Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousala on helvetistä

Loukattu
10.02.2022 |

Olen työskennellyt alalla monta vuotta. Ollut aiemmin yksityisten firmojen palveluksessa, kunnes viimeinkin pääsin kaupungille. Ajattelin, että nyt alkaisin viimeinkin tykätä työstäni, mutta ei. Näyttää, että yhä olen työyhteisössä se ulkopuolinen, minuun suhtaudutaan vähättelevästi ja ylimielisesti, minua ei kunnioiteta eikä arvosteta. Olen saanut hyvääkin palautetta siitä, että teen siistiä jälkeä, olen nopea ja reipas. Kuitenkin muutaman kerran on päin naamaa tölväisty että "siivoojia ei arvosteta" yms. turhaa. Näyttää, että minulla ei ole mitään arvoa, tein mitä tein ja olin mitä olin. Aina olen työni pyrkinyt hoitamaan hyvin, kunnioittamaan työ kavereitani ym. Itsemurha pyörii nyt päivittäin mielessäni, kun en enää jaksa tätä elämää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega täällä, niinikään julkiselta. Ammatillinen itsetunto kuntoon, työ on työtä, sitä tehdään palkan takia, eikä arvosi ole siitä kiinni. Näillä julkisen työehdoilla työ tosiaan varsin mukavaa privaattiin verrattuna, kun kiinnität huomion oleelliseen. Muiden ihmisten oletetut asenteet eivät sitä ole.

Vierailija
2/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin arvostan sinua kovasti. Ehkä enemmän, kuin muita. Työ tuntuisi kevyemmältä, kun tietäisi, että on välttämätön sekä ilon tuottaja, mahdollistaa myös toisten työt. Olet siis aarre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisöissä on suuria eroja. Minä pääsin yhdestä totaalisesta helvetistä eroon ja työt maistuvat taas. Takana on sitä yhtä lukuunottamatta monta hyvää kokemusta julkisen puolen työyhteisöistä.

Vierailija
4/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jämähdä työhön, josta et pidä. Sinulla on kaikki mahdollisuudet kouluttautua ja hankkia uusi ammatti!

Vierailija
5/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työyhteisöissä on suuria eroja. Minä pääsin yhdestä totaalisesta helvetistä eroon ja työt maistuvat taas. Takana on sitä yhtä lukuunottamatta monta hyvää kokemusta julkisen puolen työyhteisöistä.

Ja puhun nimenomaan siivoustyöstä.

Vierailija
6/6 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja totuus on, että vaikka aina löytyy niitä yksittäisiä siivoojan ihailijoita ja arvostajia, niin loppupeleissä suurin osa ihmisistä ei arvosta eikä huomaa. Jotkut jopa ovat ylimielisiä, eivät moikkaa ja roskaavat tahallaan siivoojan edessä. Itse en enää jaksanut sitä jatkuvaa kuraa niskassa ja kouluttauduin uudelle alalle. Työkavereiden motivaation puute ja se kun hekään eivät arvosta itseään oli myös ärsyttävää.

t. ex siivooja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän