Riita auton avaimista, ero ja uhkailua
Minulla on setäni (oli huoltajani ollessani lapsi ja on minulle isän korvike) omistama auto, jonka hallintaoikeus on minulla. Seurustelin jonkun aikaa miehen kanssa, joka halusi ajaa käydessämme asioilla minun autollani. Auton avain aina "unohtui" hänelle, myös silloin, kun ei ollut luonani. Myös vara-avaimen oli onnistunut kähveltämään. Katselin tätä jonkin aikaa, mutta lopulta setä sai vihiä asiasta ja lähti tietenkin hakee mieheltä avaimia. Lopulta sai ne ja kaiken tämän hässäkän seurauksena erosimme. Nyt mies on alkanut uhkailee ja käyttäytty uhrin tavoin, on jopa jättänyt poliisille tutkintapyynnön, oliko sedälläni oikeus ottaa häneltä auton avaimia. Pelottaa, mitä mies seuraavaksi keksii. Miten tällaisesta pääsee lopullisesti eroon?
Kommentit (7)
No mitä hän niillä pelkillä avaimilla teki jos ei ollu luonasi? Vai ajeliko salaakin autolla?
Poliiseilla on ainakin hauskaa. Jaa etteikö auton omistaja saisi ottaa omia avaimiaan itselleen? Eipä taida olla kovin fiksu tuo eksäsi.
Minä ehdotan täydellistä radiohiljaisuutta eksän suuntaan. Kyllä se siitä tajuaa ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
No mitä hän niillä pelkillä avaimilla teki jos ei ollu luonasi? Vai ajeliko salaakin autolla?
Kontrollointia, kontrollointia.
Nyt vaan estoon mies kaikissa kanavissa. Kyllä setäsi sai hakea avaimet pois. Miehellä taas ei ollut oikeutta viedä avaimia.
Vierailija kirjoitti:
Estä puhelin, sarjoita lukko kotioveen uudelleen, säilytä todisteet ja tarvittaessa kuvaa parit videot ja jos ei muu auta, niin lähestymiskieltoa hakemaan.
Tässä on aika hyvä toimintaohje.
Poliisi tosiaan nauraa miehen pihalle, eikä tuosta ala mitään tutkintaa edes (ellei setäsi tee rikosilmoitusta auton luvttomasta käyttöönotosta, mutta silloin tutkitaankin exääsi epäilyksenalaisena. mind you, poliisilla on aika vähän resursseja autovarkauksiin, joten tuskinpa siitäkään mitään seuraisi.) Mutta on tosiaan mahdollista, että exäsi keksii sinulle muuta harmia ja näillä ohjeilla pystyt vähentämään sitä.
Tärkeintä on kuitenkin se, että et enää mistään syystä, millään tavalla, päästä tätä henkilöä mukaan elämääsi. ÄLÄ VAIN OTA SITÄ TAKAISIN.
Muut sen sanoivat jo mutta kerrataan:
Pysyttele kaukana tuosta tapauksesta. Kuullostaa siltä, että hän yritti hallita sinun mahdollisuuksiasi käyttää omaa autoasi.
Estä puhelin, sarjoita lukko kotioveen uudelleen, säilytä todisteet ja tarvittaessa kuvaa parit videot ja jos ei muu auta, niin lähestymiskieltoa hakemaan.