Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrakämppä, luottotiedot mennyt, vuoden vuokra ennakkoon?

Vierailija
18.06.2015 |

Mitä luulette, saako yksityiseltä vuokranantajalta luottotiedoton kämpän jos ehdottaa ja maksaa vuoden vuokrat ennakkoon?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vuokra etukäteen? Mistä hitosta sulla tollaset rahat on

Vierailija
2/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ainakaan menetät mitään kysymällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen, joka maksoi jonkun 8kk vuokran ennakkoon juurikin tuon luottotietojen menetyksen takia

Vierailija
4/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut aina yksityiseltä asunnon mormaalisti. Maksanut 1-2kk takuun.
Ei oo tarvinnu maksella vuosia eteen päin vuokria.

Vierailija
5/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ihan normaalisti yhden kuukauden vuokravakuudella.

Vierailija
6/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:47"]

Mitä luulette, saako yksityiseltä vuokranantajalta luottotiedoton kämpän jos ehdottaa ja maksaa vuoden vuokrat ennakkoon?

[/quote]

Mulla on kaksi perittyä sijoitusasuntoa vuokralla.

Jos sinulla on hyvä pärstäkerroin ja kerrot rehellisesti, miksi luottotiedot ovat menneet. (Nehän voivat mennä ihan muista syistäkin kuin tolkuttomasta holtittomuudesta), niin ihan hyvin voisin ottaa vuokralle. 

Eikä edes tarvitsisi mitään sen enempää ennakkoa, jos tulosi olisivat tällä hetkellä säännölliset. Ihan normaali takuuvuokra vain. 

Vierailija
7/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:54"]Mä olen saanut aina yksityiseltä asunnon mormaalisti. Maksanut 1-2kk takuun.
Ei oo tarvinnu maksella vuosia eteen päin vuokria.
[/quote]

Luottotiedottomanako? Pk seudulla ainakin tosi vaikea saada jos luottotiedot mennyt, vaikka olisi velat maksettu.

Vierailija
8/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vuokraisi. Luottotietojen menetys on niin iso miinus, vähän sama kuin lemmikit. Eli ei. 

Vierailija
9/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan vuokranantaja saa pyytää max. 3kk vuokraa vastaavan takuun.

Vierailija
10/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:57"]En vuokraisi. Luottotietojen menetys on niin iso miinus, vähän sama kuin lemmikit. Eli ei. 
[/quote] Entä tupakointi tai lapset, uteliaisuudesta sivusta kyselen...

Vierailija
11/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:59"]Lain mukaan vuokranantaja saa pyytää max. 3kk vuokraa vastaavan takuun.
[/quote]

Juu ja ennakkovuokria sitten niin paljon kuin haluaa!

Vierailija
12/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:57"]En vuokraisi. Luottotietojen menetys on niin iso miinus, vähän sama kuin lemmikit. Eli ei.  [/quote] Entä tupakointi tai lapset, uteliaisuudesta sivusta kyselen...

[/quote]

Tupakointi on huono juttu. Tosin jos muita vuokralaisehdokkaita ei olisi saatavilla, saattaisi tupakoitsija kelvata, kunhan lupaa polttaa ulkona. Tupakointi tosin saattaa kertoa laajemminkin henkilön elämäntavoista, eli liittyy usein dokaamiseen ym. Asunnosta kyllä huomaa, jos siellä on poltettu lupauksesta huolimatta. Perheasuntoja en omista. Yksiöön tuskin tungeksii lapsiperheitä.

Vierailija
13/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:57"]

En vuokraisi. Luottotietojen menetys on niin iso miinus, vähän sama kuin lemmikit. Eli ei. 

[/quote]

Viestin 7 kirjoittaja jatkaa

Ihminen vuokraa itselleen KODIN! Minun vuokralaiseni saavat tuoda lemmikkieläimensä kotiinsa. Saavat myös polttaa tai sallia vieraittensa polttavan. Se on heidän kotinsa ja he määräävät. Saavat tehdä myös haluamiansa muutoksia pintatasoihin, suuremmista edellytän, että ilmoittavat minulle ja neuvotellaan. 

Itse asiassa kukaan ei ole tupakoinnista kysynytkään eli olettavat ilmeisesti että lähtökohtaisesti ei koskaan saa. 

Vierailija
14/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:57"]

[/quote]

Viestin 7 kirjoittaja jatkaa

Ihminen vuokraa itselleen KODIN! Minun vuokralaiseni saavat tuoda lemmikkieläimensä kotiinsa. Saavat myös polttaa tai sallia vieraittensa polttavan. Se on heidän kotinsa ja he määräävät. Saavat tehdä myös haluamiansa muutoksia pintatasoihin, suuremmista edellytän, että ilmoittavat minulle ja neuvotellaan. 

Itse asiassa kukaan ei ole tupakoinnista kysynytkään eli olettavat ilmeisesti että lähtökohtaisesti ei koskaan saa. 

[/quote]ä

9, 13 jatkaa:

Minä taas omistan asunnon sijoitusmielessä. Pidän vuokran yleiseen hintatasoon nähden keskitasolla vähentääkseni vuokralaisten vaihtuvuutta. Mitään hyväntekeväisyyttä en kuitenkaan harrasta. Olen pienituloinen ja todellakin tarvitsen jokaisen euron, jonka vuokra-asunto tuottaa.

Vierailija
15/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alapeukuttajat oikeasti luulevat, että vuokranantajat ovat rahassa kylpeviä joukupukkeja. Oikeasti moni sijoitusasunto on pääosin velalla rahoitettu. Vuokra-asunto tuottaa omistajalleen heikommin, kuin esim. pörssiosakkeet. Siksi ei ole varaa ottaa riskejä vuokralaisen valinnassa. Luottotiedottomuus on aina riski, eikä selityksiin ole aina luottamista.

Vierailija
16/16 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:17"]Täällä alapeukuttajat oikeasti luulevat, että vuokranantajat ovat rahassa kylpeviä joukupukkeja. Oikeasti moni sijoitusasunto on pääosin velalla rahoitettu. Vuokra-asunto tuottaa omistajalleen heikommin, kuin esim. pörssiosakkeet. Siksi ei ole varaa ottaa riskejä vuokralaisen valinnassa. Luottotiedottomuus on aina riski, eikä selityksiin ole aina luottamista.
[/quote]

Totta. Ja siksi juuri mietinkin sitä, että saako rahalla itselleen kämppää, onko vuoden vuokrat etukäteen tarpeeksi "korvausta" siitä luottotiedottomuudesta. Lisäksi jos tekisi määrä aikaisen vuokrasopimuksen vain vuodeksi niin riski vuokranantajalla pienempi. Mutta riittääkö se vuosi taloudellista varmuutta vuokranantajalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan