Päästäisitkö kaksi 16-vuotiasta kahdestaan ulkomaille?
Kyllä vai ei? Jos ei niin miksi. Perustele kantasi! Kiitos :)
Kommentit (29)
Älä päästä. Ne raiskataan ja paloitellaan siellä. Elinkauppiaat hurmaavat ja vievät jonnekin syrjään, ettekä koskaan kuule heistä enää mitään.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:30"]Sellasiakin tapauksia on jotka lähteneet 16 vuotiaina maailmalle kun saaneet töitä tai huonot välit oman äidin kanssa. Jotkut ihan käskyttää lähtemään. Mä olen takavarikoinut passin yhdeltä ja tulihan siitä ihan kauhee tappelu. Vaikka menis kuinka päin persettä kaikki niin omia lapsiani mä en hylkää ja tuen aina ja autan. Mun mielestä äitinä mulla on oikeus estää ainakin 25 vuotiaaksi. Ihan teinejähän sen ikäisetkin nykyään on.
[/quote]Oikeus estää 25-vuotiaaksi? Tuo on jo sairasta kontrollointia, ei huolehtivaisuutta. Itse en kysyisi äidiltäni tässä iässä edes mielipidettä vaikka olisin muuttamassa ulkomaille. T.21v.
En pidä 16v. lukittuna kotona mutta en myöskään päästä vielä YKSIN/KAHDESTAAN maailmalle...ei ole kypsä ja harva on vaikka niin luulee.
Ja pointti tässä ole KAHDESTAAN eli ei siis ole kielikurssi, sukulaismatka tai työ ym jossa on aikuisia läsnä ja auttamassa tarpeen vaatiessa.
Mutta jokainen tekee omien lastensa kanssa niinkuin parhaaksi näkee...
Kyllä jos antavat mukisematta persettä ennen lähtöä.
Tuo asenne että itse on kiltti ja järkevä niin silloin ei ole mitään riskejä käydä huonosti maailmalla on juurikin sitä "sinisilmäisyyttä". Juu voi olla vaikka maailman paras kuski ja voi joutua kolariin kun ne muut siellä ratin takana onkin ihan kädettömiä ;)
Helppohan se on antaa rahaa ja sanoa hyvää matkaa. Paljon vaikeampi on olla vastuullinen vanhempi ja sanoa ei kun teinihän voi vaikka suuttua....
Matkustin omin nokkineni 16-vuotiaana Jenkkeihin. Pohjois-Suomesta ensin Hesaan ja sieltä suoralla lennolla määränpäähän. Mut päästettiin, koska Hesassa oli sukulanen ottamassa vastaan ja laittamassa koneeseen. Ja perillä sitten tietenkin taas vastaanottaja. Isän luo matkustin.
Ei ihan sama juttu vissiin...no kyllä mua jännitti ihan kamalasti, mutta halusin olla reipas.
Suora meno aasta beehen on ton ikäisenä varmaan ihan ok, mutta enpä todellakaan päästäisi kaverin kanssa ulkomaanlomalle ton ikäistä sekoilemaan. Maailma on nykyään liian vaarallinen paikka. Ton ikäiken ei vaan ole tarpeeksi kokenut tai varovainen, vaikka miten ohjeistettaisiin etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:04"]
Mitä se hyödyttää jos itse on "kiltti 10 tyttö" kun kaikki muut maailmassa ei ole...ei se oma kiltteys suojaa pahuudelta :(
[/quote]
Kai pidät lapsesi lukittuna kotiin myös Suomessa? Pahuutta on täälläkin.
[/quote]
En ole aikaisempi kirjoittaja, mutta minut raiskattiin 16-vuotiaana kun olin kaverin kanssa ulkomailla. Ei hölmöilty mutta silti se tapahtui. Oli turvaton olo ilman vanhempia ennen kuin pääsin kotiin. Myöhemmin mietin kuinka paljon vanhempani itseään syyttivät kun päästivät minut matkalle eivätkä voineet olla tukena.
En päästäisi, vaikka järkeviä ovatkin.
Olimme juuri lomalla ja huhheijaa sitä menoa ja sinisilmäisyyttä, mitä näimme kahden viikon aikana.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:04"]
Mitä se hyödyttää jos itse on "kiltti 10 tyttö" kun kaikki muut maailmassa ei ole...ei se oma kiltteys suojaa pahuudelta :(
[/quote]
Kai pidät lapsesi lukittuna kotiin myös Suomessa? Pahuutta on täälläkin.