Seksin jälkeen peniksessä haavoja
Eli olen seurustellut uuden mieheni kanssa nyt puoli vuotta. Ongelma on se että noin joka kolmas kerta kun harrastetaan seksiä, miehen penikseen tulee pieniä, lähes näkymättömiä haavoja. Ei ole kyse siitä että mulla olis kuivat paikat-päinvastoin. Mua alkaa aina melkein itkettään kun seksin jälkeen miestä kirvelee suihkussa jne - tuntuu että jotenkin mun vika :/
Mistä noi haavat voi johtua? Mitään sukupuolitautia ei kummallakaan ole, olemme käyneet testeissä. Haavat tulee heti yhdynnän jälkeen ja paranee 2-3 päivässä. Mies sanoo aina menevänaä lääkäriin mutta ei oo vieläkään saanu aikaseks.
Ei ole koskaan ollut samanlaisia ongelmia kenenkän miehen kanssa. Olen kyllä kuullut olevani tiukka mutta nykyisellä miehelläni on näiden haavojen lisäksi peniksessä myös jotain tunto-ongelmia eli laukeaa ehkä noin joka toinen kerta :/ Ikää mulla reilu 20, mies muutamia vuosia vanhempi.
Ja miehet joilla ollut jotain tunto-ongelmia peniksessä: minkä ikäisiä olette ja onko tähän jotain lääkettä?
Kommentit (17)
lääkäriin mars. Toistuvista haavaumista voi seurata valkojäkälä, jota ei oikeastaan saa pois mitenkään.
Oikea lääke ongelmaan on todennäköisesti esinahan venyttely, mahdollisesti kortisonivoide avuksi ja varmuudeksi hiivakuuri molemmille koko homman alkuun.
Esinahka voi venyä niin että siihen tulee pieniä haavaumia, sitten ne paranevat lepotilassa ja tämä pieni arpeutuminen tapahtuu sitten peniksen ollessa pienenä. Siitä syntyy kierre sillä erektiossa arpeutumien vuoksi iho on jo piukalla ja seksi sitä sitten taas ärsyttää.
Herpes saadaan testattua ainoastaan sen ollessa "esillä", eli rakkulavaiheessa. Rakkuloita kaikille ei edes tule, vaikka kantaisikin tautia. Noi oireet ovat vaan niin identtiset omieni kanssa, eli kihelmöintiä ja joskus pieniä haavaumia yhdynnänä jälkeen. Oireita tulee vain paljaaltaan yhtyessä, ei kumin kanssa. Käytättekö kumia? Jos ette, niin varmin selvyys tulee, kun haavaumat esillä ja leguriin.
Kannattaa mennä sukupuolitautien poliklinikalle, jonne pääsee ilman ajanvarausta. Muuten voi käydä niin, että vastassa on nuori naislääkäri, joka ei sitten yleensä tiedä mistään mitään.
T. Kaiken kokenut M49
Varmasti toimiva lääke, mikäli ei ole herpestä, niin liukuvoide. Itse joudun käyttämään aina kun vetelen paljaaltaan.
T. M49
Unohtakaa pelottelut herpeksistä ym. 3/5 kertoi jo hyvin mistä kyse.
Itselläni oli sama homma aikanaan. Haavaumat kun arpeutui esinahka vain kiristyi. Ei auttanut enää venyttelyt eikä kortisonit.
Lääkäriin mars, esinahan poistoon ja muutaman viikon päästä leikkauksesta taivaallista seksiä ilman kipuja!
M44
Minä sain haavoja naisen pitkistä häpykarvoista. Hän kun laukesi vasta puolen tunnin jälkeen niin väliin menneet karvat aiheuttivat haavoja. Kun hän leikkasi kiitoradan, ongelma poitui. Ei ole vaivannut sen jälkeen.
.
