Voiko kahvin lopetus laihduttaa?
Lopetin kahvinjuonnin pari viikkoa sitten (aikaisemmin meni 2-4 isoa kuppia päivässä). Nyt tässä kahdessa viikossa paino on tippunut yhtäkkiä 3 kg. Voiko liittyä kahvin lopetukseen? Mielestäni en ole syönyt tai liikkunut eri tavalla kuin aikaisemmin. Turvottaako kahvi? Se voisi selittää nämä kilot.
Kommentit (14)
Päinvastoin, kahvin juomine laihduttaa. Se pitää osan nälästä kun kulauttaa pari kuppia pelkkää kahvia.
Se poistaa myös nestettä kehosta tehokkaasti, eli turvotus ja neste eivät nosta painoa.
En ole koskaan missään nähnyt yhtään mitään tietoa, että kahvin juomisen lopettaminen laihduttaisi ihmisiä.
Paitsi tietenkin, jos söi aina kahvin kanssa jotain erittän rasvaisa ja kaloripitoista kahvileipää, silloinhan runsas kahvin ja kahvileipien syöminen lihottaa ja kun tuollaisen herkuttelun lopettaa, niin näkyyhän painossa.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi on diureetti eli nesteenpoistaja. Ei kahvi lihota, mutta käytitkö maitoa, kermaa, sokeria? Tai söitkö aina jotain kahvin kanssa?
Maitoa käytin. Kahvia join aamiaisen ja välipalan kanssa enkä ole muuttanut aamiaista/välipalaa mitenkään, kahvin jättäminen on ainoa muutos.
Ei sitten varmaan liity kahviin, ehkä vaan joku satunnainen painon heilahdus.
Minulla kahvin juonti päin vastoin pitää nälkää pois ja siksi laihduttaa
Valtaosa kahvista kertovista jutuista painottaa kahvin terveysvaikutuksiakin. Kahvin ja kofiinin vaikutukset ovat melko yksilöllisiä.
Parissa jutussa on olen bongannut, että kahvi saattaa nostaa insuliinin eritystä, joka laskee taas verensokeria ja sokeri laskee niin jotain suuhunpantavaa tekee mieli.
Kahvin piristävä vaikutus perustuu kofeniissä olevaan anosiiniin. Anosiini menee blokkaamaan aivon unikeskuksen omat välittäjäaineet. Meidän unisyklit menee nekin yksilöllisesti 1,5-2.5 sykleissä. Eli jos juo, niin paljon kahvia, että uni estyy tai unen laatu laskee. Väsyyneenä eli stessaantuneena tulee naposteltua ja stressissä monesti keho pitää rasvavarannoistaan kiinni.
En laihduta kun siihen ei ole tarvetta. Todistaakseni sanomisen niin pelkällä kahvi desi riisiä päivässä paastolla laihtuu jokainen. Kolme päivää pystyin ja kolmantena iltana oli pakko syödä. Paino oli aluksi 80, hilut. Paaston jälkeen 78 ja risat.
Pituus on metri ja 80 senttiä. Mies kun olen niin muutaman päivän rääkkäys on aika pientä. Saahan sitä tehdä kaiken mahdollisen ja silti nainen pihtaa. Ei riittänyt edes pilalle tyydytetty. Kuvittele toistusvasti orkutettu kieli ja sormi yhdistelmällä.
Kun on vain tavis kikkeli.
Kahvissa on rasvaa ja tietysti päälle maidon kalorit jos sellaista käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En laihduta kun siihen ei ole tarvetta. Todistaakseni sanomisen niin pelkällä kahvi desi riisiä päivässä paastolla laihtuu jokainen. Kolme päivää pystyin ja kolmantena iltana oli pakko syödä. Paino oli aluksi 80, hilut. Paaston jälkeen 78 ja risat.
Pituus on metri ja 80 senttiä. Mies kun olen niin muutaman päivän rääkkäys on aika pientä. Saahan sitä tehdä kaiken mahdollisen ja silti nainen pihtaa. Ei riittänyt edes pilalle tyydytetty. Kuvittele toistusvasti orkutettu kieli ja sormi yhdistelmällä.
Mitä víttúá mä just luin? :D
Kunnon käänne tarinassa.
Kahvi laihduttaa, etenkin jos juo mustaa kahvia niin ei tee mieli makeaa vaan se kahvi on se leivos. Moni "paksu" joka ei juo kahvia mättää sitten sen kahvin sijaan leivoksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä v"ttua juuri luin?
Vierailija kirjoitti:
Kahvissa on rasvaa ja tietysti päälle maidon kalorit jos sellaista käyttää.
Kahvikupillisessa on rasvaa 0,1 grammaa, pannukahvissa enemmän, kuitenkin niin vähän, ettei sillä ole mitään merkitystä, vaikka joisi kymmeniä kuppeja päivässä.
Tässäkin on yksilöllisiä eroja. Riippuu kuinka herkkä olet. Kahvin runsas juonti nostaa kortisolitasoja herkällä ihmisellä, joten kyllä kahvi isoissa määrin voi ylläpitää painoa.
Googlaa vaikka hormonidieetti, niin saat tietoa enemmän asiasta.
Kahvin juonti tekee aina pienen insuliinipiikin. Insuliini on se hormoni, joka saa rasvan varastoitumaan. Kun insuliinitasot nousee, rasvanpoltto katkeaa.
lisäksi verensokeri laskee, mistä sitten helposti seuraa se, että tulee nopeammin seuraava nälkä.
Kahvia ei pitäisikään koskaan juoda muuta kuin jälkiruoaksi, ei pelkältään.
Minulla on nk. kortisolivatsa, joka katoaa aina kesäisin, kun ei tee mieli juoda niin paljon kahvia.
Kahvi on diureetti eli nesteenpoistaja. Ei kahvi lihota, mutta käytitkö maitoa, kermaa, sokeria? Tai söitkö aina jotain kahvin kanssa?