Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19-vuotias lapseni ilmoitti muuttavansa pois kotoa.

Vierailija
21.06.2015 |

Sanoin, että jos lähtee niin en avusta enää taloudellisesti millään tavalla. Miksi ihmeessä 19-vuotiaan pitäisi muuttaa yhtään minnekään? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä lähdin 16-vuotiaana "salassa" - en jättänyt edes kirjettä pöydälle. Koulu ja työpaikka oli valmiina, en äidin rahoja tarvinnut.

Vierailija
2/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpiset? Oletko ripustautuva äiti? Itse olen asunut 18-vuotiaasta omillani 200 km päässä äidistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun seitsämäntoistavuotias muuttaa opiskelujen perässä syksyllä, tiedän että tulee pärjäämään. Jos apua tarvitsee, niin tunnin automatkan päässä asutaan ja kännykällä saa aina kiinni. Niin sitä ihmiset itsenäistyy. En voisi kuvitella jotain aikamiespoikaa nurkissa asumassa.

Vierailija
4/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vitsailla vakavilla asioilla. Kyllähän 19-vuotiaat usein muuttavatkin opiskelemaan. Kauhea tyhjän sylin syndrooma iskee tähän mammaan vuoden päästä.

Vierailija
5/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 v kuuluukin jo muuttaa pois äidin helmoista. Eikä silloin odoteta, ett vanhemmat avustaa taloudellisesti .

Vierailija
6/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi haluaa itsenäistyä? Voin aivan hyvin ymmärtää tuon. Itsekin lähdin 19 vuotiaana kotoa maailmalle. Muutin ulkomaille ja vanhemmat olivat onneksi kannustavia. Sanoivat vain, että muista, että aina saat tulla takaisin, missä kuosissa tahansa. Sulla on aina koti täällä.

ikävä asenne sinulla.

Vierailija
7/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun mun 19v. sais jo oman asunnon. Kaipaan jo niin omaa rauhaa. Liian erilaiset elämäntavat rasittavat tällä hetkellä. Vuoden on jo hakenut asuntoa, eikä mitään kuulu mistään. 

Vierailija
8/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen muutti jo 17-vuotiaana ja se oli ihan ok. Olihan se alku aikamoista rämpimistä, mutta oppi kyllä.

Vierailija
9/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kun pääsi intistä asui kotona vielä n. Kuukauden. Hommasi vuokrakämpän ja työpaikan. Syksyllä alkaa yliopisto. 300km päähän meistä. Olen iloinen hänen puolestaan. Reipas nuorimies!

Vierailija
10/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka kauan sen pitäisi vielä asua sun nurkissa?!

Vierailija
11/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 16 tai 17v. muuttaa kotoota pois niin kyllä se syy löytyy vanhemmista. Näin käy kun koti on jostain syystä paska.

Ihan tosielämässä en tunne, kun yhden tällaisen lapsen ja siinäkin oli varmaan syy yh-äiti.

Vierailija
12/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:25"]

19 v kuuluukin jo muuttaa pois äidin helmoista. Eikä silloin odoteta, ett vanhemmat avustaa taloudellisesti .

[/quote]

Totta kai autetaan, jos pienet tulot tai opiskelee. Merkkipäivinä rahakuori ja ruokaa ja tuoreita leivonnaisia matkaevääksi, kun käy kotona. Tietysti toimeentulotukea pitää hakea, jos siihen on oikeutettu.

Vierailija
13/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten ls-ilmoituksen paikka jos alaikäinen muuttaa kotoota pois. Saa ainakin sossut tarkastaa että asiat on hyvin ja vanhemmat kantaa elatusvastuunsa. 12

Vierailija
14/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:35"]Jos 16 tai 17v. muuttaa kotoota pois niin kyllä se syy löytyy vanhemmista. Näin käy kun koti on jostain syystä paska.

Ihan tosielämässä en tunne, kun yhden tällaisen lapsen ja siinäkin oli varmaan syy yh-äiti.
[/quote]No ei ole aina noin. Maaseudulta joutuu usein muuttamaan pois kotoa jo yläasteen jälkeen jos aikoo opiskella mieleistään alaa. Itse lähdin 16-vuotiaana urheilulukioon 300 km päähän ja ihan hyvin meni. Oma esikoiseni muutti myös 16-vuotiaana pois kotoa 250 km päähän ammattikouluun kun pääsi opiskelemaan lentokoneaaentajaksi ja kyseinen ala nyt vaan on tasan kolmessa oppilaitoksessa Suomessa.

Vierailija
15/15 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:49"]

Se on sitten ls-ilmoituksen paikka jos alaikäinen muuttaa kotoota pois. Saa ainakin sossut tarkastaa että asiat on hyvin ja vanhemmat kantaa elatusvastuunsa. 12

[/quote]

Ai, jos koulun takia joutuu muuttamaan pois kotoota, niin lastensuojelu puuttuu asiaan tai olisi tehtävä ls-ilmoitus? Noh, jos nyt ei kuitenkaan. Älä viitsi trollata.