ikäero 48 ja 62, liikaa?
Mies on 62 ja itse olen 48. Auttakaa, kun en osaa arvata tulevaa. Olemme olleet yhdessä kuusi vuotta ja nyt alkaa näyttää yllättäen siltä, että ikäero ehkä alkaa tulla esiin tässä. En pitänyt alkuun ollenkaan tärkeänä, mutta nyt voi olla. Asumme eri kaupungeissa ja mies ei ole halunnut muuttaa kotikaupunkiini. Onko kokemuksia tällaisesta ja miten ikäero vaikuttaisi jatkossa?
Kommentit (11)
Meillä on juuri tuo ikäero, yhdessä 10 v, tosin kolme vuotta nuorempia ollaan.
me olemme tyytyväisiä ja uskomme jatkavamme kimpassa hamaan loppuun. Odottelemme miehen eläkkeelle pääsyä, jolloin reissujen sunnittelu helpottuu, kun ei ole enää kuin minun työni "haittana".
Ei varmaan ole tuntunut ollenkaan kun olitte 42 ja 56. Nyt voi jo olla esimakua tulevasta. Ei se mies siitä nuoremmaksi muutu. Vaihda omanikäiseesi.
Ap tässä, just tuota miehen eläkkeelle jäämistä pelkään. Sittenkö vaan ollaan ja odotellaan. Itse olen paljon aikaa vievässä johtavassa asemassa ja mies alkaa jäähdyttelemään ja passivoituukohan kohta. Kolmoselle se, että se kolmen vuoden ero miehellä 59 iästä tähän 62 ikään onkin ollut yllättävän paljon vaikuttava. En ajatellut ikää, kun hän oli 59.
Millä tavoin ikäero on alkanut haitata? Ja onko se enemmän sinun vai hänen puoleltaan?
Mies vanhenee fyysisesti, lihakset häipyy ja vartalo löystyy..... nämä on tärkeitä, kun itse olen ihan hyvässä kunnossa vielä. Ja on se elämän tyyli pysähtyneempi. Ei enää tehdä mitään spontaania.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:48"]
Ap tässä, just tuota miehen eläkkeelle jäämistä pelkään. Sittenkö vaan ollaan ja odotellaan. Itse olen paljon aikaa vievässä johtavassa asemassa ja mies alkaa jäähdyttelemään ja passivoituukohan kohta. Kolmoselle se, että se kolmen vuoden ero miehellä 59 iästä tähän 62 ikään onkin ollut yllättävän paljon vaikuttava. En ajatellut ikää, kun hän oli 59.
[/quote]
Uskon että tuo on persoonasta kiinni, milloin miehestä tulee "ukko". Meillä se on jo tapahtunut, muutos alkoi pari vuotta sitten. Olen jo ehtinyt tottua ja olen, kuten sanottua, tyytyväinen edelleen. En meinaa vaihtaa :) ja tosiaan näen hänen eläkkeelle jäämisensä positiivisena asiana, koska on selvää, että epäsäännöllinen vuorotyö rasittaa häntä liikaa. Ja vie ennenaikaiseen hautaan valitettavsti, koska hän tarvitsisi selvästi nyt vanhempana säännöllisen vuorokausirytmin voidakseen hyvin. Siksi eläke on hyvä juttu, koska haluaisin hänet pitää vielä kauan! Meillä kun on niin kivaa kimpassa!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:48"]
[/quote]
Uskon että tuo on persoonasta kiinni, milloin miehestä tulee "ukko". Meillä se on jo tapahtunut, muutos alkoi pari vuotta sitten. Olen jo ehtinyt tottua ja olen, kuten sanottua, tyytyväinen edelleen. En meinaa vaihtaa :) ja tosiaan näen hänen eläkkeelle jäämisensä positiivisena asiana, koska on selvää, että epäsäännöllinen vuorotyö rasittaa häntä liikaa. Ja vie ennenaikaiseen hautaan valitettavsti, koska hän tarvitsisi selvästi nyt vanhempana säännöllisen vuorokausirytmin voidakseen hyvin. Siksi eläke on hyvä juttu, koska haluaisin hänet pitää vielä kauan! Meillä kun on niin kivaa kimpassa!
[/quote]
tämän kirjoitti siis nro 3
Joillakin voi toimia isosta ikäerosta huolimatta. Mä en edes tapailisi 14v. vanhempaa miestä. On lähellä mun vanhempien ikää. Enkä muutenkaan.
45
Hienoa, että teillä on kivaa! Mä en luultavasti pysty siihen ukkoontumiseen vielä sopeutumaan. Olisi pitänyt ajatella aikaisemmin, mutta en osannut aavistaa, miltä tuntuu.
Hyvä ette ette asu yhdessä. Olet vapaa. Ehkä voisit katsella kevyesti muita miehiä, kun ette ole samassa kaupungissakaan. Sen olisi ollut aika viisas veto muuttaa asumaan sun kanssa.
Voi olla, että ikäero tulee ongelmaksi jos jo nyt tuntuu siltä vaikka mies ei ole vielä vanha. Alkaa rapistua ja ei ehkä toimi fyysisesti hyvin enää muutaman vuoden kuluttua. Vanheneminen on niin petollista.