Olen varmasti paremman näköinen nyt kuin 17-vuotiaana! Muita?
Mutta AV-lassukoiden mukaan ilmeisesti kuvittelen asian, ja silloinen pallonaamani, pömppömahani, raskausarpiset rintani sekä täysin sekaisin oleva pääni ja surkea itsetuntoni olivat osa "teinijumalattaruutta".
Nyt, lähempänä kolmeakymmentä, mulla on timmimpi kroppa, parempi tyyli, pitkät ja hyvin hoidetut hiukset puhumattakaan tasapainoisuudesta ja itsetunnosta. Kasvoni ovat oikeasti kauniimmat, koska syön terveellisemmin ja ikä on vienyt pahimman pallonaamaisuuden pois sekä tasannut kasvojen mittasuhteet. En todellakaan muista teini-ikää minään kauneuden ja seksijumalattaruuden aikana.
Onko täällä muita, joita puheet teinityttöjen ihanuudesta lähinnä naurattavat?
Kommentit (36)
Olin oikeasti aika ruma ja epävarma. Kaikinpuolin epäsuhta, huonoihoinen, tasapaksu ja aika epämiellyttävä.
Nyt alle kolmekymppisenä olen paljon kauniimpi. En mikään malli tai missi, mutta oikeasti kivan näköinen ja itsevarma. Ihmiset ei muuten meinaa uskoa että teini-aikaisissa kuvissa olen tosiaan minä - se varmaan kertoo tarpeeksi.
Ai joo, lisätään nyt että onhan noissa nuoremmissa tytöissä melkoisia kaunottaria - joista osalla on vielä upea kroppa siihen päälle - myös kuten naisissa yleensäkin, mutta jotenkin naurattaa se oletus että nuori nainen = hyväkroppainen, upea, pehmeä ja hehkuva kaunotar. Oma todellisuus oli tosiaan enemmänkin finnejä, raskausarpia nopeasta kasvusta ja pehmoista hiilariläskiä navan ympärillä.
- ap
Kyllä vaan, 30 vuotta ja vähän päälle. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen tyytyväinen peilikuvaani, ja myöskin oikeastaan ensimmäistä kertaa elämässäni olen huomannut miesten osoittavan kiinnostustaan (parisuhteessa olen kyllä ollut jo 10 vuotta, mutta se ei perustu ulkonäköön vaan aivan muuhun, ja tietysti tietty porukka innostuu naisesta kuin naisesta). Akne alkaa olla mennyttä, paino viimeinkin minulle sopivissa lukemissa, lisäksi olen viimeinkin oppinut vähän laittamaan itseäni ja kehittänyt jonkinlaisen vaatemaun.
Jännää, että osa niistä ystävistäni, joiden ulkonäköä muutama vuosi sitten kadehdin, ovat muuttuneet aika nopeasti huonompaan suuntaan. Lienee aika yksilöllistä, missä iässä kukin on parhaimmillaan. Osittain se kai riippuu geeneistä, mutta kyllähän elämäntavatkin vaikuttavat. Minun on ollut helppo hoikistua, kun kyllästyin sohvaperunana olemiseen ja innostuin liikunnasta, ja taas toisaalta nämä ystäväni ehtivät kyllästyä liikuntaan ja ovat siksi siirtyneet sohvaperunavaiheeseen. Saa nähdä, vaihtuvatko osat taas 10 vuoden kuluttua, jos vaikka nämä liikunta- ja sohvaperunavaiheet vuorottelevat ;)
En ymmärrä mistä muka tuo väite on peräisin, että nainen olisi kauneimmillaan 17-vuotiaana. Itse en osannut tuolloin meikata, pukeuduin vartalolle sopimattomasti ja olin vieläpä ylipainoinen. Kukaan ei edes kehunut minua kauniiksi. Ei edes silloinen poikaystäväni. Nykyään tulee ulkonäöllisiä kehuja tosi monelta ihan ärsytyseen asti.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:25"]En ymmärrä mistä muka tuo väite on peräisin, että nainen olisi kauneimmillaan 17-vuotiaana. Itse en osannut tuolloin meikata, pukeuduin vartalolle sopimattomasti ja olin vieläpä ylipainoinen. Kukaan ei edes kehunut minua kauniiksi. Ei edes silloinen poikaystäväni. Nykyään tulee ulkonäöllisiä kehuja tosi monelta ihan ärsytyseen asti.
[/quote] En minäkään ymmärrä. Olin suorastaan ruma teini. Nyt ikää on yli 30 ja näytän ihan hemmetin hyvältä :) On rahaa ostaa just ne vaatteet ja meikit jotka sopii. Ja itsetunto alkaa olla kohdillaan sekä kroppa treenattu.
Pukeudun ja ehostan itseäni paremmin ja hiukset on hienommat nykyään, mutta kyllä mun kasvonpiirteet ja iho paljon kauniimmat oli silloin 10 vuotta sitten ja kroppakin timmimpi.
Missit on hyvä esimerkki. Kruunun luovuttava edellinen missi on AINA helvetin paljon kauniimpi ja tyylikkäämpi ja seksikkäämpi kuin uusi juuri kruunattava missi. Itsevarmuus ja kokemus ja esiintymistaito tekee enemmän kuin pelkkä ulkonäkö.
Mä olen 35v ja kroppa on samalainen kuin silloin 17-vuotiaana, mutta siihenpä se jääkin. Nenä on isompi, hampaat on isommat, hiukset on kuivemmat, iho on kuivempi... Kai minusta stailaamalla sais ihan hyvän ja ehkä jopa paremman mitä nuorena olin.
Kroppa oli kyllä paljon parempi silloin 17-vuotiaana (eli kuusi vuotta sitten), mutta nykyisin minulla on parempi tyyli ja esim kauniimmat hiukset. Lisäksi minua mielestäni kaunistaa se, että olen paljon mukavampi ihminen nykyisin, mitä se kammottava, empatiakyvytön, pinnallinen, typerä ja hukassa oleva pissis, joka olin teininä.
Sama täällä! 17-vuotiaana olin ihan nätti, mutta pyöreäposkinen ja lapsenkasvoinen. Kroppa oli löysä, mutta hoikka. Oli finnejä ja minulle sopimaton mustaksi värjätty huonokuntoinen tukka. Hampaat oli vinot ja rumia lävistyksiäkin oli. Tyylistä ei ollut tietoakaan.
Nyt olen 30, olen hoikka, minulla on pitkät, hyväkuntoiset hiukset minulle sopivassa värissä. Ei ole epäpuhtauksia, ei ryppyjä, iho hohtaa ja on tasainen. Hampaat on laitettu, lävistykset otettu pois. Osaan pukeutua hyvin. Huomaan miesten katsovan minua usein pitkään ja ihaillen, vaikka tämän palstan mukaan olenkin jo yli-ikäinen :D
Minäkin parempi,akne on poissa,olen saanut lihasta ja läskiä(olin alipainoinen) eli paljon terveemmän näköinen ja henkisesti olen enemmän perillä maailmasta.Olisi todella raskasta elää teinivuodet uudestaan,ainoa milloin niin voisin tehdä olisi jos perheessäni olisi terveempi ilmapiiri ja ei olisi niin hiton köyhää.
Todellakin.
17-vuotiaana olin vaihtarivuoden aikana 10kg paisunut löllyrä, joka nyppi kulmakarvansa 2000-luvun alun tyyliin ohueksi viivaksi ja pukeutui epäistuviin rumiin vaatteisiin. Suoristusrautaakaan en silloin omistanut, joten luonnonkiharat hiukseni olivat kuin 80-luvulta karanneet. Hyihelvetti! :D
Eli joo, olen suunnilleen 22-vuotiaasta saakka ollut mielestäni hyvännäköinen, vaikka itse sanonkin. Silloin opin meikkaamaan kasvoilleni sopivasti ja treenasin vaihtarikiloista viimeisetkin pois.
Olette vanhentunutta lihaa ja kuulutte roskiin. Voitte tietysti valehdella itsellenne jos se helpottaa vanhenemisen tuskaa.
Mä olin kolmekymppisenä kauneimillani toistaiseksi. Silloin teinileenana iho oli surkea ja olin sellainen vetelä laihaläski.
Kolmekymppisenä oli jo vähän rahnaa panostaa itseensä ja olin ymmärtänyt urheilun ilon. Tai itse pidin silloin kauneimpana itseäni.
Itken, jos olen kauneimmillani nyt. Minun suvussa naiset ovat olleet kauneimmillaan 22-27-vuotiaina.
t. 17v
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 16:05"]Olette vanhentunutta lihaa ja kuulutte roskiin. Voitte tietysti valehdella itsellenne jos se helpottaa vanhenemisen tuskaa.
[/quote]Tulihan se sieltä!
Mahtavaa että näin paljon itsevarmoja ja kehuvia viestejä naisilta jotka pitävät itseään kauniina iästä huolimatta, usein saa lukea vain haukkuja itsestä ja muista. Kauneus lähtee sisältä omasta minäkuvasta! Hyvä me <3
Samat täällä, olen 28v nainen