Kierukkaennätys?
Minulle laitettiin hormonikierukka toukokuussa 2000. Se poistettiin nyt tammikuussa 2022. Oli siis paikoillaan 21v 8kk.
Onko jollakulla ollut sama kierukka kauemmin?
Kommentit (9)
Mulla oli 12 vuotta, alun jälkeen ei kertaakaan menkkoja, toimi ihan loistavasti.
Otin pois, kun toivottiin vielä raskautta. Toisesta kierrosta poiston jälkeen tulin raskaaksi.
2017 mulle laitettiin taas kierukka ja gyne sanoi, että se voi helpolla olla seuraavat 10-15, kunnes vaihdevuodet alkaa olla ohi.
Tietty gynellä pitää käydä säännöllisesti, mutta jos mitään ongelmia ei ole, niin hyvin voi Mirena olla seuraavat 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut yli 10 v ja on edelleen. Ajattelin viedä Mukana hautaan. Sanoiko lääkäri mitään sinun kierukasta?
Ei muuta kuin että se oli loppuun käytetty. Langatkin kadonneet.
Viime syksynä vaihdoin työpaikkaa ja työterveyshoitaja kauhuistui kun kerroin tuon ja käski heti mennä poistattamaan sen. Syksyllä luin myös lehdessä jostain aasialaisnaisesta, jolla oli kierukka 20v ja sen sen vuoksi jonkin tulehduksen.
Hyi yök, kaikenlaisille ja ikäisille.
Mitä hel..ttiä😮❓
Mulla Mirena joka on vaihdettava viiden vuoden välein❣️
Vierailija kirjoitti:
Mitä hel..ttiä😮❓
Tuo oli Mirenan edeltäjä (siihen aikaan eri nimellä) ja se olisi pitänyt vaihtaa 5v välein mutta ei sitä jaksa kaikkia sääntöjä noudattaa.
Jep, tädillä oli vuosia liian pitkään. Se murskautui, koska hapertui. Kaikki palasia ei saatu pistettua ikinä ja ne kapseloitui. Ehkä niistä kierukanpaloista johtuen tai sattumoisin muusta syystä hän kuoli gynekolokiseen syöpään. Todellinen syy ei selvinnyt koskaan.
Teinä kävisin kyllä ihan poistattamassa ylivanhat kierukat...
Vierailija kirjoitti:
Mitä hel..ttiä😮❓
Mulla on Mirena nyt 6tta vuotta. Koko aikana ei ole ollut välivuotoja eikä mitään ongelmia. Gynekologi sanoi että voi olla hyvin jopa 7 vuotta sama kierukka.
Jaa a, onkohan tuosta mitään haittaa?Ehkäisyn tarvetta, kuukautisia eikä mitään vaivoja ole. 53 v.
Mulla on ollut yli 10 v ja on edelleen. Ajattelin viedä Mukana hautaan. Sanoiko lääkäri mitään sinun kierukasta?