä varten"?
Selitys on aina, että laittaudutaan itseä varten. Miksi? Miksi kukaan maksaa vaatteista, koruista, laittaa vaarallisia kemikaaleja naamaansa tai revityttää pillukarvojaan juurineen irti ITSENSÄ TAKIA?
Sanotaan, että "tulee parempi olo". Eli itsevarmempi siitä, että on kaunis eli miehille kelpaa eli ehkä kauniimpi KUIN MUUT NAISET.
Miksi ihmeessä väitätte, että syy ei ole pohjimmiltaan se, että olisi haluttava naisten joukossa eli kelpaava miesten kanssa seksuaaliseen kanssakäymiseen?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:04"]
Sama asia kuin se, miksi ihminen haluu peseytyä ja olla hyväntuoksuinen ihan itseään varten, miksi valitsee itseään miellyttävän vaatteen jne. Samasta syystää punaan huuleni ja laitan hiukset nätiksi. Ei muita vaan itseä varten, koska se tuo hyvän olon.
On myös miehiä, jotka leikkauttavat hiuksensa ja laittavat partavettä ihan siksi, että se tuo heille miellyttävän olon.
Toisilla on suurempi esteettisyyden kaipuu ihan omassa elämässään kuin toisilla.
[/quote]Peseytyminen on eri asia, kun sen likaisuuden ja pahan hajun voi tuntea ihan koko ajan. Samoin mukavantuntuisen vaatteen.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:11"]Mun mielestä toi itseään varten laittautuminen johtuu huonosta itsetunnosta. Sehän tarkoittaa sitä, että oma ulkomuoto ei kelpaa itselleen, ja täytyy yksikseenkin näyttää joltain muulta, ettei vain tule puistatusta peiliin katsottaessa.
[/quote]
Päinvastoin: pyrin näyttämään enemmän itseltäni, joka ei ole mikään homssuinen ja löysä verkkaripelle, vaan nätti ja aina laittautunut. Huonoitsetuntoiset eivät koe ansaitsevansa olla edes nättejä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:11"]
Mun mielestä toi itseään varten laittautuminen johtuu huonosta itsetunnosta. Sehän tarkoittaa sitä, että oma ulkomuoto ei kelpaa itselleen, ja täytyy yksikseenkin näyttää joltain muulta, ettei vain tule puistatusta peiliin katsottaessa.
[/quote]
Huoh. Olen kaunis ilman meikkiä ja pidän itsestäni. Meikin kanssa olen silti VIELÄKIN kauniimpi, joten joskus on kiva ottaa se askel sille korkeammalle tasolle. Ihan vaan vaihtelun vuoksi.
Nyt oikeasti - montako kertaa olet laittanut tänne saman avauksen? Lue ne aikaisemmat ketjut ja yritä sisäistää lukemasi. Älä aina väitä vastaan
Tykkään katsella itseäni peilistä kun näytän hyvältä. Miesten mielipiteet ei paljon kiinnosta, sillä pidän naisista. Totta kai haluan myöskin näyttää hyvältä muidenkin silmissä. Ei sitä voi kieltää.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:14"]
Sama asia kuin se, miksi ihminen haluu peseytyä ja olla hyväntuoksuinen ihan itseään varten, miksi valitsee itseään miellyttävän vaatteen jne. Samasta syystää punaan huuleni ja laitan hiukset nätiksi. Ei muita vaan itseä varten, koska se tuo hyvän olon.
On myös miehiä, jotka leikkauttavat hiuksensa ja laittavat partavettä ihan siksi, että se tuo heille miellyttävän olon.
Toisilla on suurempi esteettisyyden kaipuu ihan omassa elämässään kuin toisilla.
[/quote]Peseytyminen on eri asia, kun sen likaisuuden ja pahan hajun voi tuntea ihan koko ajan. Samoin mukavantuntuisen vaatteen.
[/quote]
Ei ole eri asia, kyse on enemmästä kuin fyysisestä tunteesta, pikemminkin tiedosta, että hoitaa itseään ja se tuo hyvän olon.
Kohta joku tulee pätemään "ette te meikkaisi kuitenkaan autiolla saarella". No en niin, koska silloin kamppailisin selviytymisestä. Tokihan autiolla saarella tulisi mietittyä sitä, mistä saa ravintoa, vettä tai pelastuksen. Siellä nyt tuskin kukaan miettisi omaa hyvää oloaan vaan hengissä selviämistä. Kovin yllättävää?
En kuitenkaan ole nyt hengenvaarassa autiolla saarella, vaan kotona turvassa. Voin siis omaksi huvikseni meikata ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:19"]
[/quote]
Ei ole eri asia, kyse on enemmästä kuin fyysisestä tunteesta, pikemminkin tiedosta, että hoitaa itseään ja se tuo hyvän olon.
[/quote]Meikkaaminen on itsensä hoitamista? Tuskin kenenkään iho suoranaisesti nauttii meikeistä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:20"]
Kohta joku tulee pätemään "ette te meikkaisi kuitenkaan autiolla saarella". No en niin, koska silloin kamppailisin selviytymisestä. Tokihan autiolla saarella tulisi mietittyä sitä, mistä saa ravintoa, vettä tai pelastuksen. Siellä nyt tuskin kukaan miettisi omaa hyvää oloaan vaan hengissä selviämistä. Kovin yllättävää?
En kuitenkaan ole nyt hengenvaarassa autiolla saarella, vaan kotona turvassa. Voin siis omaksi huvikseni meikata ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia.
[/quote]Ai, en minä kyllä koskaan näissä autiosaarivertauksissa ajattele eloonjäämistä. Kun kysytään esimerkiksi minkä kirjan ottaisit autiolle saarelle, niin ei tulisi mieleenkään vastata, että "en minä siellä ehtisi mitään kuitenkaan lukemaan, kun kamppailen eloonjäämisestä".
Mä en meikkaa, en käytä hajuvesiä enkä osta kalliita vaatteita. Tarkoittaako tämä sinun logiikallasi sitä että en halua miestä?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:19"]
[/quote]
[/quote]
Mitä hoitamista siinä on kun repiii pillukarvojaan tai laittaa kemikaaleja ihoonsa?
Eiköhän tähän laittautumiseen ole monia syitä. Kyllä varmasti monilla on syynä juuri tuo mitä ap sanoi, mutta ei kaikilla. Monet haluavat tuoda ulkonäöllään ilmi persoonaansa, joillakin on paljon tautointeja, lävistyksiä jne. En usko, että he sillä keinolla haluavat saada miehiltä seksuaalista huomiota. Mutta sitten on näitä tekotukka-tekoripsi-tekorusketus-tissivako-peppuselfietypyjä, joilla pääasiana on juuri tuo huomionhaku ja varmaan useimmilla on aika heikko itsetunto.
Minä pukeudun niinkuin itse haluan, meikkaan jos siltä tuntuu, lakkaan kynnet koska rakastan värejä. En todellakaan hae mitään miesten huomiota, täysin naurettavaa! Olen lähes 50 v ja naimisissa, enkä uutta miestä etsiskele, enkä kuvittele olevani seksikäs kenenkään silmissä, ehkä olen ehkä en, mulle se on aivan yhdentekevää. Haluan näyttää itseltäni ja aion tehdä sen niinkauan kuin henki pihisee! Samoin kotini näyttää minulta, kuten puutarhanikin. Miehelle on näet yhdentekevää miten kotimme on sisustettu tai miltä puutarha näyttää. Ja kyllä, vaikka olisin yksin metsämökillä, niin pukeutuisin mielialani mukaan ja lakkaisin kynteni!
Jos nainen meikkaa siksi, että saisi helpommin iskettyä miehen, niin onhan sekin loppuviimein itseänsä varten meikkaamista. Jos nainen uskoo, että meikkaamalla voi helpommin saada miehen, niin meikkauksella tavoitellaan silloin omaa etua. Nainen on siis meikannut itseänsä varten. Vai onko miehen iskemismielessä tehty meikin tarkoitus parantaa iskettävän miehen etua jotenkin?
Samaten, jos nainen menee työhaastatteluun laittautuneena, hän tekee niin saadakseen työpaikan eli tavoittelee omaa etuaan. Eli tässäkin tapauksessa nainen meikkaa loppuviimein omaa etuaan tavoitellen eli itseään varten.
Samaa voisi kysyä miehiltä. Miksi he myöskin laittautuvat? Tässä vastaus: naisia varten.
