Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän kurikset kelpaa mökillä mutta ei taatusti kaupungissa...

Vierailija
20.06.2015 |

Kouluikäiselle on ollut pitkään aikaan turha edes yrittää saada mitään kuravaatteisiin viittaavaakaan päälle kaupungissa ollessa (hyvä jos saappaat suostuu joskus laittamaan), mutta mökillä kun on tallessa jotain edellisen sukupolven lasten kurahaalareita (sellaisia kankeita henkselihousuja), niin sellainen nyt onkin pop ja ihan itse halunnut laittaa, kun lähtee märkään metsään tai soutuveneelle. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan selvä juttuhan tuo on: mökillä ei ole kaverit nauramassa. Mullakin oli kuravaatteet mökillä paljon pidempään käytössä kuin kotona. Ne vaan jotenkin kuulu mökkielämään, ei niistä siellä kiukuteltu.

Vierailija
2/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on niin eri asia. Itsekin muistan lapseni miten oikein odotin että pääsen mökille pitämään aivan karseita edellisen sukupolven vaatteita.

Ne olivat niin tärkeä juttu siellä mutta ihmisten ilmoilla en ikinä olisi kelpuuttanut sellaisia päälleni.

Pieruverkkarimeininki kuuluu möksälle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:15"]

Mökki on niin eri asia. Itsekin muistan lapseni miten oikein odotin että pääsen mökille pitämään aivan karseita edellisen sukupolven vaatteita.

Ne olivat niin tärkeä juttu siellä mutta ihmisten ilmoilla en ikinä olisi kelpuuttanut sellaisia päälleni.

[/quote]

On meilläkin karmeita mökkivaatteita! :) Olin vaan hämmästynyt, kun kuravaatteita inhoava tyttö löysi nuo vanhat keltaiset kurahaalarit varastosta ja halusikin heti kokeilla ja ottaa käyttöön! Meidän iso "pikkutyttö" :)

Vierailija
4/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:15"]

[/quote]

On meilläkin karmeita mökkivaatteita! :) Olin vaan hämmästynyt, kun kuravaatteita inhoava tyttö löysi nuo vanhat keltaiset kurahaalarit varastosta ja halusikin heti kokeilla ja ottaa käyttöön! Meidän iso "pikkutyttö" :)

[/quote]

ehkä tyttösi on katsonut tv:stä dokumenttiä kalastajista ja matkii siitä! 

Vierailija
5/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyttäväthän aikuisetkin märällä kelillä mökillä veneessä ja metsässä sadehousuja ja takkia mutta mitä niillä kaupungissa tekee. Miksi kaupungissa jossa kuljetaan asfaltoiduilla kaduilla pitäisi yliupäätään käyttää edes kumisaappaita kun katujen tulviminen on kuitenkin aika harvinaista.

Vierailija
6/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksköhän! :-D

Vierailija
7/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 15:15"]

[/quote]

[/quote]

Mä olin niin lyhyt, että varmaan vielä kymmenvuotiaanakin mun mökkikuravaatteet oli mallia tarha. Keväällä erityisesti kun kaikki oli märkää, niin eipä ollut vaihtoehtoja, henkselihaalareissa ja kurarukkaset käsissä siellä pihalla oltiin.

Vierailija
8/9 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe sopiikin hyvin Suomen juhannuskeleihin! :)

Vierailija
9/9 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia sadevaatteiden käytön kanssa. 10- ja 12 -vuotiaatkin vielä vetävät ihan mielellään sadevaatteet sadesäällä päälleen ilman eri kehotusta.  Sadevaatteilla tarkoitan nyt sekä housuja että takkia kumppareiden lisäksi .

Kaupungissa sitten ollaan arempia käyttämään sadevaatteita - ehkä se on juuri tuo "yleinen käsitys" ettei sadevaatteita enää muka voisi  käyttää eskarin jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi