Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kirjoittaa Laudaturin?

Vierailija
23.06.2015 |

Haaveilen niin paljon hyvästä yo-todistuksesta. Olen jo 20-vuotias ja aloitan lukion syksyllä, olen pitänyt monta välivuotta peruskoulun jälkeen ja tukenut itseäni ja vanhempiani rahallisesti kun heillä on mennyt todella huonosti (isä alkoholisti) yms..

Mulla on lievä lukihäiriö ja juuri lauseiden muodostamisessa ja lukemisen muistamisessa on pieni ongelmia. Matematiikka, ruotsi ja englanti olivat mulle haastavia ja oikeastaan peruskoulu meni vähän penkin alle kiusaamisen ja perheasioiden takia..

Nyt on silti ihan uusi tilaisuus ja eri tilanne elämässäni ja haluan laittaa kaikkeni kouluuni. Peruskoulun k.a oli 7.

Vaikka tästä saa nyt vain mututuntuman, mutta mitä luulette, pystynköhän vaikeuksista huolimatta kirjoittamaan hyvät paperit?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pystyt. Itse kirjoitin 6 laudaturia erittäin vaikeassa elämäntilanteessa. Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ihmeitä tai suurta älykkyyttä vaadita. Ei tuo lukihäiriökään varmaan haittaa, saat varmaan jotain apuja kirjoituksiinkin, kun tiedotat opettajia tilanteestasi. Käyt vain normaalisti tunneilla, olet tarkkaavainen, teet läksyt ja kertaat kokeisiin. Minäkin kirjoitin 2 laudaturia, keskiarvo kai jotain 8,9 parhaimmillaan. Älä stressaa turhaan, muista myös nauttia vapaa-ajasta ja harrastuksista. Panosta niihin aineisiin, joiden ajattelet olevan jatko-opintojen kannalta tärkeimpiä. Se laudatur-rummutus mediassa on vähän menneen maailman jäänteitä. Eihän nykyään maisterikaan ole mikään ihmeempi henkilö, vaikka Suomi-filmeissä olivatkin kylän tavoitelluimpia poikamiehiä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt.

Kerro aikuislukiossa lukihäiriöstäsi ja oppismivaikeuksistasi, niin saat apua opiskeluusi. Tunnen ihmisiä, jotka ovat lukihäiriöstä huolimatta suorittaneet lukio- ja yliopisto-opinnot ja sen jälkeen työllistyneet koulutustaan vastaaviin hommiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi