Hese vai Mäkki - työpaikkana?
Jos on kokemusta molemmista, niin oliko näillä suurta eroa työntekijän näkökulmasta?
Kommentit (12)
mäkki ehdottomasti, hesessä ei perehdytetä työhön, ei saa pitää kaikkia taukoja, ja paikkaa pyöritetään liian pienellä työvoimalla.
kokemusta siis molemmista. tosin riippuu varmasti myös ravintolasta, mutta enemmän huonoa olen hesestä kuullut + oma kokemus kertoo samaa.
Mäkki on enemmän akateemisten opiskelijoiden paikka, hese amk-opiskelijoiden. Vedö tästä omat johtopäätökset.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:02"]
Mäkki on enemmän akateemisten opiskelijoiden paikka, hese amk-opiskelijoiden. Vedö tästä omat johtopäätökset.
[/quote]
Jaa niinku kansainväliset tulevat akteemikot menee monikansalliseen firmaan ja amispersujuntit menee turkulaiseen?
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:00"]
mäkki ehdottomasti, hesessä ei perehdytetä työhön, ei saa pitää kaikkia taukoja, ja paikkaa pyöritetään liian pienellä työvoimalla. kokemusta siis molemmista. tosin riippuu varmasti myös ravintolasta, mutta enemmän huonoa olen hesestä kuullut + oma kokemus kertoo samaa.
[/quote]Todellakin riippuu ravintolasta.
Mäkki on kälyni mielestä selvä voittaja, samoin kaverini. Hesellä ei ole kunnon perehdytystä ja viereinen kassa voi olla yhtä pihalla kuin sinä. Mäkkärillä erilaisia kannustinsysteemejä enemmän ym.
Olen hoitanut yhden mäkkärin rekrytointia ja monet keitä en palkannut olivat hetken päästä sitten Hesellä töissä. Eli kaikki joita pidin ihan toivottomina....
Hesellä ainakin parempi palvelu ja asiansa paremmin osaavat työntekijät kuin mäkkärillä. Näin siis Savossa. Elintarvikealalla olleena myös hieman kuvottaa mäkkärin tavat kun kuorma saattaa olla pihalla purkamatta koko päivän...
Molemmat franchising-yrityksiä, joten riippuu täysin paikasta.
Itselläni on taas ihan toisenlaista kokemusta Savon Mäkeistä ja Heseistä.
Hesessä on jäänyt hampurilainen saamatta. Noin 45 minuutin odotuksen päätteeksi menin tiskiltä sitä kysymään, niin oli vaan kiireessä "unohtunut". Pahoittelivat kyllä ja sain kahvin hyvitykseksi. Hesessä on ollut välillä ihme sekoilua niiden kuponkien kanssa. Jos tulee isompi seurue tilaten erilaisia juttuja (yksi maksaja siis), niin veloitettu hinta on ollut isompi kuin pitäisi. Ne kupongit koskevat yleensä kahta tuotetta ja kassa on laittanut sen "edun" vain yhteen tuotteeseen. Sitten se venklaus on kestänyt iän kaiken, että saadaan oikein.
Mäkissä olen aina saanut tilaamani ruuat ja paljonkin nopeammin kuin Hesessä yleensä. Mitään "sekoiluita" ei ole koskaan ollut.
Ja Mäkissä on ehdottomasti paremmat hampurilaiset :)
Mäkki - byrokratia jyllää. Hese - byrkokratia jyllää.