Imovane vai tenox
Kärsin nukahtamis vaikeudesta. Huomenna on lekuriaika ja olen lukenut että tenox ja imovane ovat yleisimpiä unilääkkeitä. On muitakin bentsoja. Remeronilla tai ketipinorilla en ole saanut nukuttua. Kertokaapa kokemuksianne unilääkkeistä.
Kommentit (10)
Tenox ok mutta auttaa vain nukahtamiseen, EI siihen jotta saat oikeasti nukuttua riittävästi. Siis jos ongelma on jottet saa nukuttua. Tenox on lähinnä "valot pois" -lääke muttei auta mitenkään oikeisiin uni-ongelmiin. Terveisin kaikkia mahdollisia vuosien kuluessa käyttänyt :(
Molemmat toimineet mutta jälkimmäinen paremmin.
Varaudu siihen ettet noita saa. Saatat saada, mutta Käypä hoidossa, joka on osalle kuin raamattu, on muitakin valmisteita. Jos niitä ei ole kokeiltu niin voivat tulla kyseeseen. Tai jokin lääkeyhdistelmä, jos yksi ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Tenox ok mutta auttaa vain nukahtamiseen, EI siihen jotta saat oikeasti nukuttua riittävästi. Siis jos ongelma on jottet saa nukuttua. Tenox on lähinnä "valot pois" -lääke muttei auta mitenkään oikeisiin uni-ongelmiin. Terveisin kaikkia mahdollisia vuosien kuluessa käyttänyt :(
Tenoxin puoliintumisaika on 5-20h eli kyllä se nyt vain voi vaikuttaa myös unessa pysymiseen. Jos nyt meiltä feikkiunettomilta kysytään.
Lääkäri määrää sen valmosteen joka hänestä on sopivin, ihan turhaa sitä itse on lähtee mitään tiettyä vaatimaan.
Ootko muuten melatoniinia koittanut siihen ei tarvita edes reseptiä.
Paljon sulla on annos ketipinoria? Mä itse tarvitsen ainaki 200mg että voin nukkua sillä, monesti sitä aloitetaan määräämällä joku 25mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tenoxin puoliintumisaika on 5-20h eli kyllä se nyt vain voi vaikuttaa myös unessa pysymiseen. Jos nyt meiltä feikkiunettomilta kysytään.
Kaikkihan on yksilöllistä muttei Tenox ole auttanut täällä kuin 4-6h :( Feikkiunettomia on todellisuudessa aika harvassa vaikka miten väittävät. Harvojen pää kestää unettomuutta montaa päivää tai edes viikkoa pidempään.
Tenoxkuurin sain 5v sitten vakavaan unettomuuteen, sammutti mut sina vartissa. Tukena oli 6mg lääkärin määräämänä melatoniinia per ilta.
Nyt viime syksynä Tenoxia toisen kuurin saadessani sillä ei ollut MITÄÄN vaikutusta minuun! Ei mitään. Tämä herätri kummastusta, sillä edelliskerran vaste oli täydellinen.
Eli samankin lääkkeen vaikutus voi muuttua iän myötä. Pyydä lääkäriä päättämään lääke kokeiluun sinulle, ja jos ei toimi niin sitten lääkkeen vaihto. Uni on tärkeää!
Imovanesta hyvä kokemus. Sammuttaa täydellisesti ihan huomaamatta ja nukun aamuun asti. Vaikka unet jäisivät lyhyiksi, olen pirteämpi aamulla, joten vaikuttaa myös unen laatuun. Ei tuo pöhnäisyyttä seuraavaan päivään. Joka ilta ei kuitenkaan saa käyttää. Huomaan itseltäni, että jo syön 3 iltaa putkeen, ei uni enää tule senkään vertaa ilman lääkettä. Toiminut mulla jo 3vuotta.
Imovane on mitä mainioin lääke, jos on paha unettomuus. Mutta siitä kannattaa pitää "vapaapäiviä", milloin ei ota lääkettä että sen teho säilyy. Ketipinoria en kyllä itse voi suositella, ellei ole muuta vaihtoehtoa. Se tekee zombie olot seuraavaksi päiväksi jo 100mg annoksella. Ketipinor (niin kuin myös Imovane ja bezot) voi aiheuttaa riippuvuutta (lue pakkausseloste). Itse suosin Mirtazapiinia, koska se on itselläni ollut yhtä tehokas kuin Ketipinor, mutta ilman Ketipinorin haittoja. Molempien lääkkeiden aikana minulla on kuitenkin välillä jaksoja, milloin nukkuminen on vaikeaa ja unenlaatu on huonoa.
Tenoxsista on kokemuksia ja on hyvä.