Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1kk lomautus; Valehtelin TE-toimistolle etsiväni aktiivisesti työtä

Atte Koistinen Vantaa
06.02.2022 |

Jouduttuani kuukauden mittaiselle lomautukselle åmikronista johtuen, oli ilmoitauduttava työnhakijaksi jotta saisi ammattiliitolta päivärahat. No, eihän se riittänyt, vaan TE-toimisto piti hakemusta puutteellisena, eli minun piti työllistymissuunnitelma. Sen lisäksi että minun täytyi vakuuttaa osallistuvani soveltuviin rekrytointitilaisuuksiin, piti vastata kymmenkunta kohtaan jossa kysyttiin millä kaikilla tavoin aioin olla aktiivinen työllistyääkseni. Niinkuin nyt suomessa olisi montaa työnantajaa jotka palkkaisivat minut alle kuukaudeksi töihin. Kaiken maailman keksimällä keksittyjä selityksiä pitää ihmisten kirjoitella, sitä miten ollaan niin aktiivisia, niin aktiivisia. No tietenkään eihän se rehellisyys maata tässä perinyt.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta Atte, siellä on nyt tietojärjestelmä tehnyt virheen. Jos ilmoitit kuukauden mittaisesta lomautuksesta, niin sinulle olisi pitänyt tulla tieto, että asia OK, ilmoittele, jos lomautus jatkuu. Eikä mitään muuta!

Ota yhteyttä järjestelmänpitäjään (löytyy Oma asioinnista ohjeista) ja ilmoita, että eräajoissa on vikoja.

vai oletko sittenkin kuntakokeilun asiakas, niillä on paljon tarkempi syyni heti alussa.

Vierailija
2/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on.

Kuitenkaan niihin hakemuksiin jne ei mene normaalia täyttä työaikaa 160h, joten mitäpä tuosta. Työssäkin joutuu jotain tekemään palkkansa eteen, miksi ei työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta Atte, siellä on nyt tietojärjestelmä tehnyt virheen. Jos ilmoitit kuukauden mittaisesta lomautuksesta, niin sinulle olisi pitänyt tulla tieto, että asia OK, ilmoittele, jos lomautus jatkuu. Eikä mitään muuta!

Ota yhteyttä järjestelmänpitäjään (löytyy Oma asioinnista ohjeista) ja ilmoita, että eräajoissa on vikoja.

vai oletko sittenkin kuntakokeilun asiakas, niillä on paljon tarkempi syyni heti alussa.

Lomautus oli "toistaiseksi voimassa oleva", sillä ei nyt ollut kristallipalloa josta katsoa kestäisikö lomautus yhden vai kahden kuukauden, jonka vuoksi ihmisten pitää istua kirjoittelemassa valheita.

Vierailija
4/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on.

Kuitenkaan niihin hakemuksiin jne ei mene normaalia täyttä työaikaa 160h, joten mitäpä tuosta. Työssäkin joutuu jotain tekemään palkkansa eteen, miksi ei työttömänä.

Ei sitä kuukauden lomautuksen aikana näitä asioita oikeasti joudu tekemään, riittää että kirjoitat tekeväsi niitä. Byrokraattien mielestä on hyvä järjestelmä sellainen joka kannustaa valehtelemiseen.

Vierailija
5/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte Koistinen Vantaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomautus oli "toistaiseksi voimassa oleva", sillä ei nyt ollut kristallipalloa josta katsoa kestäisikö lomautus yhden vai kahden kuukauden, jonka vuoksi ihmisten pitää istua kirjoittelemassa valheita.

Aloituksessasi se oli kuukauden mittainen eli nyt Atte menit itse mokaamaan ja vahvasti! Toistaiseksi voimassaoleva lomautus on käytännössä sama kuin portti pitkäaikaistyöttömyyteen.

Vierailija
6/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atte Koistinen Vantaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessasi se oli kuukauden mittainen eli nyt Atte menit itse mokaamaan ja vahvasti! Toistaiseksi voimassaoleva lomautus on käytännössä sama kuin portti pitkäaikaistyöttömyyteen.

Se lomautus kesti itseasiassa alle kolme viikkoa. En väittänyt tietäneeni etukäteen tarkkaa kestoa.

Vierailija
7/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei sääliä. Miksi siellä pitäisi olla joku nappi, jota painamalla sinä saat rahaa, tai miksi pitäisi riittää, että kirjoitat "olen Mikko, antakaa rahaa"?

Olet ihan samanlainen kuin suuryritykset koronan tultua. Nekin valittivat, kuinka on niin kauhean vaikeaa täyttää jotain lomaketta netissä. Niille olisi pitänyt mukamas antaa miljoonia tuosta vain. Työttömiä kyllä moni yrittäjä haukkuu ja pilkkaa ja vaatii aktivoitumaan, mutta itse pitäisi saada rahaa ihan vain siksi, että sattuvat olevan olemassa, ja toimitusjohtaja jo miljonääri. 

Olisit säästänyt sen verran rahaa ennakkoon, ettei tarvitsisi naukua jostain kuukauden lomautuksesta. 

Vierailija
8/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika norkoillut työttömänä vuoden, eikä omien sanojensa mukaan ole käynyt missään työkkärissä. Aika nopeaa toimintaa teillä siellä.

Vierailija
9/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun läheinen on klikkaillut noi jo muutaman vuoden putkeen olematta oikeasti aktiivinen, että kovinpa herkkis olet 1kk pituisesta... Koeta kestää.

Vierailija
10/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on.

Siinä on se ero, että työtön ei saa sitä palkkaa.

Vierailija
11/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomautettiin koko kunnan porukka 2 viikoksi joitain vuosia sitten. Tiedän että moni sai te-toimistosta puhelun missä tentattiin työnhakua ym. Itselle meni helposti läpi. Yksi työkaverini joutui taas tappelemaan liiton kanssa että sai kassasta korvauksia.

Vierailija
12/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lomautettuna määräajaksi, ei sinun tarvitse hakea töitä.

Vierailija
13/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lomautettuna määräajaksi, ei sinun tarvitse hakea töitä.

Toki joudut ilmoittautumaan te toimistoon.

Vierailija
14/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, ei sääliä. Miksi siellä pitäisi olla joku nappi, jota painamalla sinä saat rahaa, tai miksi pitäisi riittää, että kirjoitat "olen Mikko, antakaa rahaa"?

Olet ihan samanlainen kuin suuryritykset koronan tultua. Nekin valittivat, kuinka on niin kauhean vaikeaa täyttää jotain lomaketta netissä. Niille olisi pitänyt mukamas antaa miljoonia tuosta vain. Työttömiä kyllä moni yrittäjä haukkuu ja pilkkaa ja vaatii aktivoitumaan, mutta itse pitäisi saada rahaa ihan vain siksi, että sattuvat olevan olemassa, ja toimitusjohtaja jo miljonääri. 

Olisit säästänyt sen verran rahaa ennakkoon, ettei tarvitsisi naukua jostain kuukauden lomautuksesta. 

No kas kun niitä lomakkeita ei voi täyttää siten ettei tarvitsisi kannustettaa suoranaiseen valehteluun.

Vierailija
15/15 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pointtihan oli se miten jo niin vähästä kuin kuukauden lomautuksesta joutuu kirjoittelemaan litanioita, joista tuskin mitkään ovat totta. Kyllä näitä TE-toimistossa lukevat tietää että tässä kusetetaan, varmaan moni työntekijöistä pitävät itse naurettavana että valehtelemiseen pitää tällä tavalla kannustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän