Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kaupungissa asut ja miten päädyit asumaan sinne?

Vierailija
09.02.2022 |

Oletko tyytyväinen siellä vai suunnitteletko kenties muuttoa muualle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen. Kuopus on abiturientti ja lähden vuoden sisään eri kaupunkiin.

Vierailija
2/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä. 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun saaristossa. Muualle Varsinais-Suomeen ei minun kaltaistani huolittu. Muutin työn/opiskelun takia Tampereelta nääs.

Vierailija
4/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kotikaupungissani, kävin mutkan maailmalla ja onneksi palasin. Täällä olen onnellinen.

Vierailija
5/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa myös tietää, miksi haluat muuttaa nykyisestä asuinpaikasta ja minne? Ja miksi sinne?

Asun Helsingissä, 2-vuotiaana Hkiin alunperin muuttanut :) Aikuisiällä asunut muutaman vuoden Turussa, koska sain lama-aikana sieltä töitä. Muutin takaisin Hkiin opiskelemaan ja sille tielle jäin.

Nyt olisin valmis muuttamaan  johonkin pikkukaupunkiin, jossa juna-asema tai muuten hyvät yhteydet muualle. Ja jossa tarjolla omiin harrastuksiin paikat. Voisin myös harkita muuttamista Turkuun, sillä lähiomaiseni nykyään asuvat Turun seutuvilla.

Helsinki on ollut kiva paikka asua ja työllisyysmahdollisuudet hyvät. Mutta nyt on vaan alkanut kyllästyttää. Kyllästyttää Helsingin jatkuva kasvu ja kivijalkaliikkeiden katoaminen.  Striimauspalvelut ja nettishoppailu onnistuu mistä vaan ja pienemmissä paikoissa luonto lähellä. Ja asunnot halpoja.

Ja vielä sellainen juttu,  että nuorena sinkkuihmisenä on ollut helpompi asua pääkaupunkiseudulla kuin pienemmällä paikkakunnalla. Siis helpomimmin saa ystäviä, kuin pikkupaikkakunnilla missä kaikki/enemmistö parisuhteissa ja yksineläjät kummajaisia. Nyt luulen että ikä on hoitanut ongelman. Tai sitten vaan osaan elää itsenäisesti muista välittämättä.

N57 (sinkku, ei lapsia)

Vierailija
6/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolassa. Mä synnyin tänne ja täälä aion pysyäkin.

Vierailija
7/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä. Tulin tänne opiskelemaan kauan sitten. En viihdy, ja haluaisin muuttaa Tampereelle, mutta mieheni ei tahdo sinne.

Vierailija
8/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkylän liepeillä. Kolmeen kaupunkiin lähes sama matka. Asetuin tänne puolivahingossa ja tyytyväinen olen.

Vierailija
9/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla. Kun olin 11v, muutettiin Helsingin maalaiskuntaan, josta pian tuli Vantaan kauppala ja sitten Vantaan kaupunki. Olen ihan tyytyväinen eikä ole tarkoitus muuttaa enää minnekään. 

Vierailija
10/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chikakoon, rannan läheisyyden takia. Mutta myös maine osoittautui todeksi.

Vierailija
11/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntsa kirjoitti:

Kiinnostaa myös tietää, miksi haluat muuttaa nykyisestä asuinpaikasta ja minne? Ja miksi sinne?

Asun Helsingissä, 2-vuotiaana Hkiin alunperin muuttanut :) Aikuisiällä asunut muutaman vuoden Turussa, koska sain lama-aikana sieltä töitä. Muutin takaisin Hkiin opiskelemaan ja sille tielle jäin.

Nyt olisin valmis muuttamaan  johonkin pikkukaupunkiin, jossa juna-asema tai muuten hyvät yhteydet muualle. Ja jossa tarjolla omiin harrastuksiin paikat. Voisin myös harkita muuttamista Turkuun, sillä lähiomaiseni nykyään asuvat Turun seutuvilla.

Helsinki on ollut kiva paikka asua ja työllisyysmahdollisuudet hyvät. Mutta nyt on vaan alkanut kyllästyttää. Kyllästyttää Helsingin jatkuva kasvu ja kivijalkaliikkeiden katoaminen.  Striimauspalvelut ja nettishoppailu onnistuu mistä vaan ja pienemmissä paikoissa luonto lähellä. Ja asunnot halpoja.

Ja vielä sellainen juttu,  että nuorena sinkkuihmisenä on ollut helpompi asua pääkaupunkiseudulla kuin pienemmällä paikkakunnalla. Siis helpomimmin saa ystäviä, kuin pikkupaikkakunnilla missä kaikki/enemmistö parisuhteissa ja yksineläjät kummajaisia. Nyt luulen että ikä on hoitanut ongelman. Tai sitten vaan osaan elää itsenäisesti muista välittämättä.

N57 (sinkku, ei lapsia)

Omaan kokemukseen perustuen kypsän iän sinkkuihin ei osata suhtautua, parit tuskin kutsuvat sinkkuja koska mm. mustasukkaisuus on läsnä, joka iällä. Itse koen että pääkaupunkiseudulla on kaikenikäisille sinkuille aktiviteetteja, toisin kuin pienellä paikkakunnalla. Siellä on varmaan vaan kirkko ja Vapaapalokunta.... hmm.

Vierailija
12/12 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen vaihdoin myös työpaikkaa. Nyt asun pikkukaupungissa. No, jos tästä on jotain positiivista sanottavaa, niin asunnot on edullisia näissä pikkukaupungissa, ja kaikki tarvittavat palvelut sekä harrastus mahdollisuudet on lähellä. Ei kannattanut edes miettiä täältä asunnon vuokraamista, vaan suoraan ostaa asunnot. Ostin kerralla kaksi asuntoa, ja toinen on nyt vuokralla. Kaikki omat asumiskulut saa mukavasti katettua toisen asunnon vuokratuotolla. Toki näissä asumisessa on ne pikkukaupungin omat haitat, mutta kun vapaa-aika menee mökillä ja harrastuksissa. Joten, so what.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi