Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedoksi puh.myyjille: jos puhuttelet etunimellä, en taatusti osta

Vierailija
18.06.2015 |

Siis tyyliin, sinäkin Maija olet varmaankin sitä mieltä, että tämä on ... jne jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa tiedoksi puhelimyyjille: jos tuputat paperiroskaa paperikoria täyttämään, en osta. Vasta kun lehtiä alkaa saada digitaalisena vaikka iPadilla luettavaksi, voin tilata.

Vierailija
2/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla myös vitutus alkaa heti jos käytetään etunimeä, en halua olla niin tuttavallinen kenenkään puhelinmyyjän kanssa että hitto etunimillä alettaisiin lörpötellä. Tuo on jostain jenkkilästä apinoitua markkinointipuhetta, ei vaan toimi täällä Suomessa jossa etunimellä on tapana puhutella vain tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä selitä, että olen voittanut tai saan jotain ilmaiseksi, jos lahjan vastaanottaminen kuitenkin on maksullista ja edellyttää vaikka lehden tilaamisen.

Vierailija
4/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. en tilaa, vaikka risteilyn ja alushousut saa vain käsittelykulujen hinnalla. Ei kiinnosta, ei ole varaa!

Vierailija
5/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyyh nyyh, ei saa käyttää mun etunimeä... kuulostaapa typerältä että mites on Möttönen-Röttönen pannaanko teillekin tästä pätkä Aku Ankkaa tulemaan? Toista nimeäkö pitäisi käyttää? Vai kenties ihan jotain hienoa titteliä?

Puhelinmyyjät sanoo just niin kun firman johto käskee sanoa, ja johto on tutkinut miten on parasta sanoa että kauppaa tulee.

Vierailija
6/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"]No voi nyyh nyyh, ei saa käyttää mun etunimeä... kuulostaapa typerältä että mites on Möttönen-Röttönen pannaanko teillekin tästä pätkä Aku Ankkaa tulemaan? Toista nimeäkö pitäisi käyttää? Vai kenties ihan jotain hienoa titteliä?

Puhelinmyyjät sanoo just niin kun firman johto käskee sanoa, ja johto on tutkinut miten on parasta sanoa että kauppaa tulee.
[/quote]
Ei Suomessa ole tapana toistella keskustelukumppanin etu- eikä sukunimeä kokoajan. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Vierailija
7/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"]

No voi nyyh nyyh, ei saa käyttää mun etunimeä... kuulostaapa typerältä että mites on Möttönen-Röttönen pannaanko teillekin tästä pätkä Aku Ankkaa tulemaan? Toista nimeäkö pitäisi käyttää? Vai kenties ihan jotain hienoa titteliä?

[/quote]

Ei toisen nimeä tarvitse sanoa ollenkaan. Kyllä minä tiedän oman nimeni ja koska puhelimisessa on yleensä vain kaksi keskustelijaa, tiedän kyllä, se langan toisessa päässä oleva puhuu juuri minulle.

Vierailija
8/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ja jos myyjä alkaa lätöstellä savonmurretta, keskustelu loppuu myös siihen.

Vaikka olisi firman pomo miten sitä mieltä, että savonkielellä ne kaupat syntyy. Ei synny meillä.

Vierailija
9/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole mukavia uutisia että puhelinmyyjä soittaa. Joten turha aloittaa sillä lauseella. 

Vierailija
10/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nousee karvat pystyyn tuosta, se on melkeinpä jotenkin pelottavaa, kun ihan tuntematon puhuttelee tuttavallisesti nimeltä.

Vierailija
11/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:05"]

[/quote]

Johto mitään tutkinut. Jenkkimyyntioppeja yritetään suoraan soveltaa täysin erilaiseen kulttuuriin.

Vierailija
12/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:23"]Eikä se ole mukavia uutisia että puhelinmyyjä soittaa. Joten turha aloittaa sillä lauseella. 
[/quote]
Juuri näin! Päinvastoin ne ovat poikkeuksetta ärsyttäviä uutisia, eivät mukavia.

Vierailija
13/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa etunimellä puhuttelu, en ole edes kiinnittänyt huomiota. Mutta en silti ikinä osta mitään.

Vierailija
14/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa, jos puhuttelisivat minua näin: Arvoisa rouva Virtanen, haluaisitteko Te tilata tämän lehden?

Vierailija
15/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sekään "olipa hyvä, että sain teidät kiinni" ole hyvä avausrepliikki.

Kerran mieheni oli sairaalassa ja sinä päivänä kun hänen piti päästä kotiin, soitti puhelinmyyjä aloittaen juuri tuolla repliikillä. Sydän hyppäsi kurkkuun: onko jotain odottamatonta sattunut, eikä mies pääsekään kotiin? Ja sitten siellä onkin p***a puhelinmyyjä.

Vierailija
16/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjän myyntipuheen strategia on saada asiakas vastaamaan myönteisesti kaikenlaisiin johdatteleviin kysymyksiin, luoda yhteishenkeä, ja sitten eiköhän laiteta teille lehti tulemaan.

Minun strategiani on taas vastata kielteisesti kaikkiin myyjän aloituksiin, vaikka kauniista keleistä aloittaisi, totean että paskoja säitä on pitänyt. Tuolla taktiikalla voi jutella pitkäänkin ihan rennosti, eikä tarvitse stressata että myyjä pääsee yllättämään.

Jotkut myyjät ovat kyllä yllättävän sitkeitä. Silloin täytyy pahimmillaan alkaa kyselemään Firman Y-tunnusta, nimeä tarkemmin ja vielä myyjän henkilötietoja, ja sitten kertoa myyjälle että perehdyn heidän nettisivuillaan tuotteisiin ja soitan itse tarvittaessa. Kiitokset ja hyvää päivänjatkoa.