Sairastan yhtä tappavimmista syövistä. Olen saanut useita suuria kortisonikuureja ja painoni on valitettavasti noussut kahden vuoden aikana 25 kiloa. Menetin hiukseni hoitojen aikana.
Minulla on lyhyt elinaikaennuste. Minulle on täysin yhdentekevää, mitä muut ihmiset ajattelevat minusta.
Käyn joka aamu suihkussa ja pesen lääkkeiden tummentamat ja kihartamat hiukseni. Laitan kasvoihini kosteusvoidetta ja aurinkovoidetta. Aurinkovoide on lääkärin ohje, jotta vältän ihosyövän. Riski on suurempi, koska sairastan ja toista syöpää. Peitan kortisonin aiheuttaman couperosan peitevoiteella. Meikkaisin mielelläni, mutta silmäni ovat hoitojen vuoksi rutikuivat eivätkä kestä meikkiä.
Puen vaatteet, joissa viihdyn, koska haluan näyttää omissa silmissäni siedettävältä. Yksikään mies ei katso minun näköistäni naista muuten kuin säälien. Pari nuorta naista hihitti ulkonäölleni. Tilanne loukkasi minua, mutta mitäpä he voivat huonoille perheilleen.
Olin aiemmin kaunis, mutta meikkasin ja puin silloinkin itseäni varten. En muita, koska irtosuhteet eivät kiinnostaneet minua silloinkaan. Ihastuin tuntemiini miehiin, en keneen tahansa.
Sinä ehkä pukeudut ja laitat itseäsi muita varten. Monet muut eivät tee niin. Ihmiset ovat todellakin erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:32"]
Samaa voisi kysyä miehiltä. Miksi he myöskin laittautuvat? Tässä vastaus: naisia varten.
[/quote]Niin ehkä. Entä sitten? Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen?
Itse en kyllä väittäisi, että pelkästään vastakkaista sukupuolta varten laittudutaan, mutta toisia ihmisiä kyllä. Nuo puutarhat ja kodit ja puhtaudentunteet eivät kyllä ole mielestäni verrattavissa mitenkään ulkonäölliseen laittautumiseen. Tai no ehkä jotkut kynsien lakkaamiset, kun ne kuitenkin itse näkee koko ajan. Mutta meikkaaminenhan ei millään tavalla hyödytä sinua itseäsi, jos et seiso jatkuvasti peilin edessä. Vai oikeastiko joku nauttii meikkivoiteen ja ripsivärin tunteesta?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:31"]
Jos nainen meikkaa siksi, että saisi helpommin iskettyä miehen, niin onhan sekin loppuviimein itseänsä varten meikkaamista. Jos nainen uskoo, että meikkaamalla voi helpommin saada miehen, niin meikkauksella tavoitellaan silloin omaa etua. Nainen on siis meikannut itseänsä varten. Vai onko miehen iskemismielessä tehty meikin tarkoitus parantaa iskettävän miehen etua jotenkin?
Samaten, jos nainen menee työhaastatteluun laittautuneena, hän tekee niin saadakseen työpaikan eli tavoittelee omaa etuaan. Eli tässäkin tapauksessa nainen meikkaa loppuviimein omaa etuaan tavoitellen eli itseään varten.
[/quote]Tämä on ihan ihmeellinen ajatustapa. Ihan kuin tämä mitätöisi sen, että niiden toisten nähtäville se laittautuminen tehdään.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:32"]
[/quote]
Niin, kyllä miehenä voin olla samaa mieltä. On syytä olla edustava jotta voi kova luu haaskalla jos alkaa tehdä naista mieli :) helposti saa surullisen perusnaisen matkaansa kun on ryhdissä ja edustavana. Eli suomeksi pillua enemmän. Naiset laittautuu siksi, että saisivat munaa näiltä irtomiehiltä jos ovat sinkkuja tai oma jättää yhtäkkiä.
Itse lakkaan varpaankynnet myös talvisin, vaikkei kukaan niitä edes näkisi. Sheivailen kainalot, sääret ja intiimialueet säännöllisesti, vaikka mies tykkäisi enemmän karvaisesta kuin posliinipimpsasta. Sileä ja karvaton iho tuntuu omaan käteen mukavammalta.