Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja yhteisen asunnon kustannukset

Vierailija
23.06.2015 |

Mies muutti alkukuusta pois kotoa, jäin lasteni (eivät yhteisiä) kanssa yhteiseen asuntoon. Avioeroa emme ole ainakaan vielä panneet vireille, katsellaan nyt jonkin aikaa näin. Tämän kuun asumiskustannukset menivät vanhaan malliin puoliksi emmekä eroasioiden ollessa epäselviä laita myöskään asuntoa vielä myyntiin. Mutta kuinka kustannusten kanssa olisi järkevintä toimia? Alustavasti hän ehdotti, että maksamme lainan puoliksi ja minä maksan vastikkeen ja sähkölaskun, mies saa asua ilmaiseksi/jollain nimellisellä summalla ystävämme isossa talossa. Asuntomme on isompi kuin minä ja lapset tarvittaisiin (miehen toiveesta tällainen) ja minusta alkoi tuntua vähän kohtuuttomalta että joudun nyt vastaamaan näin ison asunnon juoksevista kuluista yksin, kun voisin myös muuttaa vuokralle johonkin pienempään ja edullisempaan. Toki nyt maksamme omaa pois, mieluummin näin kuin vuokraa, ja käytännön syistä on toki järkevämpää että me jäämme asuntoon kuin mies, hänelle se vasta iso onkin, mutta kuinka maksujen suhteen olisi oikeudenmukaisinta toimia? Miehen mielestä vastike on yhtä kuin vuokra asunnosta, mutta kattaahan se myös menot yhteisen (!) asunnon kunnossapidon yms.

En ole loinen enkä halua hyötyä miehen lompakosta (palkka on aika lailla sama), mutta en halua myöskään hyvää hyvyyttäni maksella ylimääräisiä, vaan kuulisin mielelläni kuinka nämä järjestelyt muilla on menneet.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä miehelle maksaisi asunnosta yhtään mitään, jos en sitä haluaisi pitää. Asunto myyntiin ja myynnin ajan mies voi asua puolikkaassaan tai olla asumatta, ihan oma valinta. Jos kämppä on kerran teille turhan iso, niin varmaan sieltä on joku huone annettavissa miehen makuuhuoneeksi (tai omaksesi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla