Miksi nainen kaunistautuisi "itseä varten"?
Selitys on aina, että laittaudutaan itseä varten. Miksi? Miksi kukaan maksaa vaatteista, koruista, laittaa vaarallisia kemikaaleja naamaansa tai revityttää pillukarvojaan juurineen irti ITSENSÄ TAKIA?
Sanotaan, että "tulee parempi olo". Eli itsevarmempi siitä, että on kaunis eli miehille kelpaa eli ehkä kauniimpi KUIN MUUT NAISET.
Miksi ihmeessä väitätte, että syy ei ole pohjimmiltaan se, että olisi haluttava naisten joukossa eli kelpaava miesten kanssa seksuaaliseen kanssakäymiseen?
Kommentit (59)
Samasta syystä kuin laitan kodin ja pihani kauniiksi, vaikka asunkin yksin ja minä itse vain niistä nautin. Minä vaan nautin kauneudesta, niin luonnossa, sisustuksessa kuin vaatetuksessa ja meikissäkin.
Miesten kanssa seksuaaliseen kanssakäymiseen en halua, koska olen aseksuaali.
Hyvä itsetunto. Jos näyttää ku kasalta paskaa niin todennäköisesti myös on sellanen olo.
Niin, nainenhan ei kertakaikkiaan voi ajatella itseään, vaan aina miestä. Kyse ei voi olla siitä että olisi omasta mielestään kaunis, koska sehän olisi ihan typerää.
Pidän vain peilikuvastani enemmän tietynlaisena ja olen esteetikko. Miksi luulet, että vaikkapa gootit haluavat näyttää tietynlaisilta? Jos meikkaisin miehiä varten, tekisin aina nudemeikin, että meikkiä ei näy. Siitähän keskimääräinen mies tykkää eniten.
Esim sellanen tilanne mis ketää ei kiinnosta onko meikkiä vai ei niin voi meikata itseä varten.
On miehillä taas suuret luulot itsestään! Hohhoijaa!
Meikkaaminen on kivaa. Vähän niinkuin piirtäminen/maalaaminen. Sen jälkeen myös näyttää pirteämmältä, joten olostakin tulee pirteämpi.
Itse sheivaan sen takia, koska sileä iho tuntuu mukavammalta.
Miten ap selittää sitten sen että maailmassa on ollut ja on kulttuureja joissa miehetkin ehostavat ja koristautuvat? Euroopassakin miehet ovat joskus yleisesti meikanneet. Kyse on estetiikasta.
Itsetunto paranee.
Naiset ovat esteettisiä ihmisiä.
Ja toki joskus tällätään sotavarustus päälle, kun on hyvä saalis kiikarissa. ;)
Miksi tää sama aloitus on täällä joka toinen päivä?
Mä meikkasin ja laitoin kivat vaatteet päälle tänäänkin vaikka teen töitä kotona ja on varsin todennäköistä etten poistu lähikauppaa kauemmaksi.
Itse meikkaan vain kotona. En töihin, en kaupungille, en ravintolaan yms. Itse nautin ulkonäöstäni meikattuna, mutta ajattelen, että esim töihin ei ole mitään tarvetta meikata. Teen siellä töitä, en varsinaisesti nauti itsestäni...
Ei kaikki pyöri vain miesten ympärillä..
No mua ainakin vituttaa suunnattomasti tuijottaa peilistä omaa rumaa pärstääni, jos ei oo pakkelit kohdillaan ja tukka laitettu. Jos saan laittettua itseni suht koht siedettävän näköiseksi, niin on parempi fiilis, eikä tee pahaa kävellä peilin ohi.
Mulla on ainakin nuhjunen ja räjähtänyt olo, jos olen tukka sekaisin ja ilman meikkiä verkkarit jalassa, vaikka ovesta tulija olisi oma äiti tai paras kaveri. Jotenkin en räjähtäneenä saa edes mitään järkevää aikaiseksi, mutta kun laitan itseni sellaiseen kuntoon, että peilistä katsova tyyppi miellyttää silmää, niin se tuo jotenkin energiaa ja hyvää fiilistä, jonka voi purkaa sitten ihan vaikka kotitöihin.
Itse olen meikannut tuosta 14-vuotiaasta saakka, nyt olen päälle 40-vuotias, onnellisesti naimisissa oleva parin lapsen äiti. Silti ei tule eikä ole tullut mieleenkään lopettaa meikkaamista, kynsien lakkaamista tai vaatteiden ostamista. Ei mulla ole enää pienintäkään aikomusta iskeä yhtään miestä, mutta siltikin tykkään olla vähän laitettuna ihmisten ilmoilla. Ihan sama mulle, vilkaiseeko kukaan edes päin.
Sama asia kuin se, miksi ihminen haluu peseytyä ja olla hyväntuoksuinen ihan itseään varten, miksi valitsee itseään miellyttävän vaatteen jne. Samasta syystää punaan huuleni ja laitan hiukset nätiksi. Ei muita vaan itseä varten, koska se tuo hyvän olon.
On myös miehiä, jotka leikkauttavat hiuksensa ja laittavat partavettä ihan siksi, että se tuo heille miellyttävän olon.
Toisilla on suurempi esteettisyyden kaipuu ihan omassa elämässään kuin toisilla.
Ettei pelästyis niin pahasti kun itsensä näkee peilistä, jo vessassa käydessä peili yleensä tulee eteen.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:37"]
Samasta syystä kuin laitan kodin ja pihani kauniiksi, vaikka asunkin yksin ja minä itse vain niistä nautin. Minä vaan nautin kauneudesta, niin luonnossa, sisustuksessa kuin vaatetuksessa ja meikissäkin.
Miesten kanssa seksuaaliseen kanssakäymiseen en halua, koska olen aseksuaali.
[/quote]
Minä ainakin näen itse kotona ollessani sen kodin ja puutarhan melkein koko ajan. Peilin edessä en kuitenkaan koko päivää ole, joten nättinä oleminen kotioloissa ei minua itseäni juurikaan hyödytä.
Mun mielestä toi itseään varten laittautuminen johtuu huonosta itsetunnosta. Sehän tarkoittaa sitä, että oma ulkomuoto ei kelpaa itselleen, ja täytyy yksikseenkin näyttää joltain muulta, ettei vain tule puistatusta peiliin katsottaessa.
Vaikka siksi, että meikkasin ja laittauduin myös eilen, vaikka olin yksin kotona koko vuorokauden. Itseäni varten siis.