Unelma omakotitalo-idyllistä rikkoo perheitä
Äiti lähtee kyllästyneenä lapset kainalossa, kun talo on kylmä ja kaikki rempallaan. Ollaan totuttu että huoltomies tulee soittamalla ja ihmetellään sormi suussa, kun vessanpytty vuotaa tai ikkunasta vetää.
Kommentit (15)
Onneksi sentään isä ei lähde lapset kainalossa, koska siitä tulisi syyte lapsikaappauksesta.
Typeryys rikkoo perheitä. Typerät tekevät typeriä päätöksiä.
Sillä ei sinänsä ole mitään tekemistä omakotitalojen kanssa.
Niinhän se huoltomies tulee soittamalla käymään okt:ssakin, jos ei jotain osaa/saa itse tehdä. Pitää vaan itse etsiä sopiva ja soittaa hänelle suoraan. Ja toki lasku tulee perästä myös.
Tämän vuoksi minä en lapsena päässyt omakotitaloon, vanhemmat ostivat rivitaloasunnon. Nyt aikuisena olen jutellut äitini kanssa ja hän sanoi "Ne isäsi ideat, ei olisi tullut mitään..". ymmärsin. Isäni on kuin ne Hupsis-ukot, ideat paperilla hyviä mutta käytännössä katastrofi. Jo pelkkä seinien tapetointi menee päin hel""ttiä. Olisimme lopulta asuneet homehtuneessa, täynnä hengenvaarallisia virityksiä täynnä olevassa talossa kun iskä olisi vähän rempannut.
Nykyään asun sitten omakotitalossa, remonttitaitoisen miehen kanssa. Isäni tullessaan antaa aina ehdotuksia kuten että tehkää olohuoneen seinään ovi ja pääsette suoraan tielle. Mieheni on sanonut, ettei isääni saa jättää yksin taloomme :D
Tällaisia ihmisiä oikeasti on. Vaikka olis takka kotona, ei osata sytyttää puita palamaan. Mies huolehtii kaikesta ja nainen vain keimailee. Sitten jos käy pahin eli mies kuolisi, ollaan ihan huuli pyöreenä miten mikäkin asia tehdään.
Itse naisena teen myös niitä "äijien" hommia. Halon polttopuita, pinoan kuivumaan, maalailen, nikkaroin jonkun verran jne. Ehdottoman tärkeää on osata näitä taitoja, ei voi turvautua siihen että toinen on aina ne tekemässä.
Jep. Kaveri osti miehensä kanssa 60 000 maksaneen talon 12 km keskustasta, muuttivat toukokuussa. Pian muuton jälkeen kaveri valitti puhelimessa: "pitsataksit ei aja tänne asti, v""n kiva!" Kun syksy tuli talossa oli jääkylmä. Selvisi, että olohuoneen takka oli lämmityskiellossa, käyttökelvoton.
Vuosi muutosta tuli asumusero, olivat kuulemma yhä pari mutta kaveri etsi kaupungilta vuokra-asunnon.
Viivi_86 kirjoitti:
Ainakin toisen on pitänyt joskus asua oktalossa jotta homma toimisi
Hyvähän se olisi, mutta ei välttämätöntä. Aito kiinnostus itse tekemiseen ja talosta huolehtimiseen ovat avainasemassa. Plussaa on jos tuttavapiirissä omakotiasujia, joilta kysyä neuvoja ja niksejä.
Kun ostaa remontoitavan talon niin voi unohtaa ne unelmien matkat.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Kaveri osti miehensä kanssa 60 000 maksaneen talon 12 km keskustasta, muuttivat toukokuussa. Pian muuton jälkeen kaveri valitti puhelimessa: "pitsataksit ei aja tänne asti, v""n kiva!" Kun syksy tuli talossa oli jääkylmä. Selvisi, että olohuoneen takka oli lämmityskiellossa, käyttökelvoton.
Vuosi muutosta tuli asumusero, olivat kuulemma yhä pari mutta kaveri etsi kaupungilta vuokra-asunnon.
Kyllä siinä talossa varmaan jokin muukin lämmitys oli kuin pelkkä yksi takka?
Itse aion kyllä kieltää pojalta rämän talon oston.
Onneksi on talousjärkeä päässä ja tajuaa kuinka kallista ja hidasta remontointi on jos ei ole hirveästi rahaa.
Jos eristys ja lämmitys ei ole kunnossa niin asumiskustannukset nousevat pilviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä talossa varmaan jokin muukin lämmitys oli kuin pelkkä yksi takka?
Tuohan oli halpa talo. Sukulainen osti lahon talon 175 000 e. Asuinkelvollisen talon olisi saanu 200 000 eurolla.
Nyt on remontoinut taloa vuosikausia. Jopa yksi lapsi oli sairaslassa tapaturman vuoksi kun talo on ollut oikeasti vaarallinen kesken remontin.
Sellaisiakin löytyy, jotka eivät kykene asumaan rivitalossa tai edes kerrostalossakaan.
Ainakin toisen on pitänyt joskus asua oktalossa jotta homma toimisi