Huonot tarjottavat juhannuksena
Kaveripariskunta kutsui meidät viettämään mökkijuhannusta heidän kanssaan. Mietimme ensin jaksammeko lähteä sillä meiltä on pitkä matka heidän mökilleen. No lähdettiin sitten kuitenkin ja puoli päivää ajettiin sinne. En yleensä valita tällaisista, mutta olipahan pettymys heidän juhannustarjottavansa.
Laihaa boolia, joka lämpeni ja väljähti hyvin nopeasti. Lisää eivät viinaa laittaneet, vaikka lopulta maistui enää limsa "boolista". Halvinta mahdollista kuoharia, joka maistui lähinnä sokerilitkulta. Yököttäviä jauhomakkaroita ja pelkkää sinappia, ei siis ketsuppia. Salaatti oli käytännössä vain viherasalaatin lehtiä. Seassa muutama pieni fetapala jotka varmaan kaikki päätyivät emännän lautaselle. Valkosipuliperunoissa ei maistunut valkosipuli ollenkaan, siinäkin oli pihistelty. Saunajuomana vain yksi kori kaljaa, mikä sekin on lähinnä vitsi neljälle hengelle. Iltakahvilla oli jotain kaupan pakastepasteijoita ja cocktailpiirakoita. Mitään ei emäntä ollut jaksanut itse leipoa. Kyllä meillä yleensä edes jonkinlainen torttu on kahvipöydässä.
Jotenkin jäi paskafiilis koko juhannuksesta. Ajoimme tänne melkein koko päivän ja sitten vastassa on tuommoiset "tarjottavat". Sitä aattelee että pitkämatkalaisille laitettaisiin vähän parempaa, kun ei olla mitään jokapäiväisiä mökkinaapureita.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:37"]
Ja te ette vienyt mennessänne mitään? Just just...
[/quote]
Veimme kyllä tuliaiset normaaliin tapaan.
ap
Aivan liian hyvät tarjottavat! Kaljupääkahvit olisivat riittäneet.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:37"]
[/quote]
Veimme kyllä tuliaiset normaaliin tapaan.
ap
[/quote]
Eli mitä?
Juhannusta vietettiin Porvoossa ilmeisesti.
Miksi juuri emännän olisi pitänyt leipoa?
Ja mitä juoppoja te oikein olette, jos kori kaljaa neljälle hengelle on vähän, ja boolia ja kuohariakin oli?
Kehtaatkin valittaa, olet harvinaisen typerä!
Itse vein ystävän mökille omat juotavat ja otin reilusti, jotta muillekin riittää. Vein tuliaiset ja jonkun verran ruokaa mm. pihvilihat.
Hyvät oli tarjoilut!
No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös..
Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään?
Aloitus muistutti minua taas siitä miksi en kutsu vieraita mökille.
Eikö tapana ole viedä ainakin kakku ja juomat. Ja jotain hyvää grillattavaa ja salaatti.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:44"]
Aloitus muistutti minua taas siitä miksi en kutsu vieraita mökille.
[/quote]
Oletko sinäkin huono emäntä?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"]
No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään?
[/quote]
Olihan ap vienyt jotain tuliaisia, mutta ei kerro mitä. Ehkä ei ollut yhtään sen parempia mitä isännillä oli tarjottavana. Tai sitten kuumeisesti nyt miettii mitä kummaa sitä keksisi meille kertoa...
No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään?
[/quote]
Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon.
ap
Eli ap vei kahvipaketin sekä paketin jauhomakkaraa grillattavaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"]
[/quote]
Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon.
ap
[/quote]
teillähän on ollut ihan kelpo eväät. Olet aika hienohelma.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"]
[/quote]
ap
[/quote]
19.39 kysyin mitä te veitte, mutta et vastannut. Eli mitä? (5)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:43"] No onhan nuo nyt aika köyhät. Ei siis mitään muuta grillattavaa kuin makkaraa? Kyllä mun mielestä ois normaalia olla paria-kolmea eri lihaa ja monipuolisesti lisukkeita, kalaa myös.. Ettekö te yhtään sopineet mitä syödään ja tartteeko teidän tuoda mitään? [/quote] Makkara, maissit ja sienet olivat ainoat grillattavat. Uunilohta oli myös, mutta tuo grillauspuoli ihan olematon. ap [/quote] teillähän on ollut ihan kelpo eväät. Olet aika hienohelma.
[/quote]
Juhannus on grillaamisen kulta-aikaa, joten kyllä olettaisi että grillataan kunnon pihvit. Ehkä he sitten ennen meidän tuloamme olivat herkutelleet pihveillä.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:51"]
[/quote]
ap
[/quote]
19.39 kysyin mitä te veitte, mutta et vastannut. Eli mitä? (5)
[/quote]
Veimme viinipullon ja kahvipaketin sekä saunavastat kaikille.
ap