Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa kahdestaan minireissuun - AHDISTUS

Vierailija
14.06.2015 |

Ahdistus siis lapsen jättämisestä. Vaikka jääkin 100% tuttujen ja turvallisten aikuisten luo. Inhottaa vaan jos reissu menee murehtiessa ja ikävöidessä! Miten te ootta selvinneet ekoista reissuista ilman lasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nauttia risteilystä! Älä mieti koko ajan miten lapsella sujuu, mummolassa on varmasti kaikki hyvin.

Vierailija
22/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:50"]Ihan uteliaisuudesta kysyn: mikä siinä lapsesta erossa olemisessa (siis jos on kyse max 48 tunnin erosta) niin hirveästi ahdistaa? Mikä on se päällimmäinen ajatus miksi et voi olla erossa lapsesta tai lapsi sinusta.   [/quote] Ahdistaa se, että jos lapsi onkin todella itkuinen mummolassa. Vaikka oikeastaan tiedän ettei ole. Lapsi kyllä pystyy helpommin olemaan erossa meistämkun me hänestä. Näkee siis isovanhempiaan todella usein, käyvät melkein joka toinen päivä täällä leikkimässä. Ja tyttö on ollut heillä hoidossa useamman tunninkin kerrallaan. Ja kerran ollut myös pakottavasta syystä heillä yötä - meni oikein hyvin. Ap

[/quote]

Tiedät siis että lapsella on kaikki hyvin, hänestä pidetään huolta, hän luultavasti myös nauttii olostaan mummon kanssa koska on jakamattoman huomion keskipisteenä (äidillä on aina jotain muutakin puuhaa). Ja ahdistut tästä? 

Minun kokemukseni mukaan lapsenlapset ovat useimmille isovanhemmille suuria aarteita, joita hellitään ja hoivataan ilolla. Miksi en antaisi oman lapseni tuntea sitä? Lapsella pitäisi olla ympärillä muitakin turvallisia aikuisia kuin omat vanhemmat, koskaan kun ei voi tietää mitä elämä tuo eteen. 

Ja tuosta itkuisuudesta: lapsi voi olla itkuisakin, kunhan hänestä pidetään huolta ja häntä lohdutetaan. Itkuisuus on lapsen tapa ilmaista että minua harmittaa tämä, ja aikuisen antama lohdutus tuo turvaa sekä kokemuksen siitä että "selvisin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:22"]

Miten te ootta selvinneet ekoista reissuista ilman lasta?

[/quote]Kaikki reissumme ovat ilman lasta, koska olemme lapsettomia. Selviämme oikein hyvin, kiitos vain. Itse asiassa matkailu ilman lapsia on paljon parempaa kuin lasten kanssa.

[/quote]

onneks olkoon, boitit viikon huonoin vastaus-palkinnon. Pokaali lähetetään postitse kotiisi.

Vierailija
24/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä muuten soittaa ja pyytää hoitajaa vaikka lähettämään kuvan tai muuten vaan tekstaamaan välillä että miten menee. Minä teen aina niin ja se helpottaa.

Vierailija
25/25 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:22"]

Miten te ootta selvinneet ekoista reissuista ilman lasta?

[/quote]Kaikki reissumme ovat ilman lasta, koska olemme lapsettomia. Selviämme oikein hyvin, kiitos vain. Itse asiassa matkailu ilman lapsia on paljon parempaa kuin lasten kanssa.

[/quote]

onneks olkoon, boitit viikon huonoin vastaus-palkinnon. Pokaali lähetetään postitse kotiisi.

[/quote]

Täällä vauvalla on paljon tuontyylistä vastailua. Olen itsekin lapseton, mutta pidän em. tyyliä aika onnettomana. Olisiko syy tuollaisiin viesteihin siinä, että äitirooli on ikiajoista lähtien ollut se naisen ainut todella hyväksytty rooli. Vasta viime vuosikymmenet valinnasta äitiyden ja lapsettomuuden välillä on tullut ok. Menee varmaan vielä pitkä tovi, että asia on ok suurelle osalle ihmisiä. Tällä hetkellä keskustelun taso on sellaista ähäkuttimeininkiä molemmin puolin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän