Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nivusten jatkuva kipu

19.06.2015 |

Hei Mia, jälleen minulla olisi yksi kysymys. Minulla on nyt ollut nivusten kipua(menkkamaista kipua) jo noin 3 viikkoa. En siis ole harrastanut semmoista liikuntaa joka voisi tämän tehdä tai seksistäkään se ei johdu. Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno huhtikuussa ja kohtu tyhjennettin lääkkeillä. Tyhjennys meni "hienosti" ilman komplikaatioita ja hcg verikokeessa arvo vain 4 ja kuukautiset tulivat normaalisti 4.6. Ovulaatio tapahtui 15.6. Kipu on enemmän vasemmassa nivusessa, mutta välillä myös oikeassa. En tiedä mitä tämä voisi olla, raskaana en ole eikä nämä ole mitään ovulaatiokipujakaan. Kannattaisiko mennä gynekologille? Vai odotanko sitä jos kuukautiset alkaa tai olen raskaana?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ninni93,

kipuilusi on kestänyt jo jonkin aikaa. Koska se on jatkuvaa, kyse tuskin on ovulaatiokivusta. Kipu on myös alkanut ennen mahdollisen raskauden alkua. 

Onko kipu niin kovaa, että joudut ottamaan särkylääkettä? Onko sinulla emättimessä kirvelyä, kutinaa tai hankaavaa tunnetta, hajua tai tavallisuudesta poikkeavaa vuotoa? 

Voisit ottaa yhteyttä neuvolaasi ja varata ajan emättimen tulehdusten poissulkemiseksi.

t. Mia, terveydenhoitaja

2/3 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on niin lievää, että en ole joutunut ottaa särkylääkettä, mutta tunnen sen kuitenkin koko ajan. Minulla ei myöskään ole emättimessä mitään outoja tuntemuksia eikä hajuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ninni93,

sinulla on ollut lievää kipua tai epämiellyttävää tunnetta nivusissa jo jonkin aikaa ilman ilmeistä syytä niin mielestäni voisit ihan hyvin käydä vaikka terveydenhoitajan luona varmistamassa, että kyse ei ole mistään tulehduksesta. Kaikki tulehdukset eivät aiheuta merkittäviä oireita. Oire saattaa olla jokin epämääräinen kuten tuo nivuskipu.

t. Mia, terveydenhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi