Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä vaihtaa huonompipalkkaiseen työhön?

Vierailija
07.02.2022 |

Lähetin työhakemuksen ja sain kutsun työhaastatteluun. Työ olisi monipuolisempaa kuin nykyinen työni, muttei mikään älytön hyppäys eteenpäin uralla. Palkka olisi kuitenkin 500 euroa pienempi kuin mitä saan nyt ja se on todella paljon rahaa kuukaudessa.

Nykyisessä työssä pännii se, että työ on yksitoikkoista, helppoa, ei anna oikein mitään haasteita. Päivät ovat kiireettömiä. Voisi kuvitella, että olisi kivaa, mutta ei ole. Tylsistyn, eikä avokonttorissa voi oikein tehdä muuta kuin näyttää kiireiseltä tai työtä tekevältä. Olen pyytänyt lisävastuuta ja haastetta, mutta nykyisessä työpaikassani etenemismahdollisuuksia ei ole, eikä mahdollisuutta työnkuvan laajentamiseen. Koulutus on este. Olen maisteri, mutta ylemmän tason tehtäviin tarvittaisiin toisen alan korkeakouluopinnot, vähintään siis viisi vuotta opiskelua.

Uusi työpaikka olisi mahdollisuus päästä eteenpäin uralla, ylenemis- ja etenemismahdollisuuksia on paljon. Mutta ei sekään ole varmaa. Voi olla, että jämähdän loppuiäksi siihen tehtävään.

Nykyisessä työpaikassa on loistava työilmapiiri, kivat työkaverit. Uudesta en tiedä mitään.

Hakijoita on enää kaksi. Minä ja se toinen. Jos minut valitaan, onko oikeasti mitään järkeä vaihtaa 500 euroa pienmpipalkkaiseen työhön vain siksi, että nykyinen kyllästyttää ja uudessa olisi ehkä mahdollisuus edetä joskus?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen palkka on 3300 euroa ja uudessa työpaikassa bruttopalkka olisi 2800 euroa. Lähestyn neljääkymppiä ja olen hakenut laiskasti töitä jo kaksi vuotta. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun tärppäsi haastatteluun asti.

ap

Vierailija
2/3 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti vaihdat uuteen. Onko palkka neuvoteltavissa yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti vaihdat uuteen. Onko palkka neuvoteltavissa yhtään?

Ei ole millään tavalla neuvoteltavissa, menee suoraan palkkataulukon mukaan. Kun pyysivät haastatteluun, niin kysyivät vielä erikseen, että haluanko ylipäätään enää jatkaa haastatteluun, kun palkkatoiveeni oli niin suuri (laitoin 3500 euroa, että olisi ihan vähän enemmän kuin mitä saan nyt). 

Katson tottakai, että olisinko päässyt tuohon työhön, mutta palkan aleneminen mietityttää kovasti. Tuohon ei tulisi mitään lisiä, jolla voisi kuroa vajetta umpeen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän