Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Lilja on hyvin vaativa asiakas. Ei tunnu häpeävän rikostaan.
Vierailija kirjoitti:
Niistä puuttuvista kaltereista: ikkunoiden sivuillahan oli ne panelit, jotka hälyttää, jos ikkuna aukeaa/joku koittaa siitä poistua. En ymmärrä, miksei tässäkin asiassa saisi mennä eteenpäin, ja ottaa nykyaikaisia ratkaisuja käyttöön kun sellaisia kerran on olemassa. Ei ne kalterit ikkunoissa tee sitä hommaa yhtään paremmaksi.
Kyllä ne kalterit nyt vaan on toimivat. Mikään ei korvaa puhdasta terästä paon estämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi jos te tietäisitte minkälaista porukkaa suurin osa vangeista on. Olin aikanaan pari kesää kesävartijana sekä nais- että miesvankilassa. Sanotaan vaikka niin, että jos joku asia vaikuttaa siellä paskalta, se on paskaa eikä muutu miksikään. On ihan hirveää, miten erilaiset persoonallisuushäiriöt tekevät ihmisistä täysin itsekeskeisiä kusettajia, uhriutujia ja samalla he voivat uhrata toisen silmäänsä räpäyttämättä.
Harkitsin joskus uraa vankeinhoidossa ihan vakavamminkin, mutta nuo kaksi kesäsijaisuutta riitti. Pitkän linjan vanginvartijat ovat täysin kyynistynyttä porukkaa ja sille on syynsä.
Jos lastenne lähipiiriin ilmestyy tällainen tyyppi, tehkää kaikkenne että se sieltä myös häviää. Siitä ei ole kuin haittaa ja ongelmia, isoja ongelmia.
On taas tyrmääviä kommentteja, olette varmaan niin paljon parempia ihmisiä. Ei kannata tuomita, kun kukaan ei tiedä syitä mikä tekoihin on johtanut. Mun mielestä hienoa, että saivat modernit tilat. Vankeihoidon tarkoitus on auttaa takaisin yhteiskuntaan ja varmasti nämä naiset tarvitsevat siihen tukea ja se heille suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jos te tietäisitte minkälaista porukkaa suurin osa vangeista on. Olin aikanaan pari kesää kesävartijana sekä nais- että miesvankilassa. Sanotaan vaikka niin, että jos joku asia vaikuttaa siellä paskalta, se on paskaa eikä muutu miksikään. On ihan hirveää, miten erilaiset persoonallisuushäiriöt tekevät ihmisistä täysin itsekeskeisiä kusettajia, uhriutujia ja samalla he voivat uhrata toisen silmäänsä räpäyttämättä.
Harkitsin joskus uraa vankeinhoidossa ihan vakavamminkin, mutta nuo kaksi kesäsijaisuutta riitti. Pitkän linjan vanginvartijat ovat täysin kyynistynyttä porukkaa ja sille on syynsä.
Jos lastenne lähipiiriin ilmestyy tällainen tyyppi, tehkää kaikkenne että se sieltä myös häviää. Siitä ei ole kuin haittaa ja ongelmia, isoja ongelmia.
Tällainen ex-vanki siis piti kirjoittaa.
Se mummo sanoi, että luuli hänellä olevan suklaata eikä amfetamiinia. Ei siis muka tiedä mitä omassa laukussa on? Kukaan noista ei myöntänyt tehneensä niitä rikoksia, vaan tyylin olivat väärässä paikassa väärään aikaan. Se on psykopaatin merkki, että ei pysty myöntämään omia tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
On taas tyrmääviä kommentteja, olette varmaan niin paljon parempia ihmisiä. Ei kannata tuomita, kun kukaan ei tiedä syitä mikä tekoihin on johtanut. Mun mielestä hienoa, että saivat modernit tilat. Vankeihoidon tarkoitus on auttaa takaisin yhteiskuntaan ja varmasti nämä naiset tarvitsevat siihen tukea ja se heille suotakoon.
Minä olen saanut lapsena turpaani, minua on ahdisteltu seksuaalisesti, minut on viety lastenkotiin koska vanhempani olivat juoppoja. Silti en ole rikollinen, vaan kiltti ja tunnollinen työntekijä, joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Traumat haittasivat elämää, mutta en syyttänyt niistä kuin vanhempiani. En yhteiskuntaa, en koulua, en poliisia. Vain vanhempiani. Nyt elän miehen ja koiran kanssa tässä rauhallista elämää. Halusin rauhaa ja turvaa jo lapsena, aikuisena sen sain - oikealta ihmiseltä. Ketää ei tarvinnut lyödä, ketään ei tarvinnut vahingoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirellalla ja Lilyalla tais mennä loppua kohden sukset ristiin kun puhuivat vähän dissaten toisistaan (nimiä sanomatta), mutta arvasi heti keitä tarkoittivat
Näin käy yleensä kun kaksi narsistia/psykopaattia on pidempään keskenään tekemisissä. Ei enää jakseta esittää, että ollaan yhteisellä asialla, vaan alkaa kamppailu vallasta.
Nuo vievät sen väkivallan asteelle, työpaikoilla vastaavat tapaukset käyvät yhtä lailla sotaa henkisen väkivallan avulla. Kaava on sama. Sattuma lähdössä ratkaisee, kummalta puolen ristikkoa katsellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut lapsena turpaani, minua on ahdisteltu seksuaalisesti, minut on viety lastenkotiin koska vanhempani olivat juoppoja. Silti en ole rikollinen, vaan kiltti ja tunnollinen työntekijä, joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Traumat haittasivat elämää, mutta en syyttänyt niistä kuin vanhempiani. En yhteiskuntaa, en koulua, en poliisia. Vain vanhempiani. Nyt elän miehen ja koiran kanssa tässä rauhallista elämää. Halusin rauhaa ja turvaa jo lapsena, aikuisena sen sain - oikealta ihmiseltä. Ketää ei tarvinnut lyödä, ketään ei tarvinnut vahingoittaa.
Hienoa, että olet selviytynyt, kaikki ei ole yhtä vahvoja. Vangit saa edelleen tukeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko sarja katsottu. Se ex-lastenhoitaja nyk. vanginhoitaja oli jotenkin tosi rasittava.
Just tuossa ajattelin, että mahtaa olla vankien keskuudessa tunnettu melko veemäisenä eukkona. Vaikka oikeassahan hän (vanginvartija siis) on, jos tuolla lepsuilee ja uskoo sinisilmäisesti kaiken, niin tulee todellakin hyväksikäytetyksi. Nuo ei ole mitään äidin pikku kultamussukoita, vaan rikollisia, jotka ajattelee vain omaa etuaan. Sitäpaitsi kyllä tuossakin kyynistyy, kun ne samat naamat kiertää aina vaan. Ihan sama kuin jossain katkolla (jossa olen itse ollut töissä). Kun sinne tulevat, niin ovat niin "joojoo, nyt loppu oikeesti tää homma, nyt laitetaan asiat kuntoon ja ei koskaan enää tulla tänne takas". Ja totuus on kumminkin se, että kun ovat päässeet kotiin, niin menee maks muutama kuukausi, ja kaikki alkaa taas alusta.
Ei tuolla pärjää, jos alkaa kaveraamaan noitten vankien kanssa. Parempi pitää ne rajat, vaikka millainen silmienräpsyttelijä tahansa tulis vastaan säälinkerjuineen.
Mulla taas pisti silmään (korvaan?) se, että kyseinen vartija tuntui jotenkin olevan tuollaista inhimillisempää vankilatilaa/rakennusta vastaan. Olisi esim. halunnut kalterit ikkunoihin ja purnasi jotain, että kyllä pitäisi henkilökuntaa kuunnella kun vankiloita suunnitellaan. Faktahan on se, että ei se rikollisuus ja rikollisuuskierre katkea sillä, että vankilarakennus on ihan hellhole, päinvastoin.. Esim. Norjassa on se paljon kritisoitu moderni "luksusvankila", jossa on hyvät tilat, sellit, harrastushuoneet sekä kaikenlaista harrastusmahdollisuutta ja kuntoutusryhmää jne. Vankeihin on siis panostettu. Rikoksen uusimtaprosentti on pienempi niillä, jotka ovat olleet tuossa vankilassa tuomiota suorittamassa vs. niillä, jotka ovat olleet tavallisessa vankilassa.
Ei pidä paikkaansa.
Rikosten uusimiskynnys ei ole alhaisempi vaan ei vaan joudu vankilaan.
Suomessa suurin osa rikoksista jätetään tutkimatta. Näin ollen ei voi edes jäädä kiinni. Jos jää kiinni niin Suomessa vankilaan ei joudu kuin hyvin vakavista rikoksista. Se uusimiskynnys tarkoittaa vankilaan uudelleen päätymistä. Mutta esim. Suomessa voi R-aiskata toisen ja saada vain ehdonalaista niin eihän sinne vankilaan edes joudu.
Suomessa missä yhdistyy poliisin naurettavat resurssit (rikoksia ei tutkita) ja erittäin lievät tuomiot, vankilaan joutuminen on jo saavutus.
Vankilan tehtävänä ei ole estää rikosten uusimista vaan vankila on yhteiskunnan kosto tuomitulle hänen rikoksistaan muita ihmisiä kohtaan.
Höpö höpö. Otapa asioista selvää, ennen kuin alat suoltaa tuollaista tuubaa.
Olen ottanut jo. Kaikki tuossa tekstissä pitää piakkansa!
Vierailija kirjoitti:
Tukea?
Ihminen joka on jo viidettä kertaa vankilassa? Vai ihminen joka tappoi omia sukulaisiaan? Mitään tukea noi ei tarvitse vaan karkotuksen etelänavalle.
Vierailija kirjoitti:
No se kertoo kaiken oleellisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän samanlainen tausta. Mistä olet saanut työkaluja asioiden käsittelyyn? Jaksoitko esim opiskella tai oletko saanut töitä? Mietityttää, että onko minulla toivoa hyvästä elämästä.
Se tuntuu niin kummalta miten tuo Lilyakin jaksoi valittaa kaikesta. Miltähän hänen uhreistaan tuntui kun paloivat kuoliaaksi? niin.. nuo kaikki oli tosi kylmäävän oloisia naisia. Varmasti persoonallisuushäiriötä sun muuta.
En ole tätä katsonut enkä katso. Raivostuttaa niin tämä rikollisuuden glamourointi. Se on yksi miljoonasta jotka elää niinkuin ranta ahot nakkeineen ja loput löytyy vähän väliä hakattuna katuojasta tai ruumishuoneelta mutta tällä nyky agendalla halutaan sanoa että rikollisuus on se mikä kannattaa vaikka välillä joutuukin "sauna reissulle". Prkle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Minäkään en tuolla pärjäisi päivääkään vaikka olen joskus pitänyt uraa vankilassa mielenkiintoisena. Ehkä vaan tyydyn lukemaan rikoksista yms, enkä lähde työskentelemään alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vankilan pitäisi olla niin karmaiseva laitos ja siellä oleminen sellainen " rangaistus" että varoo tarkoin , ettei moiseen joudu ikinä, eikä enää yhden istumisen jälkeen.
Miettikääs millaisia oloja on muualla maailmalla, vaikka venäjällä tai jossain muualla idässä, Afrikassa jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilan pitäisi olla niin karmaiseva laitos ja siellä oleminen sellainen " rangaistus" että varoo tarkoin , ettei moiseen joudu ikinä, eikä enää yhden istumisen jälkeen.
Miettikääs millaisia oloja on muualla maailmalla, vaikka venäjällä tai jossain muualla idässä, Afrikassa jne...
niin ja miten se on auttanut ihmisiä olemaan vankilasta pois noissa maissa? ei mitenkään.
Se yks nainen kuulosti siltä, että olis koko ajan aineissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole tätä katsonut enkä katso. Raivostuttaa niin tämä rikollisuuden glamourointi. Se on yksi miljoonasta jotka elää niinkuin ranta ahot nakkeineen ja loput löytyy vähän väliä hakattuna katuojasta tai ruumishuoneelta mutta tällä nyky agendalla halutaan sanoa että rikollisuus on se mikä kannattaa vaikka välillä joutuukin "sauna reissulle". Prkle
rahtihame-Mirella tiivisti asian kevyesti "jos tekee jekkua niin tulee kakkua", on varmasti ollut kuvausten jälkeen taas pari kertaa ainakin täysihoidossa itselleen tutussa paikassa.
Koulukiusaajia.