Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukio 3. vai 3.5. vuoteen?

08.02.2022 |

Moi, oon ensimmäisen vuoden lukio opiskelija ja oon paljon miettinyt siis useita kuukausia, että kumpi olisi mulle se parempi vaihtehto. Mulla on tällä hetkellä vaikea elämän tilanne, joka tuottaa stressiä ja senkin takia oon keventäny lukkareita kevyemmiksi. Oon alkanu vähän enemmän kallistua siihen 3.5 vuoden puolelle jotta ei tulisi kurssien tai siis nykyisin opintojaksojen kohdalla niin tiukkaa ja saisi keskittytä paremmin niihin aineisiin jotka kiinnostaa ja jotka aion joskus kirjoittaa.

Lukiota en haluaisi vetää 4 vuoteen sillä se tuntuu liian pitkältä ajalta. Olen päättänyt pitää lukion jälkeen yhden välivuoden ja jos 3.5 vuoteen vedän niin välivuosi kestää sen noin puoli vuotta. Välivuoden pidän, sillä haluan kuulustella itseltäni mitä oikeasti haluan opiskella ja keskittyä omaan hyvinvointiin, sekä kerätä elämästä kokemusta. 3 vuoteen vetäminen kans houkuttaa sillä se on "perinteisempää" ja tiiän et joillakin on hirvee kiire valmistua ja päästä pois lukiosta, että sen takia ei ees harkita muuta vaihtoehtoa. Kaverit käy lukion 3 vuoteen jolloin oisin koulussa kokoajan yksin jos ite kävisin lukiota pidempää :/. Kertokaa toki teidänkin näkemyksiä ja kokemuksia tähän asiaan, kumpi on parempi valinta ja miksi? Moneen vuoteen ootte käyneet lukion?.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy 3,5 vuoteen vaan. Helpottaa stressiä, kun ei tuu päivät niin pitkiksi.

Vierailija
2/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvältä noi sinun ajatukset. mä kävin lukion 3 vuoteen, mut yks mun kaveri kävi 3.5 ja toinen 4 vuoteen. riippuu ihan ihmisestä, miten haluaa tehdä! jos/kun susta tuntuu paremmalta käydä 3.5 vuoteen niin siitä vaan, mielenterveyttä ja omaa jaksamisa on oikeesti tärkeää suojella.

meijän lukio oli pieni, joten ei ns. ollut sellasta painetta siitä, vaikka olikin yksin - ymmärtääkseni? tai no siis, kaikki tunsi toisensa kuitenkin, niin vaik olikin sellasilla kursseilla mis ei ollu kenenkään kaveri, niin kyl ne jutut silti suju. jos siis se on se, joka sua epäilyttää muun muassa. millainen sun lukio on? D:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vain 3,5 vuoteen.

Vierailija
4/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy 3,5 vuoteen. Paljon paremmin käytetty aika näin kuin se että käyt 3 vuodessa kiireessä ja stressaten ja sitten vuoden mietit mitä nyt. Puoli vuotta siihen miettimiseen riittää kyllä.

Vierailija
5/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 v olisi hyvä aika kenelle tahansa, niin ehtisi tehdä muutakin nuoruudessaan kuin stressata koulusta.

Vierailija
6/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 4vuotta ole myöskään huono valinta, paremmi että tekee oman jaksamisen mukaan ja saa parempia arvosanoja kuin yrittää liikaa keralla.

Vierailija
7/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukio oli vielä luokallinen, niin se käytiin noin 2.7 vuoteen. Viimeinen vuosihan oli vajaa, koska oli lukulomaa ja kirjoitusten jälkeen ei sitten ollutkaan enää mitään velvotteita.

Vierailija
8/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä koulussa ole yksin vaikka käyt eri tahtia kun kaverit, osa kursseista on yhteisiä ja näätte myös taukojen aika ja koulun jälkeen.

Vierailija
9/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä koulussa ton aikaa ilman kavereitakin, ethän sä siinä loppuvaiheessa varmaan enää kauheasti joudu siellä edes käymään. Ei ole järkeä yrittää liian nopeasti jos jaksaminen on koetuksella.

Vierailija
10/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukio oli vielä luokallinen, niin se käytiin noin 2.7 vuoteen. Viimeinen vuosihan oli vajaa, koska oli lukulomaa ja kirjoitusten jälkeen ei sitten ollutkaan enää mitään velvotteita.

Noinhan se menee nykyäänkin. Toki joillain voi olla puuttuvia kursseja käytävänä lukuloman aikaan.

Vierailija
11/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuodessa.

Vierailija
12/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta päätellen 3 vuotta ei ole tarpeeksi oikeinkirjoituksen oppimiseen.

Vierailija
13/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taisi jäädä lukio aikoinaan kesken? Tuossahan luki selvästi, että AP on vasta 1. vuoden lukiolainen.

Vierailija
14/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta riittää, kun tekee tiukan lukujärjestyksen ja tenttii helpot kurssit. Itsellä meni neljä vuotta mutta, jos nyt vanhana ja viisaana 36 vee menisin lukioon niin ei siihen yli kahta vuotta kannattaisi tuhlata aikaa.

Vierailija
15/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taisi jäädä lukio aikoinaan kesken? Tuossahan luki selvästi, että AP on vasta 1. vuoden lukiolainen.

En minä pitkiä sepustuksia viitsi lukea. Otsikko riittää. Siinä tapauksessa peruskoulu on ollut liian lyhyt.

Vierailija
16/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se nytkin on. Abeilla alkaa lukuloma juuri näinä päivinä.

Vierailija
17/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä pitkiä sepustuksia viitsi lukea. Otsikko riittää. Siinä tapauksessa peruskoulu on ollut liian lyhyt.

Si-nul-le o-li-si siis riit-tä-nyt en-sim-mäi-nen luok-ka. Pelk-kä ta-vaa-maan op-pi-mi-nen o-li-si riit-tä-nyt.

Vierailija
18/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta riittää, kun tekee tiukan lukujärjestyksen ja tenttii helpot kurssit. Itsellä meni neljä vuotta mutta, jos nyt vanhana ja viisaana 36 vee menisin lukioon niin ei siihen yli kahta vuotta kannattaisi tuhlata aikaa.

Tai ehkä pelkästään vanhana…

Vierailija
19/22 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aikaa kuluu niinkin, jos pitää korotella ylioppilasarvosanoja saadakseen mieleisen opiskelupaikan.

20/22 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tätä mietinkin eniten ja plussaa on kanssa että ehtii ja jaksaa tehdä muutakin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi