Onko Suomessa oikeesti niin huono työllisyystilanne ku annetaan uskoa
miten voi olla et toiset kuiten löytää töitä koko ajan?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:07"]
Jos on ammattitaitoa, työkykyä ja työhalua, tilanne ei ainakaan koko Suomessa ole mahdottoman huono. Mutta siinä niitä reunaehtoja jo olikin.
[/quote]
Ei riitä. Lisäksi tarvitaan tuuria. Itselläni oli mielestäni suorastaan moukan tuuri. Suhteet on myös hyväksi. Mutta tuuri on isossa roolissa. Esim. itselläni loppui pätkätyö juuri oikeaan aikaan ja juuri samaan aikaan oli edeltäjäni lähdössä eläkkeelle, paikasta, johon ei edes haluttu ihan nuorta.
On. Kun koulutettu työkokemusta omaava siistikäytöksinen sopivan ikäinen ihminen ei yrityksistä huolimatta saa töitä, niin kyllä vika on silloin yhteiskunnassa.
Ne, jotka töitä löytävät todennäköisesti ovat työpaikan vaihtajia. Työttömät eivät tunnu pääsevän edes hastatteluihin. Työtilanne on paljon huonompi nyt kuin esim. pari vuotta sitten. Ollaan pudottu aina vain alemmas, kasvua ei ole syntynyt.
Mä en usko et moni osaa kirjoittaa edes kunnollista työhakemusta saatikaan muuttaa sitä pdf muotoon yms.
Monta suomessa valmistettua tuotetta omistat? Ei täällä tehdä enää mitään. On enää kauppoja ja partureita, muut duunit ovat kadonneet muihin maihin. Kun tuotanto katoaa, katoaa myös niiden ympärille muodostuneet asiantuntijatehtävät.. ja kun ne katoaa.. jne jne.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:21"]
Mä en usko et moni osaa kirjoittaa edes kunnollista työhakemusta saatikaan muuttaa sitä pdf muotoon yms.
[/quote]
Missähän rinnakkaistodellisuudessa oikein elät?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:21"]
[/quote]
Jaa. Osaan laatia kunnollisen työhakemuksen suomeksi, ruotsiksi, ranskaksi ja englanniksi ja vieläpä muuttaa ne pdf:ksi ja takaisin vaikkapa word-tiedostoksi.
En tiedä, mutta tuttavapiiriini toivottomatkin tapaukset ovat aina työllistyneet, kun ovat itse niin halunneet ( = ansioisidonnaisen päättyessä). Siis aivan kaikki, puolialkoholisoituneet keski-ikäiset ihmiset. Ja ihan oikeisiin töihin. Ja myös ihan viime aikoina.
Olen ollut hyvin yllättänyt, mutta kyllä töitä tuntuu löytyvän jos niitä tosissaan hakee.
Googlaas ap tällainen kun työllisyyskatsaus ja päättele itse. Sieltä näkee heti miten moni on milläkin tavalla tempputyöllistetty.
Riippuu varmaan paljon asuinalueesta. Ainakaan mol.fi sivuston mukaan keskellä maata ei ole lähihoitajista pulaa. Lähihoitajilla on pulaa töistä...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:29"]Monta suomessa valmistettua tuotetta omistat? Ei täällä tehdä enää mitään. On enää kauppoja ja partureita, muut duunit ovat kadonneet muihin maihin. Kun tuotanto katoaa, katoaa myös niiden ympärille muodostuneet asiantuntijatehtävät.. ja kun ne katoaa.. jne jne.
[/quote]
Eikä niihin kampaajiinkaan ole tavallisella varaa kuin harvoin. Palkan ostovoima heikkenee koko ajan. Esim omaa palkkaani ei oleviiteen vuoteen nostettu.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:07"]
Jos on ammattitaitoa, työkykyä ja työhalua, tilanne ei ainakaan koko Suomessa ole mahdottoman huono. Mutta siinä niitä reunaehtoja jo olikin.
[/quote]
Ei ehkä koko suomessa mutta meilläpäin ei ainakaan töitä löydy. Aina on hirveästi hakijoita. Ja ammattitaitoa ei saa ellei pääse töihin. Kova palo olisi töihin, mutta ei niin ei. HÄVETTÄÄ, tuntuu että on kakkoslaadun kansalainen kun ei edes töitä saa.