Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeestä asunto Tukholmasta?

Vierailija
16.06.2015 |

(Tai siis vuokrattava huone.) Aloitan opiskelut Tukholmassa mutta kadun päätöstä jo nyt, pääasiassa tuon asuntotilanteen vuoksi. Luonnollisesti pommitan kaikkia potentiaalisia kohteita blocketissa, mutta niin tekee moni muukin, joten vaikka raitis, savuton ja tunnollinen nainen onkin, on vähän vaikeaa erottautua edukseen. Olen törmännyt pariin, mutta selkeään huijaritapaukseen. :/

Olen etsinyt facebookin ryhmien kanssa ja yrittänyt olla luova, mutta vaikeaa on. Olen myös etsinyt host perhettä Tukholman alueelta, koska uskoisin voivani yhdistää au pairina olon ja opiskelun tietyissä tapauksissa. (Ja minulla on tästä kokemustakin.)

Mitä ihmettä tässä vielä keksisi? Olen kysellyt myös kaikilta mahdollisilta tutuilta mutta harvalla on yhtään ylimääräistä tilaa. Paniikki alkaa iskeä kun huone toisensa jälkeen viedään nenän edestä! Ainoat kriteerit on että koulu olisi kohtuullisen matkan päässä julkisten päässä ja alue jokseenkin turvallisen puoleinen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi sitten jokusen vuoden töissä Tukholmassa, ja vaikka kaupunki on muuten ehdottomasti yksi maailman parhaista asua, tuo vuokra-asunnon löytäminen on painajaismaisen vaikeaa. Käytännössä saatavilla on pelkkiä alivuokralaissopimuksia ja niistäkin moni pulittaa pimeästi, ihan vain saadakseen vuokrasopimuksen. Paras vaihtoehto opiskelijalle ehdottomasti opiskelija-asunto, nuo alivuokralaissopimukset ovat ihan arpakauppaa. Yleensä työssäkäyvät ostavat oman asap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla