Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut parempaa palvelua yleislääketieteen erikoislääkäriltä vai normi lääkäriltä?

Vierailija
11.02.2022 |

Tk ssa voi olla molempii

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta hoitoa yksityiseltä erikoislääkäriltä.

Vierailija
2/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri hoiteli mut. Henkilökohtaista hoitoa lääkärin vastaanotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni. Elämäni mullisti kandin antama hoito, kun yleislääketieteen ja psykiatrian erikoislääkärit olivat hoitaneet toisella tavalla huonoin tuloksin. Ja toisaalta yleislääketieteen erikoislääkäri on ollut paremmin perillä mitä tekee kuin erikoistumaton lääkäri.

Vierailija
4/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurista kiinni. Elämäni mullisti kandin antama hoito, kun yleislääketieteen ja psykiatrian erikoislääkärit olivat hoitaneet toisella tavalla huonoin tuloksin. Ja toisaalta yleislääketieteen erikoislääkäri on ollut paremmin perillä mitä tekee kuin erikoistumaton lääkäri.

Mitä asiaa hoidettiin?

Vierailija
5/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hyvää hoitoa kaikilta lääkäriltä.

Aina on hoidettu se sairasus kuntoon, minkä takia olen lääkäriin mennyt.

Toiset lääkärit vain ovat ystävällisempiä, toiset siinä rajoilla että ovatko jopa epäystävällisiä.

Mutta hoitoa olen saanut, lähetteet erikoislääkärin vastaanotolle keskussairaaln polkinikalle ja tutkimukset ja hoidot ja lääkkeet vaivaani.

Lääkäri on kuitenkin aina lääkäri, ei sinne lääkäriin voi mennä omien diagnoosien ja hoitovaatimusten eikä tiettyjä labrakokeita vaatien.

Lääkärit hoitavat mielettömän määrän potilaita vastaanotoilla, kyllä heillä on aina joku näkemys sairaudesta.

Vierailija
6/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut pääosin vain pettymyksiä lääkärin taustasta riippumatta. Ei uskalleta diagnosoida eikä oteta vakavasti.

Vierailija
7/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut kohdata hyvän lääkärin. Olisiko nurisijoilla peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
8/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen saanut kohdata hyvän lääkärin. Olisiko nurisijoilla peiliin katsomisen paikka?

Minä en. Riippunee ehkä alueesta, mutta ainakin PK-seudulla suurin osa kohtaamistani lääkäreistä on ollut muita kuin kantasuomalaisia, jolloin oireista keskustelemisessa on oikeasti kielimuuri välissä olematta yhtään rasisti. Ei kai sitä voikaan olettaa esim. itänaapurista Suomeen muutama vuosi sitten tulleen lääkärin osaavan Suomen puhekielen erikoisuuksia. Kun esimerkiksi kivun laatua selittäessään joutuu käyttämään usein muitakin, värikkäitä tai epätavallisia, sanoja kuin mitä niille on kirjakielestä opetettu Suomen alkeiskursseilla. Esimerkiksi kihelmöinti on vaikea sana selittää lääkärille, jos lääkäri ei sitä ymmärrä.

Vierailija
9/9 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet ehtinyt kohtaamaan kaikki Suomen lääkärit elämäsi aikana?