Meilläkin oli tuota samaa ja hiivaksi se paljastui. Eli ph päin honkia. Miehelle canesten-voidetta ja naiselle puikko. Ja taukoa siihen asti, kunnes paranee. Älkääkä peskö paikkoja saippualla!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:25"]Meilläkin oli tuota samaa ja hiivaksi se paljastui. Eli ph päin honkia. Miehelle canesten-voidetta ja naiselle puikko. Ja taukoa siihen asti, kunnes paranee. Älkääkä peskö paikkoja saippualla!!!!
[/quote]
Juuri olin samaa tulossa kommentoimaan. Itse olen nainut monen tiukahkolla esarilla varustetun kanssa eikä se kuulema heille aiheita ongelmia kunhan on tarpeeksi liukastetta. Suosittelen kuitenkin naiselle diflucania ja miehelle dactarin voidetta (pysyy paremmin kuin naisille tarkoitetut voiteet vaikka muuten samaa tavaraa). Canesten voi aiheuttaa joillekin naisille haavaumia ja limakalvoärsytystä. Hiivanhoidon jälkeen pillun pH kuntoon ja kunnolla opiskelemaan kuinka se pysyy kunnossa.
N32v
Kiitos asiallisista kommenteista. Mä nyt oon ihan paniikissa ton herpeksen suhteen: luulin että se aiheuttaa ihan herpesrakkuloita eikä mitään pieniä haavoja? Ja olis toi herpes muöle varmaan jo tarttunut kun puoli vuotta ilman kumia ollaan pantu.
Miehet: voiko kireä esinahka aiheuttaa peniksen tunnottomuutta? Se mua vielä häiritsee...
Sen herpeksen voit unohtaa. Pieniä haavoja tai oikeammin hiertymiä tulee esinahkan tiettyihin kohtiin. Itelle tuli ns. esun poimukohtiin. Hietymät aiheutuvat mekaanisesta hankauksesta, kun jyystetään eestaas, jotku kohdat esinahassa altistuvat hankaukselle enemmän. Liika pesu on pahaksi haavaumille, saippua kuivattaa ihoa ja pitkittää paranemista. Suosittelen Bepanthen-rasvaa, sitä monta kertaa päivässä haavaumiin, muutamassa päivässä pitäs parantua. Jos eivät parane niin, sitten lekuriin, voi tosiaan olla hiiva. Kyllä se kulli siitä naimalla ns "parkkiintuu", eikä myöhemmin sitten haavaudu niin helposti. Pelko pois, tossa ei oo mitään epänormaalia ja mistään taudista ei ole kyse. Itellä ei oo ollu kireetä esinahkaa, mutta valistunut arvaus on että voi aiheuttaa. Vika ei ole missään nimessä sinussa. Eiku naimaan vaan!!!
olimme lauantaina yhdynnässä.hän näytti minulle keskiviikkona punoittavaa rakkulaa ja punoittavaa haavaumaa jotka oli kuulemma huomannu vasta äsken..näyttivät niin tuoreilta että epäilen hänen käyneen vieraissa.
Mitäs jos ajaisit alapäästäsi karvat pois sellaiselta alueelta, etteivät ne pääse mukaan touhuihin? Meillä se auttoi. N27
itellä oli samanlaista tosin ei tunto-ongelmia, mutta niihin haavaumiin autto ihan vaan sinkki tabletit, joku 7e/ 3kk paketti. meni noin kuukausi ja helpotti suurimmaksi osaksi. epäilen et sinkkipula heikenti ihon joustavuutta ja kestoa jokapuolella ja siks tuommosta tuli.
Karvat pois molemmlta, se oli ratkaisu meillä.
Kierukan langat tökki terskan pään rei'ille. Piti lyhentää lankoja.
Uskoisin myös että haavaumat tulee karvoista. Mulle tuli sellainen haava että jouduin tikattavaksi, kyllä oli noloa, mutta naistikkaajat puhuivat kalustani kun leivästä. Seksi jäi väliin kuukaudeksi. m
Niin ja mieheni ei ole kokematon seksin saralla. Tunto-ongelmia ollut kuulemma aina mutta näitä haavoja ei oo kai ennen ollut. Muorempana oli kuulemma todella tiukka esinahka joten voisiko se olla syynä? -ap