Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
17.06.2015 |

Ihmettelen kun naapurin lapset huutavat kaiken aikaa kun ne ovat kotona. Aamulla ennen seitsemää aloittaa ja illalla meteli taas jatkuu ilmeisesti päivähoidosta tullessa. Viikonlopuna sitten huutavat koko päivän vähän väliä. Ei muuten mutta kun se kuuluu meille niin hyvin ja huuto on melkoisen kovaa niin tulee mieleen, että jos niillä lapsilla onkin jokin hätä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asuu mölyapinalauma ja kaikki on kyllä ihan kunnossa muuten

Vierailija
2/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta ap metsän keskelle, missä ei huuda kukaan ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko ensin seurata tilannetta ja vaikka soittaa ovikello ja kysyä onko kaikki kunnossa? Eikö lapset leiki siellä pihalla seuraile niitä. Jos epäilyttää joku, soita sitten

Vierailija
4/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:48"]

Kannattaisko ensin seurata tilannetta ja vaikka soittaa ovikello ja kysyä onko kaikki kunnossa? Eikö lapset leiki siellä pihalla seuraile niitä. Jos epäilyttää joku, soita sitten

[/quote]

Pari kuukautta tässä olen jo ihmetellyt. Ei mun lapset tuolla tavalla ole huutaneet vähän väliä ja todella kovaa. Ulkona näyttävät ihan normaaleille. Mutta sisällä semmosta huutoa, että tosiaan kuuluu meille vähän turhankin hyvin. Mietin, että lyököhän niistä vanhmmista jompikumpi kun se itku on raastavaa.

Vierailija
5/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hyvä idea, jos vanhemmista voisi tehdä vanhemmushuoli-ilmoituksen. Vanhempi joka ei osaa opettaa lapsilleen oikeita asioita, saisi käydä jossain kurssilla. Vaikka pieni huoli 5h, kesk.kok. huoli 8h ja iso huoli 15h->

Kaiken kaikkiaan, miksi en saa ajaa mopoa ilman teoriatunteja mutta niinkin vaativa asia kuin lastenkasvatus on ihan minun itseni käsissä.

Lapsille voi ihan opettaa huomaavaista käyttäytymistä, ota katsekontakti ja kerro tämä uusi asia: kuulen vähemmälläkin, ei tarvitse huutaa.

Vierailija
6/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaako vanhemmat myös? Tai kuuluuko muuta meteliä, tavaroiden paiskomista tms? Ovatko lapset sen näköisiä että heistä huolehditaan (ehjät ja säänmukaiset vaatteet tms)?

Vierailija
7/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:54"]

[/quote]

Pari kuukautta tässä olen jo ihmetellyt. Ei mun lapset tuolla tavalla ole huutaneet vähän väliä ja todella kovaa. Ulkona näyttävät ihan normaaleille. Mutta sisällä semmosta huutoa, että tosiaan kuuluu meille vähän turhankin hyvin. Mietin, että lyököhän niistä vanhmmista jompikumpi kun se itku on raastavaa.

[/quote]

Voisiko johtua uhmaiästä? Meillä 2 vee kiljuu ja kirkuu toisinaan ihan täysiä kun ei saa tahtoaan läpi. 

Vierailija
8/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurissa sama. Sillä erotuksella, että tyttöä ei koskaan viedä pihalle leikkimään. Kesälläkin raukka kuuluu ravaavan sisällä.

Vierailija
9/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:54"]

[/quote]

[/quote]

Voisiko johtua uhmaiästä? Meillä 2 vee kiljuu ja kirkuu toisinaan ihan täysiä kun ei saa tahtoaan läpi. 
[/quote]

Sama täällä. Pahoittelinkin naapureille meidän uhmaikäisen huutoa, koska en todellakaan halua naapureiden miettivän kuin ap

Vierailija
10/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:00"]Meillä naapurissa sama. Sillä erotuksella, että tyttöä ei koskaan viedä pihalle leikkimään. Kesälläkin raukka kuuluu ravaavan sisällä.
[/quote]

Koko ajanko sä oot kyttäämässä

Vierailija
11/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kuuluisi kyllä taloyhtiössä kammottavaa möykkää vähän koko ajan :D Asumme omakotitalossa. Jos ei ole muuta huolestuttavaa niin en tuosta vielä tekisi ilmoitusta...

Voithan tarkkailla tilannetta hetken. Kyllä kaltoinkohtelu näkyy yleensä jotenkin päällepäin jos näet lapsia siis ja ovathan päiväkodissa eli "suurennuslasin" alla.

Vierailija
12/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella (1v) on kirkumisvaihe päällä - innostuessaan, suuttuessaan ja muuten vaan. Välillä mietin, että naapurit varmaan kuuntelee että siellä jotain lahdataan... Tosin milloin vain saa oveni taakse tulla kysymään ja pälyilemään, jos mietityttää, ei täällä mitään salattavaa ole. Kirkuminen vaan kuuluu kovempana lähietäisyydeltä ;)

Vierailija
13/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:57"]

Huutaako vanhemmat myös? Tai kuuluuko muuta meteliä, tavaroiden paiskomista tms? Ovatko lapset sen näköisiä että heistä huolehditaan (ehjät ja säänmukaiset vaatteet tms)?

[/quote]

Kyllä sieltä aikuisenkin huutoa kuuluu. Äiti selvästi raivoaa välillä myös. Ja kovaa tömistelyä, juoksemista ja tavaroiden tai ovien paiskomisen äänien kaltaista myös.  Pitää kai vaan vielä seurata tilannetta mutta olen mä lapsiperheiden naapurissa ennenkin asunut. Jotkut on hyvinkin hiljaisia.

Vierailija
14/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

Kyllä sieltä aikuisenkin huutoa kuuluu. Äiti selvästi raivoaa välillä myös. Ja kovaa tömistelyä, juoksemista ja tavaroiden tai ovien paiskomisen äänien kaltaista myös.  Pitää kai vaan vielä seurata tilannetta mutta olen mä lapsiperheiden naapurissa ennenkin asunut. Jotkut on hyvinkin hiljaisia.

[/quote]

Tuo kuvaus kuulostaa minun korviini kyllä ihan normaalilta. Juurikin uhmaikäisten touhulta.  

Vierailija
15/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]

Tuo kuvaus kuulostaa minun korviini kyllä ihan normaalilta. Juurikin uhmaikäisten touhulta.  

[/quote]

Ai että äidilläkin on uhmaikä? Kello puoli seitsemän aamulla? Ei ole kiva kun omat lapset herää toisten huutoon.

Vierailija
16/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ai että äidilläkin on uhmaikä? Kello puoli seitsemän aamulla? Ei ole kiva kun omat lapset herää toisten huutoon.
[/quote]

Toiset perheet on vaan kovaäänisempiä! Se on ihan sallittua. Ei siis kuulu mitenkään laatensuojelulle! Voi että pistää vihaks tollaset turhaa lastensuojelua kuormittavat!
Minäkin oon syntynyt kovaääniseen sukuun ja meillä kotona on aina ollu menoa ja vilskettä ja ääntä. Sama on periytynyt nyt kyllä omalle perheelle. Naapureita voi vituttaa mut lapsilla kaikki on ihan ok vaikka kovaäänisiä ollaankin. Ja kyllä mäkin joudun noille välillä korottaa ääntäni koska tuntuu ettei välillä mee muuten mikään perille.
t.ei ap:n, mut jonkun toisen kovaääninen naapuri

Vierailija
17/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe! Mä oon odotellut, koska meistä tehdään joku ilmotus, sillä uhmaikäinen kirkuu suoraa huutoa joka asiasta, mikä ei mene mielensä mukaan. Ja niitä asioita on paljon päivän aikana... Haluaa ulos, muttei halua pukea, sitten kirkuu eteisessä pää punaisena, että eiei älä älä, kun tarjotaan vaikka takkia päälle laitettavaksi. Että sellaista :)

Vierailija
18/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lähinnä tarkoitin lapsia. Juokseminen, tömistely jne. lienee ihan normaalia kaikille lapsille ja tavaroiden heittely ja ovien paiskominen myös, nimenomaan jos on paha uhmis päällä.

Äidin suoranainen raivoaminen tietysti ei ole hyvä asia, mutta jos se uhmashow alkaa heti aamusta, niin helposti saattaa tulla sanottua vähän kovemmalla äänellä. 

Miten se äiti sitten raivoaa? Kiroilee, huutaa, puhuu rumasti? vaiko komentaa vain napakasti?

Voithan käydä mainitsemassa, että aamuisin voisi pitää ainakin äiti vähän pienempää ääntä. Tai jätä heippalappu ilmoitustaululle (olettaen että siis asutte kerrostalossa). Sitä ei välttämättä edes itse tajua miten hyvin äänet kantaa kerrostalossa jos omat naapurit ovat hiljaisia.

Vierailija
19/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 varsinainen vanhemmuushuoli

rofl kops reps lol yolo omg wtf

Vierailija
20/25 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Tee vaan ilmoitus, jos kuulostaa kaltoinkohtelulta