Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa, hiukset näyttävät vihdoin paremmalta :)

Vierailija
16.06.2015 |

Olen ollut esiteinistä saakka hiustenkuivain- ja suoristusrautakoukussa. Lisäksi olen värjännyt ja käsitellyt hiuksiani rankasti. Olen oikeasti 12-vuotiaasta saakka elänyt siinä uskossa, että pesun jälkeen on lähes neuroottisesti kuivattava hiukset kuivaimella ja suoristettava tukka ennen kotoa poistumista.

Hiukseni olivat sameat, kuivat ja hamppuiset. 

Jätin hiustenkuivaajan pois kokonaan. Lisäksi vaihdoin shampoon Erittäin Hienoon Suomalaiseen Mustikkashampooseen. Levitän ennen pesua hiuksiin oliiviöljyä (kauttaaltaan) ja annan sen vaikuttaa puolesta tunnista tuntiin. Sitten huolellinen pesu + hoitoaine. Hiukset "turbaanille" kuivumaan. Levitän vielä latvoihin ripauksen öljyä.

Lopputulos:

PALJON terveemmät hiukset! En tiedä onko se tuo oliiviöljy, hiustenkuivaajan jättäminen vai shampoon vaihdos, mutta joku auttoi. :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:47"]

Tuo oliiviöljyllä läträäminen ei tee mitään. Ainoastaan pidemmän päälle rasvoittaa päänahkaa ja rasittaa hiusta.

[/quote]

varmaan se rasvoittuminen on ideanakin, kun koitetaan saada kuivaa hiusta paremmaksi. Todella kuiva hiuspohja ei nimittäin enää rasvoitu itsestään..

Vierailija
2/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiuksista tulee taas sellaista hamppua noiden perus shampoiden kanssa että huhhuh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nuo Hienot suomalaiset aiheuttavat sen että hiukset ovat jotenkin epämiellyttävän tuntuiset. Sellaiset jotenkin nihkeät ja vaikeasti kammattavat. Ihan kuin ei olisi hoitoainetta ollenkaan.

Vierailija
4/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja ootteko kokeilleet Rainbowin hoitoainetta, semmonen sinivalkonen purkki? Ihan kauheaa skeidaa, hiukset alkaa aina katkeilee, menee nihkeiksi, ihan kun ei olisi hoitoainetta lainkaan.

OT mut sanoinpa kuitenki

Vierailija
5/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuo metodi toimii vaalennettuihin hiuksiin? Ja jos hiukset on lievästi luonnonkiharat ja kuivat luonnostaankin.

Vierailija
6/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea:) Tiedän tunteen kun on kivat hiukset.

Vierailija
7/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan kesti että huomasit eron entisiin hiuksiin? laitatko sitä oliiviöljyä siis myös kuivien hiusten latvoihin. 

Vierailija
8/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaikuttaa kombinaatiolta joka toimii. Esim. tuo EHS Mustikka on useimmille aivan liian kuivattavaa ja pesevää, mutta ap käyttää sitä ennen öljyä, jonka pois pesemiseen kunnolla tarvitaankin tuju pesuaine. Ja se öljy suojaa pesun aikana kovan shampoon vaikutuksilta. 

Vierailija
9/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten käsittely jollain hoitavalla aineella ennen shampoopesua on varmaan hyväksi. Itse laitan ensin hiuksiin hoitoaineen, annan vaikuttaa hetken ja sitten pesen shampoolla, jossa on myös hoitoainetta. En enää laita tällaisen shampoopesun jälkeen enää uudelleen hoitoainetta. Hiukset tuntuvat ja näyttävät kauniilta. Olen jo kauan myös syönyt hiuksiin suotuisasti vaikuttavia ruoka-aineita.

Vierailija
10/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh täällä yksi joka on myös tehnyt hiustenhoidossa täyskäännöksen. Viimeiset 7 vuotta olen joka ikinen päivä suoristanut hiukseni vaikka hiukseni eivät edes ole kunnolla kiharat, vähän laineita tosin on. (Välillä olisin toivonut että olisi edes kunnon kiharat eikä tällaiset epäsiistit laineet eri suuntiin). Noh, tein kesän alussa päätöksen että lopetan suoristusraudan käytön ja pesen hiukseni silikonittomalla shampoolla. Hiukseni kuivaan föönillä mutta kylmällä ilmalla, pää alaspäin, ilman harjalla repimistä tai muotoilutuotteita. Iltaisin laitan hiuksiin wella sp professionalin hiusöljyä. Olen aikalailla tottunut tähän hiusten luonnolliseen tilaan eivätkä ne enää näytä silmiini niin epäsiisteiltäkään. Parasta on ettei hiustenlaittoon mene ikuisuutta, muotoilutuotteisiin ei mene hirveetä summaa rahaa niinkuin ennen ja toivo elää että hiusista tulee nyt parempikuntoiset. Suoristaminen tosiaan on tuhonnut nämä ja tehnyt jo valmiiksi ohuista hiuksista entistä ohuemmat.

Vierailija
11/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta mun hiukset näyttää paremmalta, kun uusi kampaajani ei käyttänyt ollenkaan ohennussaksia. Jokaisella aiemmalla kampaajalla on ollut joku ihme pakkomielle rouhia mun paksuja hiuksia ohennussaksilla, niin että ne on olleet ihan liurut. Lisäksi taipuisuus on saanut ne sitten sojottamaan joka suuntaan. Ensimmäistä kertaa vuosiin mun tukka näyttää hyvältä. Kiitos!

Vierailija
12/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tulee ajatus että kihartuvat hiukset on epäsiistit? Mulla on sellaiset ja olen aina ollut ihan tyytyväinen, ei tulis mieleenkään suoristaa näitä.

Vierailija
13/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kookosöljyä, on mielestäni parempaa kuin oliiviöljy. Annan vaikuttaa yön yli jos pesen hiukset aamulla (pesen hiukset 2 kertaa viikossa). En myöskään föönaa tai muotoile hiuksia ollenkaan ja käytän hiuksiin jätettävää hoitsikkaa. Mulla on hyväkuntoiset ja kiiltävät, permanentatut, puoleen selkään asti pitkät hiukset.

Vierailija
14/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

permanentatut? oletko lestadiolainen?

Vierailija
15/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/20 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä astetta luomumpi vaihtoehto; oliiviöljyä hoitikseksi ja pesu oliiviöljyshampoolla. Hiuksia en ole värjännyt vuosiin, enkä käyttänyt mitään muotoilutuotteita, joskus kuivaan kuivaajalla, ja silloinkin kylmällä, jos kiire. Hiukset hyväkuntoiset puoleen selkään asti, kukaan ei usko etten muka värjäisi ja laittaisi näitä jatkuvasti. 

Vierailija
17/20 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukset taas ei tykänneet tuosta mustikkashampoosta yhtään. Oli pettymys, mutta muuten Hieno Suomalainen -shampoot on olleet hyviä.

Vierailija
18/20 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oliiviöljyllä läträäminen ei tee mitään. Ainoastaan pidemmän päälle rasvoittaa päänahkaa ja rasittaa hiusta.

Vierailija
19/20 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sillä oliiviöljyllä läträtkö kun markkinoilla on paljon parempiakin luonnonöljyjä. Omia lemppareita jojobaöljy, arganöljy, kookosöljy, viinirypäleensiemenöljy ja avokadoöljy.

Lisäksi shampoo ja hoitsikka silikonittomaan! Itse käytän XZ käsitellyille hiuksille ja tulee ihanan kiiltävät ja sileät hiukset; paljon paremmat kuin kampaamon kalliilla purnukoilla.

Tällä hetkellä näillä menetelmillä hiukset terveemmät kuin koskaan, noin puoleen selkään ja todella paksut :) Alotin käyttämään öljyjä blondiaikoina kun hiukset katkesivat itsestään olkapäille. Onneksi sain kasvatettua takasin entistä terveempinä!

Öljyistä voi lukea lisää esimerkiksi täältä http://oilandhair.com/argan-oil/argan-oil-for-hair/

Vierailija
20/20 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan hiukseni vieläkin luomummin eli vain pesen miedolla shampoolla kahdesti viikossa. En käytä hoitoaineita, hiusten kuivaajaa tai käherrysrautoja enää lainkaan. Kun on hyvä leikkaus, niin pesu riittää ja viispiikkisellä pöyhäisy, kun tukka on sellainen puolikuiva. Hyvältä näyttää, hius kiiltää terveenä.