Tunnetko ihmisiä joilla on enemmän kuin kaksi maisterin tutkintoa?
Kommentit (21)
Kyllä tunnen, kun eka ei työllistänyt tai muuten vaan oli väärä valinta. Ei kai kukaan tee tutkintoja huvikseen tai sitten pitää olla jostain rikkaasta suvusta tai joku elättäjä tai sitten ei ole saanut töitä tokallakaan tutkinnolla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmmärrä mitä järkeä on niitä tutkintoja hankkia useampia jos ei saaa mitään aikaiseksi. Miettii vaiikka jotain pertti pasasta.
Oliko hänellä mitään tutkintoja ja kuopiosssa teki vaikka minkälaisia keksintöjä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmmärrä mitä järkeä on niitä tutkintoja hankkia useampia jos ei saaa mitään aikaiseksi. Miettii vaiikka jotain pertti pasasta.
Kuka niin sanoi, etteivät saisi mitään aikaiseksi?
Moni tuplamaisteri taitaa olla ahkerimmasta päästä. Usein kahta tutkintoa tehdään päällekkäin.
Tuplamaisteri tehnee väikkärin, ei kolmatta maisteria?
Yhden. Tai no LL ei varsinaisesti ole maisterintutkinto, mutta eiköhän sen voi tähän laskea.
Tunnen pari, joilla on kaksi tohtorin tutkintoa.
Kaksi maisterin tutkintoa on yleisempää.
Olen ammattikorkeakoulussa töissä.
Kolme tohtorin väikkäriä suoritettuna. Ei todellakaan mikään sosiaalisin tapaus, mutta älykkyyttä riittää.
Tuo voi riippua monesta syystä.
Voi olla että on vaihtanut alaa tai löytänyt alan, jossa olisi hyötyä olla kahden aineen tutkinto. Pitää siis kiinnittä huomiota myös siihen mitä osaamista tutkinnoista saa. Ei tutkinto ole pelkkä tyhjä palikka jolla pelataan työmarkkinoilla tai että se ensimmäinen tutkinto olisi turha.
Vaikea nähdä miksi joku tekisi monta maisterintutkintoa väittelemisen sijaan. Akateemisessa mielessä maisteri on maisteri, oli niitä tutkintoja sitten kuinka monta hyvänsä. Sama homma väitösten suhteen. Järkevämpi käyttää aikansa siihen, että saa dosentin arvon tai professuurin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea nähdä miksi joku tekisi monta maisterintutkintoa väittelemisen sijaan. Akateemisessa mielessä maisteri on maisteri, oli niitä tutkintoja sitten kuinka monta hyvänsä. Sama homma väitösten suhteen. Järkevämpi käyttää aikansa siihen, että saa dosentin arvon tai professuurin.
9 vastaa:
Minä tunnen aika monta kaksoismaisteria. Miksi? Koska heidän mielenkiintonsa on muuttunut. Eräskin oli aikoinaan rahoitukseen suuntutunut kauppatieteilija, mutta löysi itsestään keski-ikäisenä ihmistieteilijän.
Mutta joo, itse kyllä väittelisin mieluummin.
Serkkuni väitteli tohtoriksi toisen kerran eläkkeellä ollessaan.
Yhden yliopistolla työskentelevän professorin tiedän, jolla on 3 tutkintoa, mutta 1 ja 2 tehty yhtäaikaa ja 3. tutkinto on tehty työnohessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein sosiaalityön tutkinnon päästäkseni töihin. FT humanistina työllistyy ihan hitokseen huonommin.
Minulla on kolme ja olen ihan tavallinen. Kaksi on tehty työn ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuplamaisteri tehnee väikkärin, ei kolmatta maisteria?
Mä olen juuri tuollainen tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei halua dosentin arvoa tai professuuria? Entä jos on kiinnostunut monista eri aiheista sen sijaan, että haluaisi johonkin akateemiseen virkaan, johon on muutenkin tunkua?