Esimiehen epäusko satuttaa
Minulla on hyvä ja avoin suhde esimieheni kanssa, emme tosin ole kavereita vaan hyvin läheisiä työkavereita. Olen nyt jakanut töihin liittyen muutaman hyvin kipeän asian hänen kanssaan (työpaikkakiusaamista edellisessä työssäni), ja hän oli todella ymmärtäväinen. Nyt hän kuitenkin on epäillyt kertomiani asioita. Sanoin siis jotain "oletko nyt ihan varma?" yms. Ymmärrän, ettei hän tietenkään voi tietää asioiden oikeaa laitaa perustuen vain minun kertomukseeni, mutta olen silti todella ahdistunut hänen epäilyistään. Tuntuu, että luottamus on mennyt, koska hän epäilee minua.
Mitä tehdä? Emme tosiaan ole niin läheisiä, että haluaisin jälkikäteen alkaa selvittelemään "suhdettamme" hänen kanssaan, kun en noiden epäilyjen tapahtuessa tajunnut avata suutani. Ja tuntuu, että valittaisin turhasta. Muuten hän on siis hyvä esimies ja pidän hänestä ihmisenä.
Kommentit (13)
Jokainen työyhteisö on erilainen ja erilaiset ihmiset siellä vaikuttamassa. Edellisessä työpaikassasi oli ilmeisesti työpaikkakiusaaja ja tämä työyhteisösi on "terve" jolloin sinun nykyisten työtotvereidenja esimiehen on ehkä vaikea nähdä syitä miksi sinua olisi kiusattu. Olisi ehkä ollut viisainta olla kertomatta niistä edellisen työpaikan ongelmista, antaa vaan menneiden olla. Itseäni kiusattiin myös edellisessä työpaikassa enkä ole sanallakaan sanonut siitä nykyisessä paikassani. En halua niitä asioita enää vaikuttamaan elämääni ja siihen millaisen käsityksen ihmiset minusta muodostavat.
Elä enää ota asiaa esille työpaikalla, heikennät vain omaa asemaasi ja saat "mielenterveysongelmaisen" leiman. Vaikka työkaverit olisivatkin läheisiä, ei kaikesta kannata avautua. Jos asia painaa ja ne traumat on sulla käsittelemättä niin psykologin vastaanotto on oikea paikka.
2: Ylianalysoin varmaan liikaa, totta. Mutta inhoan tuollaista epäluottamusta. Reagoin sellaiseen jostain syystä ylensä voimakkaasti.
3: varmaan olisi ollut järkevää, mutta tehty mitä tehty. :(
Ei se välttämättä ole mitenkään erityisesti epäluottamusta, vaan sitä, että hän haluaa herättää sinut miettimään, oletko kenties ylireagoinut (kuten nyt tähän "epäluottamusasiaan")?
Nyt lopetat tuon tunteilun ja keskityt työntekoon. Esimiehesi ei ole sinun terapeuttisi tai ystäväsi ja uskon, että on ollut hänelle kiusallista kuulla tuollaista. Tee töitä jumalauta ja yritä muistaa, miksi sinut on sinne palkattu! Ei valittamaan eikä avautumaan, vaan suoriutumaan annetuista tehtävistä.
Esimieheni itseasiassa kysyi itse aiheesta alunperin, en muuten varmaan olisi kertonutkaan.
ap
(kuten myös nro 4)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 09:50"]
Esimieheni itseasiassa kysyi itse aiheesta alunperin, en muuten varmaan olisi kertonutkaan.
ap
(kuten myös nro 4)
[/quote]
Ai muuten vain sattui kysymään, että ootko ollut työpaikkakiusattu ja kun kerroit, että oot, niin alkoi epäillä sinua? Anteeksi, mutta minäkin epäilen nyt vähän :D
Nyt vaan ap otat saikkua esimiehesi kiusaamisen takia! Yhteyttä työterveyslääkäriin, pääluottamusmieheen, liittoon ja asianajajaan! Kyllä tää asia nyt pitää saada selvitettyä. Tuo epäily on siis niiiin työpaikkakiusaamista.
5: varmaan pitää paikkansa, mutta kertomuksessani oli sen verran konkreettisia ja selviä esimerkkejä, että tuo tuntuu sikäli inhottavalta. En siis vain selittänyt, että "oli kamalaa, eikä musta tykätty" vaan "piilottivat tärkeitä sopimusasiakirjojani työpaikan kirjaston kirjojen väliin"...
8: kysyi, koska ilmeisesti suhtaudun aina pidättyväisesti tuosta työpaikasta puhumiseen. Näin ainakin ymmärsin, sillä tuo kysymys yllätti itsenikin. Esimies siis ei kertomis hetkellä epäillyt, mutta kyseenalaisti myöhemmin.
9: esimieheni ei kiusaa minua. Pohdin vain millä päästä tuosta epäluottamuksen tunteesta joka minussa heräsi.
13: pitäisi kyllä, mutta en osaa. Ehkä se tästä, ja saan tuon mittasuhteisiin, kunhan rauhoitun.
ap
Ylianalysoit ihan liikaa.. relax, nainen :D