Miten jotkut pystyy syömään joka päivä vuodesta toiseen yhtä ja samaa ruokaa kyllästymättä siihen?
Esim. Manniset ei pysty syömään aamupuuroaan ilman pensasmustikoita, Victoria Beckham on syönyt jo 25 vuotta putkeen päivittäin saman kala-vihannes-annoksen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0a1c0140-e2d8-4475-87e6-1d5367…
Jopa mun vanhemmat syö aamuisin aina samaan kellon aikaan kaurapuuroa mustikkakiisselin kanssa. Joka. Ikinen. Aamu. Vuodesta. Toiseen.
Miten jotkut vaan ei kyllästy tiettyihin ruokiin?
Mun pitää ite ainakin saada aina tietyin väliajoin vaihtelua ruokavaliooni. Ehkä enintään pari kk pystyn syömään samaa aamupalaa, esim. Ruisleipää tomaatilla. Sitten alkaa tökkimään ja pahasti ja pitää vaihtaa vaikka vaaleisiin sämpylöihin.
Puhumattakaan päivittäisestä lämpimästä ruuasta. 3 päivää tai viikko on maksimi, mitä pystyn yhtä ja tiettyä ruokaa syömään. Sitten pitää saada jo jotain uutta makua suuhun.
Mulle olis painajaista syödä yhtä ja samaa ruokaa vuodesta toiseen.
Kommentit (18)
Aamupalaa pystyn syömään aika pitkäänkin samaa. Helpottaa väsynyttä aamua, kun ei tarvitse ajatella mitä oikein söisi. Mutta muihin päivän aterioihin kaipaan vaihtelua aika paljonkin.
Öh, aika paljon sä ap pystyt myös syömään. Mulla just ja just menee sama ruoka kahtena päivänä peräkkäin.
Minä olen syönyt samaa iltapalaa kyllä monta vuotta. Eipä ole ennen tullut mieleen.
Toisille ruokakin vain ravintoa tai polttoainetta. Ei nautinto.
Mun aamupala on harvoja poikkeuksia lukuunottamatta ollut sama ainakin 20 vuotta. Jos jotain muuta joutuu syömään niin vatsa protestoi heti.
Vierailija kirjoitti:
Toisille ruokakin vain ravintoa tai polttoainetta. Ei nautinto.
Kuulostaa kamalalta.
Tuoreeseen nuoreen välilihaan ei kyllästy ikinä.
Jotkut miehet pystyvät nussimaan samaa naista monta vuotta
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet pystyvät nussimaan samaa naista monta vuotta
Hyi hitto
Neljäntenä päivänä peräkkäin on jo aika mahdotonta kaikkien ruokien kohdalla. En voisi syödä kaurapuuroa joka juuttaan päivä vauvasta vanhukseksi, ajatuskin etoo..
Teen kolmen aamun aamupalat kerralla valmiiksi jääkaappiin ja sitten taas jotain muuta. Teen myös lounaat 2-3 päiväksi kerrallaan ja sitten taas vaihtuu. Päivällinen vaihtuu joka päivä.
Vihaan ruoanlaittoa, joten valitsen aina tehdä samoja hyväksi havaittuja ruokia. Ei tarvitse sen enempää miettiä ja valmistuu nopeasti, automaatiolla.
Mulla on aamupala ja iltapala yleensä aina sama. Aamulla kauraleipää juustolla ja kurkulla ja illalla kaurapuuroa voisilmällä. Lounas ja päivällinen vaihtelee mutta pitkälti niissäkin on kymmenisen vaihtoehtoa jitka kiertää.
Mä tykkään syömästäni ruuasta enkä taida kyllästyä kovin helposti.
65v olen syönyt kaurapuuroa joka aamu. Sitä syön jopa hotelliaamiaisella.
Kun keitän jonkun keiton, hyvin sitä voin syödä viikon.
Kyllä mä haluan vaihtelua pääruuissa, mut esim. yhteen salaattiin oon niin rakastunut että haluan syödä sitä joka päivä. :D kuten myös tietyt kasvikset yms kuuluu päivittäin syötyihin, mut toi salaatti on tietynlainen salaatti mitä syön, oon syöny varmaan jo vvuoden joka pvä, koska rakastan sitä niin paljon.
Voin syödä leipää samoilla täytteillä joka ilta ja aamu, mutta päivälliseen kyllästyn jo kolmen-neljän päivän päästä.
Koska olen tylsä introverttimies ja samojen ruokien tekeminen on nopeaa ja kauppaan ei tartte listoja. Ruoka on vain polttoainetta minulle ja mieluummin vedän joka päivä ns. korkeaoktaanista. Olen myös paremmassa fyysisessä kunnossa kuin kukaan muu työpaikallani.
En ymmärrä. Itsekin kyllästyn ihan hyviinkin ruokiin ja kaipaan vaihtelua. Välillä syön aamuisin paahtoleipää & paistettua kananmunaa ja välillä taas teen smoothien maitorahkasta, maidosta ja marjoista. Vaihtelu virkistää!