Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ollut puhetta, miten pitkään maskisuositus on voimassa ja millä ehdoin se puretaan (jos puretaan)?

Vierailija
07.02.2022 |

Eli mikä pitäisi olla sairaaloiden tilanne, että maskisuositusta lähdetään purkamaan, vai onko ajatus, että koko vuosi 2022 kuljetaan vielä maskeissa? :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voimassa toistaiseksi, ei olla aikeissa purkaa. Ajatus, että maskit kuuluvat uuteen normaaliin.

Vierailija
2/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki käytän maskia loppuelämän, niin ihanaa saada piiloutua,ei kukaan nää mun rumia kasvoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainaki käytän maskia loppuelämän, niin ihanaa saada piiloutua,ei kukaan nää mun rumia kasvoja

Mutta maskisuositustahan ei tarvitse tuon takia pitää yllä. Aloitusviestin kysymys käsitteli yleisen maskisuosituksen voimassaoloa. Toki jokainen voi itse päättää omalta kohdaltaan ja käyttää tosiaan maskia vaikka loppuikänsä tai olla käyttämättä.

Vierailija
4/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän enää todella harvoin. En näe järkeä kulkea rätti naamalla vaikkapa jossain vaatekaupassa jossa saa liikkua ihan rauhassa jos parin metrin päässä on kahvila jossa voi istua vierekkäin vaikka 50 ihmistä ilman maskia

Vierailija
5/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän enää todella harvoin. En näe järkeä kulkea rätti naamalla vaikkapa jossain vaatekaupassa jossa saa liikkua ihan rauhassa jos parin metrin päässä on kahvila jossa voi istua vierekkäin vaikka 50 ihmistä ilman maskia

Sittenhän sinä rikot maskoisuositusta vastaan, et noudata annettuja ohjeita.

Vierailija
6/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta maskit on ainakin pieni vaiva ja mielellään pidän paikoissa, joissa on lukuisia ihmisiä. Ei haittaa vaikka joutuis pitään koko vuoden tai useammankin.

Vierailija
7/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä kahvilassa tuskin istuu riskiryhmäläisiä. 

Vierailija
8/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta maskit on ainakin pieni vaiva ja mielellään pidän paikoissa, joissa on lukuisia ihmisiä. Ei haittaa vaikka joutuis pitään koko vuoden tai useammankin.

Kumpi olisi sinusta miellyttävämpää, käyttää maskia vai olla ilman? Eli olisitko yhtä mielellään tai jopa enemmän mielellään ilmankin maskia? Vai onko sinusta maski jopa luontevampi kuin olla ilman?

Vierailija
9/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rokotetun riskiryhmäläisen todennäköisyys kuolla koronaan? Olisiko jopa muutama prosentin sadasosa?

Vierailija
10/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositus on nimenomaan suositus ja edellyttää järjen käyttöä. Jos maskilla ei pysty suojautumaan koko aikaa niin se on turha, jos et kanna virusta se on turha, jos ei ole hengitystieoireita niin se on turha jne.

Vierailija
11/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rokotetun riskiryhmäläisen todennäköisyys kuolla koronaan? Olisiko jopa muutama prosentin sadasosa?

Yhtään alle 55v naista ei ole kuollut koronaan missään ryhmissä sitten vuoden 2020, että nollilla on ainakin kaikki alle 55v naiset.

Vierailija
12/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireettomana maskin käyttäminen on sairasta touhua, suositus loppuu samoihin aikoihin kuin psykoosi alkaa hellittää.

Vierailija
13/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän niitä istuukin lepäämässä.

Vierailija
14/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositus on nimenomaan suositus ja edellyttää järjen käyttöä. Jos maskilla ei pysty suojautumaan koko aikaa niin se on turha, jos et kanna virusta se on turha, jos ei ole hengitystieoireita niin se on turha jne.

Työntekijöille suositus on pakko. Useimmat meistä ovat jossain töissä.

Vierailija
15/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mitään suositusta vaaditaan purettavaksi? Ketä suositukset haittaa? En keksi yhtään hyvää perustelua.

Vierailija
16/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni vaiva? Aika iso vanhinko maailmalle kuitenkin. Missä on faktaa siitä, että niistä olisi jotain hyötyä/estäisi Koronaa leviämästä?

Vierailija
17/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin maskien lisäksi heiluteltavan keltaista metri x metri kokoista lippua jolla signaloit voimaakkammin lähiympäristölle, että tiedostat kriisin jatkumisen.

Vierailija
18/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi olisi sinusta miellyttävämpää, käyttää maskia vai olla ilman? Eli olisitko yhtä mielellään tai jopa enemmän mielellään ilmankin maskia? Vai onko sinusta maski jopa luontevampi kuin olla ilman?

Ihan sama, kumpaakaan ei huomaa. Maski on vähän kuin joku terveysside, toiset ei edes huomaa ja mukavuudenhaluiset vinkuu kuinka se on niin inhottava ja koko elämä menee ihan pilalle.

Vierailija
19/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kumpaakaan ei huomaa. Maski on vähän kuin joku terveysside, toiset ei edes huomaa ja mukavuudenhaluiset vinkuu kuinka se on niin inhottava ja koko elämä menee ihan pilalle.

Maski tekee hengityksestä tukkoisen ja samalla estää toisten ihmisten kasvojen näkemisen.

Vierailija
20/22 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko yksinkertaisen ihmisen ajattelua. Sun logiikan mukaan sun ei kannata käyttää maskia esim. bussissa, koska oot menossa kahvilaan ja joudut siellä kuitenkin olemaan ilman. Jos olisitkin kantaja, niin kahvilassa olevien lisäksi tartutat siis bussilastillisen ihmisiä.