Korealaisten sarjojen ja leffojen katsomisessa ärsyttää se, kun kaikki ovat niin samannäköisiä ja sekoan koko ajan henkilöissä
Periaatteessa yksi tai kaksi henkilöä voisi näytellä kaikki roolit.
Kommentit (21)
Oletko montakin korealaista sarjaa ja leffaa katsonut :D ? tai sitten on näössä haasteita, samalla logiikalla kaikki suomalaiset näyttää samalta keskenään :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko montakin korealaista sarjaa ja leffaa katsonut :D ? tai sitten on näössä haasteita, samalla logiikalla kaikki suomalaiset näyttää samalta keskenään :D
No niinhän me näytetäänkin esim. aasialaisten mielestä. Kalpeita lattanaamoja kaikki.
Ainoa ongelma on se, että nimiä on jokseenkin mahdotonta muistaa. Kasvot ovat kaikilla erilaiset. Korealaiset sarjat ja elokuvat ovat sitäpaitsi erittäin paljon parempia kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä useampi korealainen sarja, että kyllä niitä riittää..
Plastikkakirurgia. Kaikki samasta muotista, oli sitten kyseessä näyttelijät tai influencerit.
En kestä kuunnella sitä k-draamojen puhetta, todella ärsyttävän kuuloista venyvää määkimistä :D
Ainoa mikä itselleni on hankalaa on nimien muistaminen.
Mnä pidin elokuvast Train to Busan. Siinä oli niin vähän päähenkilöitä, ett kasvot pysyivät hyvin mielessä. Nyt olen jumittunut sarjan All of Us Are Dead alkupuolelle, kun en mitenkään erota toisistaan samanlaisiin koulupukuihin sonnustautuneita teinejä. Yhtään nimeäkään ei ole jäänyt mieleen.
Mä olen nyt puoli vuotta katsellut Netflixin korealaissarjoja ja tunnistan jo eri näyttelijöitä mutta yhdenkään nimeä en ole oppinut muistamaan. Naiset kyllä taitavat monesti olla saman plastiikkakirurgin jäljiltä. Mutta tykkään näistä silti kun valinnanvaraa ja genreä löytyy vaikka miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt puoli vuotta katsellut Netflixin korealaissarjoja ja tunnistan jo eri näyttelijöitä mutta yhdenkään nimeä en ole oppinut muistamaan. Naiset kyllä taitavat monesti olla saman plastiikkakirurgin jäljiltä. Mutta tykkään näistä silti kun valinnanvaraa ja genreä löytyy vaikka miten paljon.
Paljon monipuolisemman valikoiman k-draamoja löydät kun vaihdat asetuksista netflixin käyttökielen englanniksi. Ellet ole jo.
Vierailija kirjoitti:
Mnä pidin elokuvast Train to Busan. Siinä oli niin vähän päähenkilöitä, ett kasvot pysyivät hyvin mielessä. Nyt olen jumittunut sarjan All of Us Are Dead alkupuolelle, kun en mitenkään erota toisistaan samanlaisiin koulupukuihin sonnustautuneita teinejä. Yhtään nimeäkään ei ole jäänyt mieleen.
Juuri tuo All of Us Are Dead sai minut tekemään tämän avauksen. Katselen sitä parhaillaan. En erota noita millään toisistaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on muuten suurin osa korealaisista sarjoista aika kehnoja. Poikkeuksena Mr Sunshine ja Korean Odyssey. Parempia loytää jo Youtubesta ja Dramacool.com:ista.
Minä katson pukudraamoja ja siinä ei ole tuota ongelmaa, sillä ne kierrättää samoja näyttelijöitä sarjasta toiseen. Uusia naamoja on vain se pari ja kaikki muut osaa jo erottaa toisistaan. Ongelma on vaan sitten se, että muistelee hahmon olevan ihan toinen, joka se oli jossain toisessa draamassa.
suomalaiset sarjat elokuvat sössötyksestä ei saa selvää. siirin ja akunkin puheesta sai selvän jo -40 luvun tekniikalla. kanava vaihtuu kun sössötykseen kyllästyy. esim mieheni vaimo täyttä sössön sössöä jääpä katsomatta.
Kyllä siihen tottuu ja silmä oppii erottamaan hiljalleen. Johtuu varmaan siitä jos aivot yrittävät käyttää yksilöllisinä erottavina piirteinä etnisyydelle tyypillisiä piirteitä. ”Niillä kaikilla on musta tukka ja leveä/matala nenä.”
Samaa valittelivat opettajat Japanissa, eivät erottaneet länsimaisia vaihtareita toisistaan. Vaikka kaikilla oli tyyliin eriväriset hiuksetkin.
Vietnamilaisen kaverin kanssa oli vaikea katsoa Sormusten herraa kun sillä meni Aragorn ja Boromir koko ajan sekaisin. Ja Saruman ja Gandalf. Legolasin kyllä muisti, kas kummaa. Söpö poika on söpö poika vaikka missä päin maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä erotan vain sen pinkkiin puetun queen bitchin ja takatukka-koulukiusaajan. Muiden kohdalla olen ihan sekaisin kuka kukin on.
Mua ahdistaa se väkivalta, on sadistista ja mielestäni ihminen on sairas jos sellaisesta nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo All of Us Are Dead sai minut tekemään tämän avauksen. Katselen sitä parhaillaan. En erota noita millään toisistaan. Ap
Onhan siinä se länsimaalaisittainkin hyvännäköinen poika. Ja kaunis tyttö eli hyvis. Pahis erottuu muista hassuilla napeilla varustetun villatakkinsa ansiosta. Ja yhden nimi on "Ik".
Eipä silti, ei muukaan toteutus täytä niitä odotuksia, joita valtava ennakkokehuminen nostatti. Grrrr grrrrr ja örrrrr örrrrrr, ja taas juostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon monipuolisemman valikoiman k-draamoja löydät kun vaihdat asetuksista netflixin käyttökielen englanniksi. Ellet ole jo.
Kyllä :)
Joo ja sit puhuvat silleen naukuvasti, en kestä kuunnella.