Käsien tärinä
Muutaman kuukauden ajan ollut käsissä tärinää, samantyyppistä kuin krapulaisilla. Jaloissa myös mutta vähemmän. Huolestuttaa kun näin yhtäkkiä ilmaantunut. Olen typerästi vältellyt lääkärille menoa, kai pelkään vakavaa diagnoosia :/ Mistä tää voisi johtua?
Kommentit (14)
parkinsonia todennäköisempää on essentiaalinen vapina. Tai stressi.
Mikä sairaus aiheuttaa vapinaa?
Joskus vapinaoireet liittyvät neurologisiin sairauksiin kuten Parkinsonin tautiin. Sen aiheuttama vapina eroaa essentiaalisesta vapinasta siinä, että se aiheuttaa lepovapinaa. Parkinsonin tautiin liittyy usein myös liikkeiden jäykkyyttä ja hitautta.
Googlaa tuo essentiaalinen vapina.
Tota parkinsonia pelkään, jos vaikka koronarokote laukaisi sen. Pakko varata vaan se lääkäriaika nyt, toivottavasti on jotain muuta. Ap
Toi rokote tuli mieleen kun ajallinen yhteys. Voi olla tietty muutakin. Googlettelin niin oireet sopii tohon essentiaaliseen vapinaan. Oon huomannut kans että vapina pahenee jos stressaan sitä etukäteen. Ap
Mee lääkäriin, onhan toi nyt syytä selvittää
Rokotteesta on ainakin tullut ihmisille tosi paljon neurologisia oireita, just esim. Tärinöitä.
Eikös Parkinsonin taudissa vapina ole toispuoleista ja sinulla on siis molemmilla puolilla kehoa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Parkinsonin taudissa vapina ole toispuoleista ja sinulla on siis molemmilla puolilla kehoa?
Joo, molemmilla puolilla kehoa vapinaa. ap
Mä kiinnitin tänään huomiota siihen, että kun yritän nätisti ripotella sokeria leivonnaisen päälle, käsi ei oikein tottele. Heilahtaa holtittomasti ja heittää koko lusikallisen mihin sattuu. Ei joka kerta, mutta välillä. Ei uskalla ruveta mihinkään pikkutarkkaan hommaan.
kilpirauhasen ongelmat aiheuttaa myös vapinaa
nim. kokemusta on
Ms tautikin voi oireilla vapinana. Tosin vapina saattaa johtua ihan stressistä tms
Mulla johtui matalasta Ca-tasosta.
Myös pms aiheuttaa mulla vapinaa.
Parkinsonin tauti..? Käy lääkärissä.