Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö introvertti myyntityössä?

Vierailija
06.02.2022 |

Haluaisin tienata hyvin enkä jatkaa enää matalapalkkapaskaduunissa päivääkään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan mahdollista pärjätä.

Itse olen introvertti, ja pärjään ihan hyvin peruskoulun opettajana. Työpäivän jälkeen vaan tarvitsen tunnin-pari omaa yksinoloaikaa ennen kuin jaksan olla perheeni seurassa.

Myyntityössä on kuitenkin harvoin samanaikaisesti 20 asiakasta, joiden jokaisen kanssa pitäisi kommunikoida yksilöllisesti.

Vierailija
2/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten nyt ottaa. Soittaminen on välttämätöntä ja itselelle se on hankalaa.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäsin hyvin, sain aina asiakkailta tosi hyvää palautetta. Itselle työ oli kuitenkin sen verran kuormittavaa, etten viihtynyt. B2B myynti voisi olla vähemmän kuormittavaa, ilmeisesti ap ajattelee enemmän sellaista?

Vierailija
4/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työssä pärjää. Eri asia on sitten se, että vapaa-ajalla on ihan poikki eikä jaksaisi enää yhtään ihmisiä.

Vierailija
5/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten nyt ottaa. Soittaminen on välttämätöntä ja itselelle se on hankalaa.....

Minä olen introvertti ja myyntityösä. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että soittaminen on hankalaa, myös puhelimeen vastaaminen. Koen, että on helpompi hoitaa asiat kasvotusten asiakkaan kanssa.

Vierailija
6/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää lujalla yahdolla, mutta voi olla tosi kuormittavaa. En suosittele tekemään sellaista, mikä tuntuu tosi pahalta itsestä.

Vierailija
7/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, mutta vapaa-ajalla täytyy saada omaa aikaa.

Vierailija
8/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juttelin yhden hyvän myyntihenkilön kanssa ja mieleen jäi se, että hänellä oli aina kovat tavoitteet eikä hän jäänyt syntymättömiä kauppoja murehtimaan, vaan mielessä oli jo seuraava potentiaalinen asiakas, jos sillä kertaa ei tärpännyt. Ja tulosta syntyi. Itsellä taas päinvastoin, ei uskallus riittänyt ja jäin aina murehtimaan sitä, jos ei kauppoja syntynyt. Eli yksi tärkeä ominaisuus on varmaan sellainen positiivinen suhtautuminen ja kyky nähdä "kaupanteko kaupantekona", eikä siis esim. alkaa murehtimaan, että mikä minussa nyt oli vikana, kun tämäkään ei onnistunut... Ei nyt ihan introverttiuteen osunut, mutta tuota olen usein muistellut muutenkin elämässä, että ei pitäisi liikaa jännittää ja pelata varman päälle, vaan enemmän uskaltaa kurkottaa siinne kuuseen:) Kokeilemalla se selviää.

Vierailija
9/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä myös ns. asiallisempia myyjiä. 

Mieluummin minä sellaisen kanssa asioin kuin adhd-entisen geelitukka-jäkiksen kanssa. Riippuu tietysti asiakkaan persoonasta kummasta tyylistä tykkää. 

Vierailija
10/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää kyllä, pärjää. Työhön ei kuintenkaa saa laittaa likoon koko sieluaan vaan se pitää ajatella roolina työpäivän näytelmässä. 

En olisi itsestäni koskaan uskonut, että jossain elämäni vaiheessa teen myyntityötä ja vieläpä ihan kohtuullisella menestyksellä. En huippuhyvä ole, mutta sellainen vähäsen keskitason yläpuolella. 

Vierailija
11/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itsestä kiinni,pitää uskoa siihen mitä myy!

Esim meitä oli kolme naista kirppiksellä,mä se introvertti. Sain kaikki tavarani myytyä! Kaverit sitte ihmettelemään ja kävipä yks kehumassa että olin päivän paras myyjä! Mä vaan meen sen asiakkaan "nahkan alle" ja hups,sinne menee myytävä.

Joo,mutta sitte himassa pitää saada olla yksin!

Vierailija
12/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, mutta väsyy.

Vierailija
13/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei introvertti tarkoita hiljaista hissukkaa, vaan voivat olla sosiaalisiakin. Myyntityössä voi käydä niin, että viimeisillä tunneilla alkaa olemaan ärtynyt olo kun kaipaa yksinoloa.

Vierailija
14/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myyntityössä, vaan asiakaspalvelussa. Työ sopii mulle introvertille hyvin, koska kontaktit on lyhytkestoisia. Työ on rooli, jonka puen työvaatteitten kanssa ylleni, eikä mun tarvitse antaa itsestäni varsinaisesti paljoakaan. En ehkä pystyisi myymään mitään, koska kauppojen syntymiseen vaikuttaa myös myyjän persoona. Omassa tehtävässäni asiakkaat eivät odota persoonaa vaan pulmansa ratkaisua. Toki olen ystävällinen ja asiallinen, mutta harvoin joudun laittamaan itseäni itsenäni likoon niin että menisi oman sietokyvyn yli.

Se, sopiiko introvertti myyntityöhön ei ole yksioikoinen kyllä tai ei, vaan monisyisempi juttu, jonka vastaus selviää itseään kuunnellen.

Vierailija
15/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työssä pärjää. Eri asia on sitten se, että vapaa-ajalla on ihan poikki eikä jaksaisi enää yhtään ihmisiä.

Tämä! Allekirjoitan täysin, itse vaatemyyjä ja vapaalla ei jakasa enää yhtään ihmisiä...

Vierailija
16/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta pitää olla valmis menemään oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Ja valita oikea firma. Ja jaksaa painaa sitä duunia, enempi kuin ihmiset keskimäärin jaksaa. Sitten on vielä sekin puoli että jonkunlaista paineensietokykyä pitää löytyä koska palkka on suoritusperusteinen, ja potkut tulee jos tulosta ei synny.

Kovasti lykkyä matkaan, minkä tien päätätkin valita :)

Vierailija
17/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityötä on niin monenlaista ja menestys siinä ei riipu lainkaan siitä oletko intro- vai ekstrovertti.

Vierailija
18/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa pärjää myyntityössä jos haluaa oppia ja kehittyä siinä. Ahkeruus ja sitkeys mielestäni ne tärkeimmät ominaisuudet, kaiken muun voi oppia mutta asennetta ei.

Monihan ihan suoraan toteaa ettei musta ole myyjäksi, kysyn aina että miksi ei?

Vierailija
19/19 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttina on hyvä kokeilla rajoja, niin oppii tuntemaan itseään paremmin. Moni näyttelijä on usein introvertti mutta kun ne ottaa näyttelijän roolin niin ne muuttuu ihan toiseksi. Kuten Martti Suosalo.