Mitä teet talvi-iltoina?
Synkkää ja pimeää ja lunta tulee. Plussaa kuitenkin on se, ettei ole niin liukasta. Kesällä olen aktiivisesti menossa lenkille joko kävellen tai pyöräilen, viikonloppuisin jotain vaellusjuttuja lähiretkeilyn mallilla. Talvisin sitten jämähdän 4 seinän sisälle. Ei huvita eikä kiinnosta tarpoa lumessa. Nyt korona-aikana kuntosalikin vähän jäänyt, mutta ehkä sinne kohta taas uskaltaisi. Joko pelaan tai katselen leffoja, onneksi on oma kuntopyörä et saa vähän edes liikuntaa. Onko muita, jotka eivät talvella haluaisi ulkona olla? Tuntuu jotenkin, että puolet vuodesta on offline-moodissa.
Kommentit (13)
Istun sisällä ja kiroan talvea. Keväällä istun sisällä ja kiroan kevättä. Kesällä istun sisällä ja kiroan kesää.
Syksyllä ulkoilen ja olen onnellinen.
Koiran takia on pakko tehdä ulkona kolme lenkkiä päivässä, muuten en taatusti monena päivänä edes astuisi ovesta ulos. Luen, teen käsitöitä, katson elokuvia, notkun tällä palstalla, opiskelen töiden ohessa, hoidan viherkasveja ja aloittelen pikkuhiljaa puutarhakasvien kylvöt, laitan ruokaa, joskus leivon, siinäpä se.
Käsitöitä, ruokaa, leivon, luen.
En pidä talvella ulkoilusta. Jos kävelen johonkin useitakin kilometrejä , se on ok. myös lumitöistä pidän, ja niiden kanssa viihdyn ulkona.
kesällä taas olen ulkona aamusta iltaan ( vapailla) . Meillä on piha, jossa on kasvimaa , terassi, pihakota, kukkapenkkejä jne. Pidän myös esim ruohon leikkaamisesta ja trimmaamiesta, sekä esim. marjastuksesta, sienestyksestä ja villiyrttien keräämisestä. Noissa hommissa aika kuluu iloisesti ulkona kesäisin.
En MITÄÄN! Syön ja turpoan vaan. Sitten tulee lyhyt kesä jolloin pääsen terveellisemmän elämän makuun, kunnes on taas talvi. Tiedän että kuulostaa selittelyltä, mutta kun mua ei kiinnosta mikään talviliikunta ja muutenkin pimeys vetää mielen matalaksi. En ole varsinaisesti hellehullu, mutta kesällä ei tee mieli vaan mässyttää koko ajan varsinkaan rasvaisia ruokia, vaan kun on kuuma tekee mieli esimerkiksi vesimelonia ja muuta raikasta sapuskaa. Ja se valoisuus tuo virtaa niin, että on ihanaa touhuskella jotain koko ajan vaikka hiki lentää.
Käyn lenkillä lähes joka ilta ja joka kelillä. Pidän kovasti pakkasesta, tuulesta ja tuiskusta. Muuta en sitten teekään.
Jos en tee lumitöitä, pokuleeraan!
Talvi on kyllä aina yhtä tuskaa. Kylmää ja pimeää. Oispa aina kesä.
Onneksi nykyään on internet. Voi opiskella etänä tai muuten vain lukea vaikkapa väikkäreitä ja graduja. Kirjojakin tietty jos jaksaa käydä kirjastossa.
Muuten sitte päivät menee tehden kävelyjä, hyviä ruokia ja musiikkia kuunnellessa kodin lämmössä.
Tilasin pizzan ja odotan sitä. Lumet pitää lingota ajotieltä mutta ehtii sen huomennakin
Elo-kapinoin.
Elo elo elo - kapina kapina kapina.
Sitä teen, mitä nyt perheissä tehdään. Kotona töistä ja lapsi päivkodista haettuna vähän yli klo 17.
Mies tulee kotiin vasta klo 20 jälkeen, on sellaisessa vuorotyössä, joskus aamu-joskus iltavuoro.
Siinä sitä ruokaa kokataan, usein valmiiksi itse tehtyä ruokaa pakasteesta, jos on kova väsymys.
Kaikenlaista pientä puuhailua kotona, ja lapsen kanssa oloa, pyykkiä, sen pois laittamista, yms.
Kun mies aamuvuorossa, minä käyn lenkillä tai ystävänä luona iltaisin naapurissa, vakituiset vko harrastukset piti jättää, lapsen tulon jälkeen. Mies käy pelaamassa kerran viikkoon, harrastuksena.
Lapsen kanssa käymme ahkerasti lähellä olevassa kirjastossa, hakemassa molemille lukemista ja katseltavaa.
Talvi ei estä mitenkään ulkoilua, tuntuu että talvella se on jopa parempaa, kun viileää ja raikasta.
Pitkiä helle kesiä en oikein jaksa, vaikka tietenkin normaali aurinkoinen ja lämmin kesä on aina hyvä.
Kun lapsi tuosta kasvaa, aattelin alkaa hänen kanssaan luistella ja hiihtää talvisin.
Odotellaan kevättä, kohta lumet sulaa, sitten voi mennä ulos.
Netti, telkkari ja päihteet.