Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on asenneongelma lasten tapaamisessa.

Vierailija
20.06.2015 |

Erosta on nyt viisi vuotta ja lapset on isällään. 3.5v päästä vanhimmat lapset on aikuisia. Nuorin on nyt menossa kolmannelle luokalle. Vanhin lapsista on huostaanotettu. Keskimmäinen on kotona ja nuorin myös. Ollaan sovittu, että tapaamiset olisi kerran kuussa. Minusta on alkanut tuntua, että niissä ei ole mitään järkeä, että tapaamiset voisi jättää loma-aikoihin. Tämä olo on ollut jo pitkän aikaa. Vanhin lapsista ei tee muuta kuin juo kahvia, rampaa tupakalla ja istuu netissä, keskimmäinen istuu netissä ja nuorin istuu netissä. Kerran päivässä istutaan 10min ruokapöydässä. Jos ollaan samassa huoneessa kaikki niin jokainen on omalla medialaitteellaan. Eli siis minkä takia minä matkustan 20 tuntia näiden tapaamisten takia? Sitten kökitään täällä kaikki koneella kun kuulumiset on vaihdettu ensimmäisen 20min aikana. Loppuaika menee sitten minullakin norkoillen somessa ja odottaen, että pääsisi kotiin miehen ja oman elämänsä luo. Kun olisi sitä muutakin tekemistä. Mä puhun enemmän WhatsAppissa lasteni kanssa kotonani kuin täällä livenä. Nuorin ei edes kaipaa minua vaan vaivaantuu jos joku alkaa väittää muuta. Eikä halua pitää väliaikoina yhteyttä. Vanhinta ei kiinnosta kuin kaveri ja tyttöystävä ja keskimmäistä kaverit ja pelit. Koska minulle ei ole tehokasta tietokonetta ym pelikoneita niin lapset ei halua tulla luokseni käymään. Ei tässä ole vähääkään järkeä ja minusta tuntuu, että nämä tapaamiset on joku exän päähänpinttymä. Minä en saa itseäni mitenkään kiinnostumaan näistä tapaamisista. En vaikka kuinka yritän niin tämä tuntuu lähinnä kuristavalta ja mietin pakoa joka hetki.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:17"]

Erosta on nyt viisi vuotta ja lapset on isällään. 3.5v päästä vanhimmat lapset on aikuisia. Nuorin on nyt menossa kolmannelle luokalle. Vanhin lapsista on huostaanotettu. Keskimmäinen on kotona ja nuorin myös. Ollaan sovittu, että tapaamiset olisi kerran kuussa. Minusta on alkanut tuntua, että niissä ei ole mitään järkeä, että tapaamiset voisi jättää loma-aikoihin. Tämä olo on ollut jo pitkän aikaa. Vanhin lapsista ei tee muuta kuin juo kahvia, rampaa tupakalla ja istuu netissä, keskimmäinen istuu netissä ja nuorin istuu netissä. Kerran päivässä istutaan 10min ruokapöydässä. Jos ollaan samassa huoneessa kaikki niin jokainen on omalla medialaitteellaan. Eli siis minkä takia minä matkustan 20 tuntia näiden tapaamisten takia? Sitten kökitään täällä kaikki koneella kun kuulumiset on vaihdettu ensimmäisen 20min aikana. Loppuaika menee sitten minullakin norkoillen somessa ja odottaen, että pääsisi kotiin miehen ja oman elämänsä luo. Kun olisi sitä muutakin tekemistä. Mä puhun enemmän WhatsAppissa lasteni kanssa kotonani kuin täällä livenä. Nuorin ei edes kaipaa minua vaan vaivaantuu jos joku alkaa väittää muuta. Eikä halua pitää väliaikoina yhteyttä. Vanhinta ei kiinnosta kuin kaveri ja tyttöystävä ja keskimmäistä kaverit ja pelit. Koska minulle ei ole tehokasta tietokonetta ym pelikoneita niin lapset ei halua tulla luokseni käymään. Ei tässä ole vähääkään järkeä ja minusta tuntuu, että nämä tapaamiset on joku exän päähänpinttymä. Minä en saa itseäni mitenkään kiinnostumaan näistä tapaamisista. En vaikka kuinka yritän niin tämä tuntuu lähinnä kuristavalta ja mietin pakoa joka hetki.

[/quote]

Voi oksennus. Ehkäpä tuossa boldatussa on se ongelma, sun asenne joka kyllä välittyy lapsille. Et sitten voi keksiä aktiviteettia vaan hohhailet ja odotteleet että pääset oikein OMAN elämäsi pariin takaisin.

Vierailija
2/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä just luin? MIKSI olet tehnyt noinkin monta lasta, jos heidän kanssaan oleminen ei kiinnosta? Tuo älylaitteilla istuminen on ihan omaa syytäsi ja varmaan esimerkkisi tulosta. Elämän koulu oikein loistaa taas....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:17"]

[/quote]

Voi oksennus. Ehkäpä tuossa boldatussa on se ongelma, sun asenne joka kyllä välittyy lapsille. Et sitten voi keksiä aktiviteettia vaan hohhailet ja odotteleet että pääset oikein OMAN elämäsi pariin takaisin.
[/quote] Joo, ja yksi lapsista huostassa... Toivottavasti tämä oli vain provo, eihän tällaisia ihmisiä voi olla olemassa...

Vierailija
4/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiviteettia? Me ollaan keskellä peltoja ja olemme jumissa täällä ja eletään vanhempieni ruokkimana. Eikä minun lapsia kiinnosta mikään. Jos niitä yrittää irroittaa tietokoneesta niin ne pitää hirveää määkimistä. Keskimmäinen kävi pihalla keskiviikkona viimeksi. 10 metriä ulko-ovesta kun pakotin pihalle ja oli n.5min ja meni koneelle. Eikä ne kiukuttele minulle. Minun kanssa niillä on kaikkein parhaimmat välit.  Ihan hyvissä ja leppoisissa väleissä ollaan. Emme vain ole erityisemmin kiinnostuneita toisistamme.

ap

Vierailija
5/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Ja lastenko vika se on että pyörivät netissä ja kiinnostus on luokkaa nolla? Etköhän se sinä "vastuullisena ja kasvattavana aikuisena" ole sen mallin antanut. Hyi hemmetti.

Vierailija
6/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei voi olla totta. Alkaa mennä jo sosiopaattisen tunnekylmyyden puolelle.

Vierailija
7/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapset ei tulisi joskus, sinne missä sinun elämäsi on?

Vierailija
8/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit tehokkaan koneen, se ei ole kummempi kuin normaali tietokone ja joku pelikonsoli esim xboxs tai ps3. Lapset tulevat teille, harvoin mutta kunnolla esim viikoksi silloin tällöin lomilla. Keksit järkevää tekemistä josta lapset pitävät, uiminen, keilaaminen, huvipuistokäynti. Loppuajan relaatte niillä koneillanne. Sitä se nykyään on.

Vierailija
9/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vanhin on huostaanotettu koska hän on 15v ja tyttöystävä 19v. Eikä elämä ole yksisuuntaista. En minä voi kiinnostukseksi muuttua. Ihan heidän ehdoilla ollaan.

ap

Vierailija
10/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo... johonkin huvipuistoon teinejä. Itsekään niistä en enää mitään saanut 11 vuotiaana. Vanhin on niin valvonnassa että en saa päästää hetkeksikään omilleen. On siis valvotusti 24/7, koska tämä saattaa kadota. Lapsijutut on meneet ohi jo noitten vanhempien kanssa. Uimaan yritin viime kesänä saada. Siellä ne seisoi rannalla tuijottaen vettä ja kysyen joko pääsee pois. Minä olen eläkkeellä ja minulle jää laskujen jälkeen 250e kuussa. Minä en ostele mitään laitteita enkä vempeleitä. Hyvä, että saan matkan maksettua lasten luo.  Nuorimman kanssa voisi jotain koittaa mitä nyt peltojen keskellä voi tehdä...

ap

Vierailija
11/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:34"]

Kyllä. Vanhin on huostaanotettu koska hän on 15v ja tyttöystävä 19v. Eikä elämä ole yksisuuntaista. En minä voi kiinnostukseksi muuttua. Ihan heidän ehdoilla ollaan.

ap

[/quote]

Miksi tuollaisen takia huostaanotetaan? Seurustelu on normaalia, eri jos menee ryyppämiseksi kokonaan.

vihaan tuollaisia tekosyitä, että on huostaanotettu syystä että seurustelee, se on vittu valehtelemista. Olet valehtelija!

Vierailija
12/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:42"]No haloo... johonkin huvipuistoon teinejä. Itsekään niistä en enää mitään saanut 11 vuotiaana. Vanhin on niin valvonnassa että en saa päästää hetkeksikään omilleen. On siis valvotusti 24/7, koska tämä saattaa kadota. Lapsijutut on meneet ohi jo noitten vanhempien kanssa. Uimaan yritin viime kesänä saada. Siellä ne seisoi rannalla tuijottaen vettä ja kysyen joko pääsee pois. Minä olen eläkkeellä ja minulle jää laskujen jälkeen 250e kuussa. Minä en ostele mitään laitteita enkä vempeleitä. Hyvä, että saan matkan maksettua lasten luo.  Nuorimman kanssa voisi jotain koittaa mitä nyt peltojen keskellä voi tehdä...

ap
[/quote]
Ai 11- vuotiaat eivät tykkää huvipuistoista? Mistä lähtien.... Teinejä näkee aikas paljon huvipuistoissa, mutta ei ehkä luuseri-äitien kanssa....

Vierailija
13/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa täysin. Jos minulla olisi lapsia, voisin kuvitella suhteeni heihin olevan aika samanlainen.

Vierailija
14/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiinnosta todellakaan. Mä olin jo 2 vuotta lukenut kasvatustiedettä ja historiaa vapaa-aikani tuossa iässä. Istuin koulun retket pitkästymässä penkillä. Planetaario oli ainoa huvitus josta olen joskus saanut "huvia" näillä pelleretkillä. Vanhin on sosiaalisesti huippuälykäs ja sosiaalitoimi sanookin, että noin poikkeuksellisesti älykkään nuoren vahtiminen ei ole helppoa. Kellottaa kaiken ja ei voi muuta sanoa kuin äitinsä poika. Vedättää minkä tahtoo, mutta mulle kyllä kertoo kaiken. Mä puutun vasta kun uskon, että siitä oikeasti seuraisi pitemmän ajan ongelmia. Keskimmäistä ei kiinnosta kuin ohjelmointi ja tutkii jotain koodihommeleita mistä en mitään tajua. Kunnianhimoinen ja matemaattisesti lahjakas. Esikoinen ei ole koskaan osannut leikkiä. Leluja ostettu vaikka kuinka mutta millään en ole koskaan nähnyt leikkivän. Kerran sitten pyysivät kumpikin joskus alle kouluikäisinä että kerätään ne roskasäkkiin ja viedään varastoon. Kuitin tarjota 6kk myöhemmin niin ei. ne sai pysyä siellä koska vaan sotkee. Ekan kerran tietokonetta ja pelikonetta sai käyttää 6 vuotiaana. Mutta eihän tuollaiselta mene aikaa eikä mitään oppia siihen hommaan. Tiedän tunteen kuinka kiusaantunut ja tympääntynyt olin itsekin lapsena kaikenmaailman eläintarhoissa ja huvipuistoissa kun johan sen lapsikin tajuaa että niissä on eettisiä ongelmia. Joku kieppuminen jossain? Niin siis mikä siinä on hauskaa? No ei tajua minunkaan lapset. Että jos ei tuputeta niille jotain sellaista joka on inhottavaa.

Nuorimmainen voisi kyllä tykätäkin jostain, kunhan ei ole uimista.

ap

Vierailija
15/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:30"]Aktiviteettia? Me ollaan keskellä peltoja ja olemme jumissa täällä ja eletään vanhempieni ruokkimana. Eikä minun lapsia kiinnosta mikään. Jos niitä yrittää irroittaa tietokoneesta niin ne pitää hirveää määkimistä. Keskimmäinen kävi pihalla keskiviikkona viimeksi. 10 metriä ulko-ovesta kun pakotin pihalle ja oli n.5min ja meni koneelle. Eikä ne kiukuttele minulle. Minun kanssa niillä on kaikkein parhaimmat välit.  Ihan hyvissä ja leppoisissa väleissä ollaan. Emme vain ole erityisemmin kiinnostuneita toisistamme.

ap
[/quote]

Miksi yksi lapsista on huostaanotettu? Miksi olette vanhemmillasi. Miksette sinun kotonasi?

Vierailija
16/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:00"]

Ymmärrän aloittajaa täysin. Jos minulla olisi lapsia, voisin kuvitella suhteeni heihin olevan aika samanlainen.

[/quote]

Niinpä! Mä en tykännyt lapsista lapsena, mun lapset ei tykkää lapsista, vanhimmat lapset ei ole koskaan tykänneet nuorimmasta ja nyt kun isällään on lapsi uuden vaimonsa kanssa niin ne inhoaa sitäkin. Mulla oli vaan joku pitemmän ajan mielenterveydenhäiriö kun ne hankin 2000-luvulla. Sairastuminen 2010 taisi olla elämäni ainoa järkevä teko. Hyvä kun mun lapset on sanoneet että ei halua lapsia. Toivottavasti pitää kiinni siitä.

ap

Vierailija
17/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:34"]

ap

[/quote]

Miksi tuollaisen takia huostaanotetaan? Seurustelu on normaalia, eri jos menee ryyppämiseksi kokonaan.

vihaan tuollaisia tekosyitä, että on huostaanotettu syystä että seurustelee, se on vittu valehtelemista. Olet valehtelija!

[/quote]

Älä vänkytä. Tapaus on syyttäjällä ja se päättää kohta onko syyte lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Poika on alle 16v, että eiköhän se nyt ole päivänselvä tutkia asia. Ja kyllä huostaanotetaan.

Vierailija
18/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen on vieny "syyttäjälle" ja miks?

Vierailija
19/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pas.. provo.

Vierailija
20/26 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:30"]Aktiviteettia? Me ollaan keskellä peltoja ja olemme jumissa täällä ja eletään vanhempieni ruokkimana. Eikä minun lapsia kiinnosta mikään. Jos niitä yrittää irroittaa tietokoneesta niin ne pitää hirveää määkimistä. Keskimmäinen kävi pihalla keskiviikkona viimeksi. 10 metriä ulko-ovesta kun pakotin pihalle ja oli n.5min ja meni koneelle. Eikä ne kiukuttele minulle. Minun kanssa niillä on kaikkein parhaimmat välit.  Ihan hyvissä ja leppoisissa väleissä ollaan. Emme vain ole erityisemmin kiinnostuneita toisistamme. ap [/quote] Miksi yksi lapsista on huostaanotettu? Miksi olette vanhemmillasi. Miksette sinun kotonasi?

[/quote]

lapset ei jaksa omien sanojensa mukaan 5 tunnin matkaa edestakaisin. Mökille on 1.5 tunnin matka suuntaansa. Huostan takia tännekin tuleminen aiheuttaa natinaa sosiaalitoimessa. Niillä on oma huone ja sängyt täällä ja tietty tietokoneita, padeja jne... Minun luona olisi patjat olkkarin lattialla. Ei innosta leireilyt niitä.