Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vittuko ei kutsuta ees haastatteluun. muilla näin?

Vierailija
18.06.2015 |

Eli koulutus vastaa alan työnkuvaa mut ei kutsuta edes haastatteluun. Onko tämä tavallista?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan 150 muutakin, joilla koulutus vastaa alan työnkuvaa.. ja paremmilla papereilla, paremmalla työkokemuksella.

Vierailija
2/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hos eo ees kysytty näytyämään papereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ainakin Oulussa. Yhtä työpaikkaa kohden yli 200 hakijaa joten ei paljon mahkuja edes sinne työhaastatteluun, varsinkaan jos on nuori ja vähän aikaa ollut työelämässä.

Vierailija
4/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusta minäkin. En ole päässyt haastatteluun,ja paljon olen hakemuksia laittanut. Kokki ammatiltani.

Vierailija
5/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella ei ole ihme, että ei kutsuta.

Vierailija
6/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Varsin merkillistä on se, että ei kutsuta haastatteluun sellaisiin paikkoihin, joihin juuri minulla olisi sopiva koulutus ja työkokemus. Sen sijaan kutsutaan kyllä sellaisiin ihmeellisiin hommiin, jotka ovat ilmeisesti yhtä outoja muillekin, ja osaavia ja kokeneita hakijoita on vähemmän. Nytpä laitankin taas hakemuksen yhteen sellaiseen työhön, josta en ole ennen kuullutkaan, mutta kun minulla on "soveltuva korkeakoulututkinto".

Vierailija
7/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:23"]Otsikon perusteella ei ole ihme, että ei kutsuta.
[/quote]nännännäää mämmämämmääää

Vierailija
8/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin viime pe hakemuksen, samana päivänä sain kutsun haastatteluun, maanantaina oli haastattelu, tiistaina  tuli puhelu että olen valittu, eilen työsopimus allekirjoitettiin.

Eli ei mennyt viikkoakaan, kun olin jo palkattu:)

Minulla on vain positiivisia kokemuksia, että aina kun haluan vaihtaa työpaikkaa, se napsahtaa kuin Manulle illallinen.

No, ok, yhden kerran sain pakit, mutta yritin samaan firmaan uudemman kerran, niin johan ovet aukeni:D

Vierailija
9/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sinua kutsu työhaastatteluun, sinä kutsut itse itsesi sinne perkeleen laiska

Vierailija
10/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs olet ammatiltasi 9? Paikkakunta? Kiinnostaapi :D

Vierailija
11/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin itse, että on todella tärkeää miten hakemuksen kirjoittaa. Mielestäni hakemukseni olivat ennenkin ihan ok, mutta muutin tietoisesti esim. asioiden kertomisjärjestystä (alkuun panostaen, koska voi olla että vain se luetaan jos hakijoita on paljon) ja alkoi tulla kutsuja haastatteluun. Mikään ei ollut koulutuksessa/työkokemuksessa muuttunut...

Kliseistä ehkä, mutta jos hakemuksia on monta sataa, on kirjoitettava omansa jotenkin eri tavalla että se pomppaa esiin puuduttavasta ja samanlaisesta massasta. Esim. kannattaa aloittaa ihan muulla tavalla kuin "Olen sen ja sen ikäinen, se ja se koulutukseltani" eli hakemuksessa pitäisi kertoa muita asioita kuin mitkä cv:stä näkyy.

Vierailija
12/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:22"]

Oulusta minäkin. En ole päässyt haastatteluun,ja paljon olen hakemuksia laittanut. Kokki ammatiltani.

[/quote]

Kannattaisiko kokeilla Oulun ulkopuolelta? (pun intended)

Vierailija
13/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:15"]

Eli koulutus vastaa alan työnkuvaa mut ei kutsuta edes haastatteluun. Onko tämä tavallista?

[/quote]Kannattaa laittaa se hakemus menemään, ei ne ketään kotoa kutsu =)

Vierailija
14/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:15"]

[/quote]

No eiköhän se ole aika selviö, että jos on vaikka 100 hakijaa, ja nykyään kutsutaan tuosta määrästä haastatteluun vaikka 3 ja yksi niistä on jo vaikka sijaistanut koululla ja yksi on mies, joilla on etulyöntiasema naisten alan töihin, niin ei ne tsaansit nyt niin isot ole, että kiroilla viitsisi.

Vierailija
15/15 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain te-virkailijalta sellaisen vinkin, että hakemus kannattaa tehdä heti, kun se ilmestyy. Monesti otetaan heti sopiva, eikä kaikkien hakemuksia edes lueta, koska 200-300 hakemusta on iso ruljanssi työnantajalle. Näin on nimenomaan yksityisellä puolella. Kunnan- ja valtionvirkoihin on odotettava hakuajan päättymistä. Sain itse viime viikolla vastauksen: "valintamme ei kohdistunut sinuun:" Paikka on vieläkin te-sivuilla, se poistuu järjestelmästä vasta kun hakuaika umpeutuu.