Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipaino nuorten keskuudessa

Vierailija
14.06.2015 |

Olen yllättynyt ja järkyttynyt miten ylipainoisia nuoret (parikymppiset) ovat nykyään. Onko se tämä nykyaika kun enää ei tarvitse varsinaisesti edes kotoa poistua tapaamaan ystäviä, puhelimella saat kaikki kiinni, onko se epäterveellinen ruoka vai siideri mikä näitä nuoria lihottaa? Ja auta armias jos asiasta yrittää puhua, kun kuulemma pyöreys ja muodokkuus on vaan kaunista. Silti minusta ylipaino ei ole, harvalla kun on muodokas tiimalasivartalo vaan selkeä vyötärölihavuus joka kielii liikkumattomuudesta ja välinpitämätömyydestä omaa terveyttä kohtaan. Laiha ei tarvitse olla mutta eikö normaalipaino ole enää tavoiteltava asia? Ja kivitystä odotellessa, silti urheasti vaan ihmettelen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen päinvastaista. En tunne yhtään lihavaa nuorta, sen sijaan kyllä montakin ehdottomasti anoreksian partaalla olevaa.

Vierailija
2/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sä mummo huoli omista asioistas.. Keskity vaikka niihin vaihdevuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia lakaistaan maton alle niin kauan kunnes ylipaino on vakava ongelma. Enkä lähtisi tällä palstalla asiasta edes puhumaan, asiallista keskustelua ei saa tekemälläkään.

Vierailija
4/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kontosalilla ja siellä on niin hoikkia ja hyväkuntoisia nuoria. Mutta kun katukuvaa katsoa, niin oksettaa. Säälin kyllä nuoria hyväkroppaisia miehia, että miten ne sellaisa valaita tyttöystäviksi huolii.  

Vierailija
5/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:49"]Käyn kontosalilla ja siellä on niin hoikkia ja hyväkuntoisia nuoria. Mutta kun katukuvaa katsoa, niin oksettaa. Säälin kyllä nuoria hyväkroppaisia miehia, että miten ne sellaisa valaita tyttöystäviksi huolii.  
[/quote]

Katukuvassa nimenomaan. Eilen katselin sellaista nättiä nuorta naista mikroshortseissa ja teki pahaa miten ne lahkeet pureutuivat siihen paljaaseen ihoon. Olihan hän pyöreä ja selkeästi olokin oli epämukava kun hän yritti käsillä ja laukulla peittää niitä reisiä. Miksi voi miksi niihin liian pieniin vaatteisiin on pakko ahtautua. Omaa kokoakin on olemassa eikä kaikkia trendejä ole pakko seurata jos ei ole kroppaa niitä kantaa..

Vierailija
6/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole lihava. Itsekin kauhistelen miksi suomalaiset antavat itsensä rupsahtaa. Itse syön terveellisesti ja kuntoilen. Ei se ole rakettitiedettä.
T.15v

Vierailija
7/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vittua se sulle kuuluu :DD Ei vaikuta sun elämääsi mitenkään, joten keskity ihan rauhassa siihen maitorahkan mussutamiseen ja anna muiden elää niin kuin haluavat.

Vierailija
8/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut hyväkuntoisena normaalipainoisena tyttöystävää niin hukutin surua viinaan ja roskaruokaan. Siinä lyhyt selitys

Vierailija
9/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin ap liikkuu? Minun kaveripiirissä painavin on 20v 170cm/62kg ja minulla on paljon kavereita. Sen jälkeen painavimmat on alle 60kg. Itse olen 165cm/50kg ja välillä tuntuu, että olen isoin missä tahansa porukassa missä liikun.

Ja itse treenaan kolmena päivänä viikossa ja syön terveellisesti. Menee helposti pari kuukautta ilman roskaruokaa. Nyt olen vuoden sisään käynyt yhden kerran hesellä ja yhden kerran subilla.

N17

Vierailija
10/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:55"]No mitä vittua se sulle kuuluu :DD Ei vaikuta sun elämääsi mitenkään, joten keskity ihan rauhassa siihen maitorahkan mussutamiseen ja anna muiden elää niin kuin haluavat.
[/quote]

Ja sitten vielä ne luonnehäiriöt :(

Vierailija
11/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoon suhtaudutaan liikaa ulkonäköongelmana. Pitäisi puhua terveydestä ja unohtaa kokonaan se puoli, että näyttääkö lihavuus rumalta, oksettavalta tmv. Ihmiset pitäisi saada suhtautumaan positiivisesti itseensä ja vartaloonsa, jotta heillä olisi motivaatiota pitää siitä myös huolta pitkällä aikavälillä.

Vierailija
12/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingin vauraimmilla alueilla lihavuus on nuorilla erittäin harvinaista. Tämän huomaa selvästi, kun käy tilapäisesti muualla. Vertailukohdaksi riittää jo Itäkeskus saatika jokin maaseudun taajama. 

Lihavuus on voimakkaasti muutenkin eriytynyt alempien sosiaaliluokkien ongelmaksi kuten tupakointikin. Sosiaaliluokan mukaiset terveyserot ovat muuten Suomessa Euroopan suurimmat WHO:n tilastojen mukaan. 

Tämä voi yllättää, koska meillä on maksuton/lähes maksuton perusterveydenhuolto toisin kuin monissa muissa maissa. 

Vierailija
13/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on juuri näiden white trash ongelma. Tai heille se ei ole edes ongelma. 150 kiloa elopainoa, tupakkaa hampaissa ja peruskoulun käynyt poikaystävä vieressä.

Vierailija
14/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen katsomassa vanhoja autoja pikkupaikkakunnalla.

Kerrankin oli kuuma päivä, joten tursuilevat ihrat näkyivät selvästi. Ennen miehillä oli "vain" läskimaha, mutta nämä pullasorsat olivat kauttaaltaan tytisevän rasvan peittämiä. Leveä perä hyllyi kävellessä. 

Vieressä lyllersi tuhti, rintava ja vatsakas naisihminen kiusallisen niukasti pukeutuneena. Ahteria riitti vaikka kahdelle.

Juopot ja tupakoijat ovat edelleen ykkösenä inhokkilistalla. Suomella on pelottava tulevaisuus, kun kaljapossukat ja siideritursakkeet valtaavat - tai romahduttavat - kadut.

Vierailija
15/18 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:55"]No mitä vittua se sulle kuuluu :DD Ei vaikuta sun elämääsi mitenkään, joten keskity ihan rauhassa siihen maitorahkan mussutamiseen ja anna muiden elää niin kuin haluavat.
[/quote]

Ja sitten vielä ne luonnehäiriöt :(
[/quote]

Kun ei osata vastata muuta, niin mennään henkilökohtaisuuksiin :D Ei helvetti :D Kerro nyt, että miten se vaikuttaa sun elämääsi jos joku Marja-Pekka 20v Vantaalta on lihava?

Vierailija
16/18 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei osata vastata muuta, niin mennään henkilökohtaisuuksiin :D Ei helvetti :D Kerro nyt, että miten se vaikuttaa sun elämääsi jos joku Marja-Pekka 20v Vantaalta on lihava?

Marja-Pekka on ylipainon takia sairas tai jopa työkyvytön ja sen hoitaminen käy jokaisen veronmaksajan kukkarolle.

Ainahan ylipainoiset sanovat, että ylipaino on heidän oma asia, mutta ovat heti roikkumassa sairaalan ovenkahvassa, kun ylipainon tuomat vaivat iskevät...

Vierailija
17/18 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman laittanut merkille.

Vierailija
18/18 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivätkö 80-luvun ihmiset nälkää ja tuskailivatko he liikunnan takia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi