Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira puri minua. Mitä kannattaa tehdä?

Vierailija
18.06.2015 |

Koira ei ole omani, vaan olin lenkillä ja juoksin koiranulkoiluttajan ohi. Koira hyökkäsi kimppuuni ja ehti purra minua reiteen kunnes omistaja sai koiran pois.

Haava ei ole kovin syvä, mutta kuitenkin hampaat upposivat ihooni hiukan. Aluksi tuli vain todella vähän verta, ei todellakaan paljoa. Mutta sekin sitten loppui. Kipeä haava tietysti on, mutta ei mahdottoman. Pystyin jopa juosta lenkkini loppuun asti :D

Tapahtumasta on nyt 5 tuntia. Olen laittanut lasten haavanpuhdistusainetta nyt 4 kertaa. Ja olen pessyt vedellä haavaa.

Koira ja koiranomistaja eivät kiinnosta minua, mietin nyt vain itsäni. Täytyykö käydä lääkärissä? Vai riittääkö että seuraan tilannetta ja desinfioin haavaa? Jäykkäkouristusrokote on voimassa vielä vuoden ajan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan kaksi piikkiä. Eka sulle jotta rokotukset ovat kunnossa ja toinen sille koiralle, jotta päästään eroon siitä.

Vierailija
2/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ehdottomasti lääkärissä, ihan silläkin, että jos tulee jotain, saat koiranomistajan vastuuseen. Eläinten puremat saattavat olla hankalampia miltä vaikuttavatkaan. Sitäpaitsi pistäisivät kyllä jo jäykkäkouristusrokotteenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:08"]Tarvitaan kaksi piikkiä. Eka sulle jotta rokotukset ovat kunnossa ja toinen sille koiralle, jotta päästään eroon siitä.
[/quote]
Olet sairas eläin vihaaja. Minua on purrut koira mutta en ikinä vaatisi sen piikittämästi. Ei ihmisiäkään piikitetä jos pahoinpitelee toisen.

Vierailija
4/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira näykkäisi mua sen verran kovaa leikiessämme, että sain haavan huuleen ja tk:sta pyydettiin käymään siellä, jotta voivat antaa jäykkäkouristusrokotuksen. Sanoivat siellä, että aina kannattaa käydä näyttämässä, vaikka olisi oma koira ja jäykkäkouristusrokotus olisi voimassa, niin laittavat tehostusrokotuksen jos edellisestä rokotteesta on 1-2 vuotta jo aikaa. Eli ehdottaisin ainakin soittamaan tk: hon :)

Vierailija
5/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit soittaa terveyspuhelimeen ja kysyä, olisiko jäykkäkouristus syytä vahvistaa jo nyt. Muuten kai voit päivän, pari seurata että haava alkaa tervehtyä ja jos osoittaa tulehduksen merkkejä niin sit heti lääkäriin. 

Tosi kurja juttu. 

Vierailija
6/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaa puri koira. Jalka jouduttiin miltei amputoimaan; joku bakteeritulehdus. Toipui liki puoli vuotta.

Vierailija
7/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen tai sellaiseen ensineuvo-numeroon, jossa terkkari vastaa ja antaa ohjeita, miten kannattaa toimia. Jos käskee tulla päivystykseen, mene heti. Voi olla, että tarttet jäykkistehosteen.

Vierailija
8/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otithan koiranomistajan yhteystiedot? Ja mene ehdottomasti käymään lääkärissä. 

Vierailija
9/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:17"]

Tuttavaa puri koira. Jalka jouduttiin miltei amputoimaan; joku bakteeritulehdus. Toipui liki puoli vuotta.

[/quote]

Noinkin voi toki käydä, tuo kuuluu aika lailla sinne pahimpien seurausten luokkaan, jota koiran puremasta voi seurata, mutta onneksi tuollaiset seuraukset kuuluvat samalla myös sinne kaikkein harvinaisimpien seurausten luokkaan.

Vierailija
10/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa on äskettäin uutisoitu, että koiran puremasta saatu tartunta on sairastuttanut vakavasti kolme perustervettä aikuista. Taudin aiheuttajaksi todettiin Capnocytophaga canimorsus -bakteeri. Vakavia tämän bakteerin aiheuttamia infektioita on raportoitu ympäri maailman ja kuolleisuus niissä on ollut lähes 30 %. Koirien määrän ja puremien yleisyyden huomioon ottaen tapaukset ovat kuitenkin harvinaisia."

Vierailija
11/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:08"]Tarvitaan kaksi piikkiä. Eka sulle jotta rokotukset ovat kunnossa ja toinen sille koiralle, jotta päästään eroon siitä. [/quote] Olet sairas eläin vihaaja. Minua on purrut koira mutta en ikinä vaatisi sen piikittämästi. Ei ihmisiäkään piikitetä jos pahoinpitelee toisen.

[/quote]

Ihmiset voi laittaa vankilaan, mielisairaalaan jne. mutta koiralle ei ole tuollaisia, joten käytöshäiriöisille koirille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaminen.

Vierailija
12/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) yhteys lääkäriin, itsestäänselvyys!
B) yhteys poliisiin, seuraava uhri voi olla LAPSI!

Vai oletko niin vastuuton, ettet edes ilmoita poliisille.

Vierailija
13/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:08"]Tarvitaan kaksi piikkiä. Eka sulle jotta rokotukset ovat kunnossa ja toinen sille koiralle, jotta päästään eroon siitä. [/quote] Olet sairas eläin vihaaja. Minua on purrut koira mutta en ikinä vaatisi sen piikittämästi. Ei ihmisiäkään piikitetä jos pahoinpitelee toisen.

[/quote]

Ihmiset voi laittaa vankilaan, mielisairaalaan jne. mutta koiralle ei ole tuollaisia, joten käytöshäiriöisille koirille ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaminen.
[/quote]

Juu aivan hirveää, hyökkää puremaan lenkkeilijää. Ei koira ihan kunnossa voi olla. Täysin syyttömän kimppuun.

Vierailija
14/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyse ei ole siitä vaaditko sinä vai et, koira voidaan määrätä lopetettavaksi lakiteise jos katsotaan että se on vaaraksi ympäristölle.

Vierailija
15/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: Musti ei ole koskaan ennen käyttäytynyt näin? Miten se nyt noin? Lihapullat ostoslistalle hopi hopi. Voit parantaa maailmaa koira kerrallaan.

Vierailija
16/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:10"]

[/quote]

Kyse ei ole siitä vaaditko sinä vai et, koira voidaan määrätä lopetettavaksi lakiteise jos katsotaan että se on vaaraksi ympäristölle.
[/quote]
Sairasta. Toivottavasti eläinten asema parantuu tulevaisuudessa.

Vierailija
17/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:18"]

[/quote]Heh heh, et ilmeisesti tunne koiranomistajia? Luuletko tosiaan, että jäisi antamaan yhteystiedot. Purevan koiran omistava henkilö on yleensä sieltä pahimmasta päästä, kun ei ole koiraakaan kasvatettu ja ties minkälaiset kotiolot, todennäköistä runsasta päihteidenkäyttöä yms.

Vierailija
18/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Normaali koira ei pure ihmisiä, kuin ehkä hädässä tai alistettuna. Pidän eläimistä, mutta en hyväksy että nämä piloille jalostetut mielipuoliset räkit käyvät ihmisten päälle. Aggressivinen koira on lopetettava. itsekin olen joutunut koiran hyökkäyksen kohteeksi juostessa.

Vierailija
19/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:18"]

[/quote]Heh heh, et ilmeisesti tunne koiranomistajia? Luuletko tosiaan, että jäisi antamaan yhteystiedot. Purevan koiran omistava henkilö on yleensä sieltä pahimmasta päästä, kun ei ole koiraakaan kasvatettu ja ties minkälaiset kotiolot, todennäköistä runsasta päihteidenkäyttöä yms.

[/quote]

Ja jos koira puree, niin syyhän ei tietenkään voi koskaan olla siinä ihmisessä, jota koira on purrut? Aika monta kertaa koira on purrut siksikin, että sitä on ihmisen toimesta kiusattu tai ärsytetty.

Vierailija
20/22 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:18"]

[/quote]
Koirahan ei ole eläin ja kasvatushan määrää sen pureeko se vai ei. Sama pätee ihmiseen. Hyvin kasvatettu ihminen ei koskaan murhaa tai pahoinpitele.

Oletteko koiranomistajat oikeasti ihan taunoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän