Olen nuori kokki... millainen on tulevaisuuteni?
Olen alkanut ymmärtämään että palkkani tulee olemaan aina todella pieni. Mietin ammatinvaihtoa mutta ongelma on että en ole penaalin terävin kynä. Millaista on pienipalkkaisen elämä...? Millaiseen asuntoon minulla on varaa... entä pystynkö elättämään lapsia...huoh
Kommentit (5)
Vuorolisillä palkkasi on varmaankin ihan ok. Tykkäätkö alasta muuten? Pirnelläkin palkalla pärjää jos taloudessa on kaksi työssäkäyvää.Itse en kestänyt ravintolakokin työtä stressaavuuden ja työaikojen takia. Lounaskokkina en taas olisi saanut tarpeeksi rahaa elämiseen. En minäkään ole mikään huippuälykäs mutta opiskelin silti toisen ammatin jossa työt tehdään enimmäkseen virka-aikana.
No perskele, kokkihan on näiden julkkiskokkien takia kova sana. Palkka ei varmaan ole kova mutta kenelläpä olisi. Kokkeja tarvitaan aina.....ole ylpeä ammatistasi.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 21:59"]Vuorolisillä palkkasi on varmaankin ihan ok. Tykkäätkö alasta muuten? Pirnelläkin palkalla pärjää jos taloudessa on kaksi työssäkäyvää.Itse en kestänyt ravintolakokin työtä stressaavuuden ja työaikojen takia. Lounaskokkina en taas olisi saanut tarpeeksi rahaa elämiseen. En minäkään ole mikään huippuälykäs mutta opiskelin silti toisen ammatin jossa työt tehdään enimmäkseen virka-aikana.
[/quote]
Mitä opiskelit? Juu stressaavuus on inhottavaa.Oman stressin kestäisin mutta en kestä stressaavia työkavereita.Joka paikassa kireä inhottava tunnelma
Ja jep...työaika kanssa mietityttää miten jaksan tätä vanhempana.
Tulevaisuutesi lienee samanlainen kuin Hohdon kokin tulevaisuus.
Paskaa duunia monta vuotta palkka vähä päälle tonni kuukaudessa, onnea vaan...